Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
LEXUS Lovers
Collapse
X
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Toyota’s Europese tak heeft zijn verkoopcijfers voor het eerste kwartaal gedeeld en die zijn over de hele lijn rooskleurig. Zo mogen de Japanners spreken over een stijging van dik 20 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar geleden maar het beste resultaat is veruit voor hun premiummerk: Lexus.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
‘LEXUS WERKT AAN V8-SUPERCAR’
ELEKTRISCH OF BENZINE
De Lexus LC is in Europa zo goed als verdwenen en daarna zit Lexus dus even zonder dikke top-coupé. Dat blijft echter niet zo, want Lexus zou werken aan een razendsnelle supercar mét V8.
Dat Lexus een sportieveling in de pijplijn heeft zitten, is inmiddels wel duidelijk. Zo’n model was al te zien tijdens de enorme nieuwsbom die Lexus in december 2021 afknalde, maar is ook al eens uitgebreid uit de doeken gedaan. De Electrified Sport Concept heeft een ellenlange neus, diep uitgesneden wielkasten en een agressief voorkomen en zou een voorbode zijn van een elektrische supercar.
Daar blijft het echter niet bij, stelt Autocar. Lexus zou namelijk (ook) werken aan een supercar-achtige auto met een benzine-V8, voorzien van een soortgelijk silhouet en tot 600 pk. Deze auto, die wellicht LFR gaat heten in navolging van de eerdere LFA, zou kunnen dienen als homologatiemodel van de GT3-racer waaraan moederbedrijf Toyota werkt. In de vorm van de Toyota GR GT3 Concept kregen we al eens wat van die auto te zien. Wat valt op? Juist: ook die GR-concept heeft een lange neus, waarmee het vermoeden dat er zo’n auto op komst is, opnieuw steun krijgt.
Toyota zou er dus voor kunnen kiezen om de straatversie van z’n GT3-racer, verplicht om tot die raceklasse te worden toegelaten, als Lexus op de markt te brengen. Daarmee zou dit model passen in de lijn van de (dikker een duurdere) LFA, de (gedistingeerdere en comfortabelere) LC en ook F-modellen als de RC F. Hij zou ook een directe concurrent zijn voor auto's als de Mercedes-AMG GT (en SL, als er een cabrio komt) en allerlei versies van de Porsche 911. Autocar mikt op een combinatie van twee Lexus-supercars op dezelfde basis, maar met een andere carrosserie en een totaal verschillende aandrijflijn. De combinatie van een elektrisch exemplaar én een exemplaar met een V8, al dan niet met hybride-ondersteuning, sluit ook aan bij Toyota’s recent hernieuwde trouw aan de verbrandingsmotor.
Bron: Autoweek
Comment
Comment