Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LEXUS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
    Iemand ervaring met een RX450h van de vorige generatie (2010-2016)?

    Heb die aangeraden aan een ouder koppel die een 2de hands SUV zoeken en niet alleen om hoger te zitten maar ook nog wat ruimte om spullen en kleinkinderen te transporteren.
    Dient om zo'n 10à12000km per jaar rond de kerktoren en 70km wegen te rijden en sporadisch eens een autostraderit naar de luchthaven.
    Paar testen over gelezen en lijkt me een perfect match, enige nadeel is de hoge jaarlijkse taks ondanks dat het een hybride is.
    Zal hier nog eens efkes in mijnen oude rol stappen, zie
    Heb er als dienstwagen met verschillende gereden. Zeer comfortabel (vooral ook schitterend zetelcomfort), heel stil, zeer betrouwbaar, goeie service bij de dealers... Top geluidsinstallatie met Mark Levinson als ze de duurdere uitrustingsversie nemen... Zeer vlotte motor, verbruik ligt rond de 8,5 à 9 l/100km.
    Er zijn een paar gevallen bekend met problement met de converter, dus efkes goed nakijken dat er recall-acties of vervangingen onder garantie gebeurd zijn.

    Comment


    • De Japanse M3 | Lexus IS-F (2010) | PetersProefrit


      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment





      • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

        Comment


        • Klok kijken in de Lexus IS

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Lexus IS F - Op de Rollenbank

            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • 'LEXUS BETROUWBAARSTE AUTOMERK, TESLA HET MINST'

              JAPANSE EN KOREAANSE MERKEN AAN DE LEIDING

              Japanse automerken hebben over het algemeen het imago hoog te scoren op het gebied van betrouwbaarheid. Lexus houdt de reputatie van de Japanse bouwkwaliteit in stand. Het komt na onderzoek in vijf Europese landen als betrouwbaarste automerk uit de bus.

              De Belgische consumentenorganisatie Test Aankoop heeft in vijf Europese landen onder 60.000 autobezitters onderzoek gedaan naar het aantal gebreken waar hun auto mee te kampen had. Het gros van de gemelde problemen had betrekking op de elektronica. Ook problemen met de remmerij en defecten in de aandrijflijn scoorden over het algemeen hoog.

              Lexus mag zich op de borst kloppen, want het komt als automerk met de minste problemen uit de bus. Volgens het onderzoek moest slechts 6 procent van de Lexus-eigenaren in de garantieperiode een bezoekje aan de garage brengen vanwege een defect of storing. Het is niet voor het eerst dat Lexus in het onderzoek van Test Aankoop op de hoogste plek eindigt, het merk won het tweejaarlijkse onderzoek namelijk ook in 2020 en 2018. Dit jaar was Lexus ook de winnaar van het jaarlijkse betrouwbaarheidsonderzoek van het Amerikaanse J.D. Power. Het merk eindigde voor Porsche, dat in het onderzoek van Test Aankoop op plek 27 staat.

              Japanners en Koreanen aan kop

              Subaru eindigt achter Lexus op de tweede positie, gevolgd door Toyota op plek drie en Mitsubishi op de vierde plaats. Nagenoeg de gehele Top 10 bestaat uit Aziatische fabrikanten. Op plek 5 komen we namelijk Kia tegen, waar Suzuki met een notering op de zesde plaats achter aansluit. Plekken zeven en acht zijn voor achtereenvolgens Hyundai en Honda, Mazda volgt op plek negen. Seat is de enige niet-Japanse of Koreaanse fabrikant in de Top 10 en is direct hekkensluiter op plek 10.

              Ongetwijfeld is Tesla minder gelukkig met de resultaten va het onderzoek van Test Aankoop, want dit merk staat onderaan de betrouwbaarheidslijst. Opvallend, Tesla scoort na Porsche namelijk wel het hoogste onder het kopje 'tevredenheid'.


              Bron: Autoweek / onderzoek van Test Aankoop




              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment





              • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                Comment


                • Is die 10 jaar garantie ook in België?

                  LEXUS: 'MAAK 10 JAAR GARANTIE DE STANDAARD'

                  PREKEN VOOR EIGEN PAROCHIE

                  Sinds vorig jaar geeft Lexus tot tien jaar garantie op nieuwe modellen. Het merk is van mening dat tien jaar garantie de norm zou moeten zijn en roept andere autofabrikanten op om een vergelijkbare garantietermijn aan te bieden op nieuwe auto's.

                  Lexus biedt sinds 2021 een garantietermijn van tot tien jaar of 200.000 kilometer aan op zijn auto's. Het merk verlengt de garantie nadat de standaard fabrieksgarantie is verlopen, jaarlijks met een jaar (of 15.000 kilometer), onder voorwaarde dat de auto wordt onderhouden bij een erkende Lexus-vestiging in Nederland. Ook zustermerk Toyota biedt in de vorm van Toyota Relax een vergelijkbaar garantieprogramma aan. Lexus doet nu een oproep aan andere autofabrikanten om de garantietermijn te verlengen.

                  "De garantie van twee tot drie jaar is niet veel meer dan de garantie die geldt voor consumentenelektronica als een laptop of mobiele telefoon. Van een auto mag meer verwacht worden", zo zegt Lexus. De garantietermijn van tien jaar is bij Lexus zoals gezegd niet op elke auto van toepassing. De auto mag maximaal tien jaar oud zijn en mag nog geen 200.000 kilometer gereden hebben.

                  Bron: Autoweek



                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment





                  • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                    Comment





                    • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                      Comment





                      • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                        Comment



                        • Sinds 2000


                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                          Comment





                          • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                            Comment


                            • Lexus LS400 rijtest: de Japanse S-klasse

                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Comment


                                • LEXUS WEER HET BETROUWBAARST IN DE VS, KIA OP 3

                                  GENESIS OP 2

                                  ​Lexus is in het jaarlijkse betrouwbaarheidsonderzoek van het Amerikaanse J.D. Power als beste merk uit de bus gekomen. Daarmee pakte het Japanse premiummerk die titel terug van Kia.


                                  Als we spreken over ‘het J.D. Power-onderzoek’ is dat eigenlijk niet voldoende, want deze onderzoeksinstantie onderzoekt jaarlijks op meerdere manieren de betrouwbaarheid van auto’s. Specifiek gaat het vandaag om de Vehicle Dependability Study (VDS), de meest vooraanstaande van al die onderzoeken. ‘VDS’ is misschien wel ’s werelds bekendste onderzoek naar de betrouwbaarheid van automodellen. Het richt zich met behulp van een beproefde methode op auto’s die op het moment van het onderzoek zo’n drie jaar oud zijn. De organisatie gaat daarbij uit van modeljaren, dus deze keer was het de beurt aan modeljaar 2020.

                                  Een hele belangrijke aantekening is wel dat J.D. Power zich puur op de Noord-Amerikaanse markt richt. De merken en modellen die daar leverbaar zijn, kun je zeker niet altijd direct vergelijken met wat wij hier in Europa krijgen voorgeschoteld. Je kunt er in die zin geen conclusies aan verbinden voor de Europese markt, al zegt het onderzoek voor de betrokken merken altijd wel iets.

                                  Europese merken over het algemeen minder goed

                                  Bij dit onderzoek is het uitgangspunt ‘problemen per 100 voertuigen’, ofwel ‘PP100’. Deze problemen worden geregistreerd op allerlei gebieden, van climatecontrol tot exterieur en van infotainment tot aandrijflijn en rij-assistentiesystemen. Lexus komt daarmee net als vóór 2022 als beste uit de bus en pakt daarmee zoals gezegd de titel terug van Kia. Dat merk eindigt nu op 3. Positie 2 is in handen van het premium-broertje van de Koreanen: Genesis. General Motors is lekker bezig als het om betrouwbaarheid gaat, en ziet Buick op plek 4 en Chevrolet op 5 eindigen. Hyundai en een reeks Japanse merken vervolmaken de rest van de top 10, met één opvallende uitzondering: Mini.

                                  Mini's moederbedrijf BMW eindigt nog net bovengemiddeld, maar Europese merken doen het over het algemeen minder goed. Wellicht verrassender is het feit dat Honda (19) en diens luxemerk Acura het er niet best vanafbrengen in dit onderzoek. Hekkensluiter is Land Rover, dat daarmee ongeveer net zo traditiegetrouw eindigt als Lexus. Tesla doet voor het eerst ook mee, maar dingt wegens een gebrek aan gegevens niet mee naar de prijzen. Concreet betekent dat niets, want met 242 punten eindigt het Amerikaanse EV-merk ergens onderaan. Ram, Volvo en Nissan zijn de snelste stijgers van de merkenlijst.

                                  Infotainmentsysteem meest problematisch

                                  Op modelniveau delen twee modellen uit het huis van Toyota de eerste plek: de Toyota C-HR en de Lexus RX. Ook in separate segmenten pakt Toyota vaak de winst, maar Kia, Hyundai, Genesis en General Motors scoren ook geregeld een nummer 1-plek. In de premium-hoek zien we hier en daar BMW en Mini terug op de hoogste positie.

                                  Een opvallende algemene conclusie van J.D.Power is dat infotainmentsystemen met stip het meest problematische onderdeel zijn van moderne auto’s. Verder valt op dat er in 2023 over het algemeen minder onderdelen hoefden te worden vervangen dan bij het onderzoek van vorig jaar.

                                  Bron: Autoweek


                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Oh boy



                                    Comment


                                    • hij is weg intussen

                                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                                      Comment


                                      • Comment


                                        • If it ain't broke, don't fix it.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X