Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LEXUS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door ames
    zien er mij niet echt duwknopjes uit (zie knopjes van de versnellingen links van de pook), gewoon opschakelen omhoog, terugschakelen naar beneden
    precies

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300
      ja, dat kunnen we ook

      Sequentieël schakelen noemt dat,niet?

      edit: maar die + & - knopjes hebben we niet hoor was dat

      greetz..
      wat is die 4 ?
      2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

      Comment


      • weet ik eigenlijk niet , gebruiken we nooit

        P=park, als hij stil staat
        R=Reverse,achteruit
        N=neutraal
        D=drive (staat hij dus meestal in)
        4=??

        zit ik juist met de afkortingen??

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Timo
          weet ik eigenlijk niet , gebruiken we nooit

          P=park, als hij stil staat
          R=Reverse,achteruit
          N=neutraal
          D=drive (staat hij dus meestal in)
          4=??

          zit ik juist met de afkortingen??
          jup.

          hebben jullie 4X4-aandrijving mss?
          2015 BMW F11 520dA
          1976 Triumph Spitfire 1500

          Comment


          • neen, maar zal ff in instructieboekje kijken

            ik zal het ff overtypen , het is wel in het engels maar dat begrijpt iedereen wel


            Fourth (4): This position is also used for normal driving. However, it offers more power and lower fuel economy than Automatic Overdrive (D)

            Here are examples for using fourth (4) instead of Automatic Overdrive (D):
            -when driving on hilly, winding roads
            -when going down a steep hill

            This position may also offer improved trailer towing performance in certain driving conditions.
            Last edited by ; 05/06/2006, 18:11.

            Comment


            • Iemand hier die me kan vertellen welke functies er allemaal verwerkt zitten, denk dat alleen de Gs dit heeft, zo'n bakje links van het stuur dat naar beneden klapt?

              Heb dat eens gezien op een site helemaal in het begin bij zijn lancering en vond het wel goed gevonden...

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Timo
                weet ik eigenlijk niet , gebruiken we nooit

                P=park, als hij stil staat
                R=Reverse,achteruit
                N=neutraal
                D=drive (staat hij dus meestal in)
                4=??

                zit ik juist met de afkortingen??

                ja, bij ons juist hetzelfde
                2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door mercedesrulzz
                  Iemand hier die me kan vertellen welke functies er allemaal verwerkt zitten, denk dat alleen de Gs dit heeft, zo'n bakje links van het stuur dat naar beneden klapt?

                  Heb dat eens gezien op een site helemaal in het begin bij zijn lancering en vond het wel goed gevonden...

                  euhm dat kan ik zeggen

                  het is bv. voor:
                  -zonnescherm automatisch laten dalen/opstijgen.
                  -koplamsproeiers...
                  -Parkeerhulp aan/uit zetten.
                  -Sterkte verlichting dashbord...

                  en nog veel meer!
                  2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Lexus GS300
                    ja, bij ons juist hetzelfde
                    Zo goed als elke automaat heeft dat hoor Bij de iets oudere versies (zonder tiptronic) kan je de automaat buiten in D en in 4, ook in 3,2 of 1 zetten. Wordt vooral gebruikt voor op bergwegen of voor in de file. Bijv. als je 45km/u rijdt in de file kan je die automaat dan in 2 zetten omdat die in de gewone D-stand constant zou schakelen tss. 2de en 3de versnelling. In stand 2 worden dus enkel 1ste en 2de versnelling gebruikt.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door The_Godfather
                      Zo goed als elke automaat heeft dat hoor Bij de iets oudere versies (zonder tiptronic) kan je de automaat buiten in D en in 4, ook in 3,2 of 1 zetten. Wordt vooral gebruikt voor op bergwegen of voor in de file. Bijv. als je 45km/u rijdt in de file kan je die automaat dan in 2 zetten omdat die in de gewone D-stand constant zou schakelen tss. 2de en 3de versnelling. In stand 2 worden dus enkel 1ste en 2de versnelling gebruikt.
                      De 'standen' 3,2 en 1 zijn er gekomen om in bergachtige wegen afdoende te kunnen afremmen op te motor, wat in automaat in stand 'D' in de zuiverste zin van het woord niet doet. Het gebruik in de file is niet nodig, de automaat bepaalt daar zelf wel welke versnelling toepasselijk is ifv de snelheid, zoniet verdwijnt het nut van je automaat

                      Comment


                      • De '1' heb je trouwens op bijna geen enkele automaat ...

                        Audi heeft dit wel, maar de meeste hebben 't niet


                        1963 Land Rover Series IIa
                        1994 Mercedes SL320
                        2015 Land Rover Discovery SDV6
                        2016 Porsche Cayenne GTS

                        Comment


                        • Oorspronkelijk komt 'ie van een Dafje, variamatic dacht ik. VAG heeft het systeem daarna gekopieerd van Daf en op de markt gebracht als 'hun automaat'.

                          Die Dafjes hadden zelfs iets leuks, konden evensnel achteruit dan voorwaarts rijden door hun automaat

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                            De 'standen' 3,2 en 1 zijn er gekomen om in bergachtige wegen afdoende te kunnen afremmen op te motor, wat in automaat in stand 'D' in de zuiverste zin van het woord niet doet. Het gebruik in de file is niet nodig, de automaat bepaalt daar zelf wel welke versnelling toepasselijk is ifv de snelheid, zoniet verdwijnt het nut van je automaat
                            Ik meen dat tegenwoordig vele automaten ook samenwerken met een kompas en een - ik weet niet hoe je het noemt - systeem dat merkt of de auto vlak staat, met de neus naar onderen en met de neus naar boven. Neem daarbij dat tegenwoordig veel automaten ook nog eens zelflerend zijn, en tegenwoordig remmen de automaten ook wel af op de motor als het nodig is. Maar het is leuker om met 2,3,4,5 of 6 te spelen. Maar als je zo'n automaat gewoon bent, ben je snel de kluts kwijt in welke versnelling je nu zit te roeren.
                            Last edited by Roughneck; 06/06/2006, 11:16.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                              Oorspronkelijk komt 'ie van een Dafje, variamatic dacht ik. VAG heeft het systeem daarna gekopieerd van Daf en op de markt gebracht als 'hun automaat'.

                              Die Dafjes hadden zelfs iets leuks, konden evensnel achteruit dan voorwaarts rijden door hun automaat
                              Bedoel je niet de CVT? Dit is eigenlijk geen automaat hé. Audi heeft er wel voor gekozen dat een aantal versnellingen voorgeprogrammeerd zijn, zodat je de indruk krijgt dat hij als een automaat schakelt, maar eigenlijk zijn de versnellingen gewoon "software" en hebben ze niets te maken met tandwieloverbrengingen.

                              Comment


                              • Een gyrosensor ?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Mbman
                                  Een gyrosensor ?
                                  Ik geloof dat het dat is wat ik zocht. Thx.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
                                    Ik geloof dat het dat is wat ik zocht. Thx.
                                    Is't niet de multitronic? Die bak heeft 'ontelbaar veel versnellingen' waardoor het schakelen traploos voelt te verlopen...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                                      Is't niet de multitronic? Die bak heeft 'ontelbaar veel versnellingen' waardoor het schakelen traploos voelt te verlopen...
                                      Ja, de Multitronic of de CVT (Continue Variabele Transmissie). Dit is geen automaat, maar Audi geeft de mogelijkheid dat deze CVT wel schakelt zoals een automaat dankzij softwarematig voorgeprogrammeerde versnellings"bak" verhoudingen.

                                      Een gyrosensor is gewoon iets wat gebruikt kan worden i.s.m. zo'n ding.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck
                                        Ja, de Multitronic of de CVT (Continue Variabele Transmissie). Dit is geen automaat, maar Audi geeft de mogelijkheid dat deze CVT wel schakelt zoals een automaat dankzij softwarematig voorgeprogrammeerde versnellings"bak" verhoudingen.

                                        Een gyrosensor is gewoon iets wat gebruikt kan worden i.s.m. zo'n ding.
                                        Heeft jouw pink jagy een automaat?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus
                                          Heeft jouw pink jagy een automaat?
                                          Ja.

                                          Aja, toen ik met hem meereed toch...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X