Mededeling

Collapse
No announcement yet.

POLESTAR Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Hier maar bijposten, is nog niet officieel.

    POLESTAR 3: TOT 600 KILOMETER ELEKTRISCH

    KLAAR VOOR OKTOBER

    Polestar trekt in oktober het doek van de 3, een splinternieuwe elektrische SUV die nu voor het eerst zonder camouflerend stickerwerk te zien is.

    Polestar brengt de komende jaren een drietal nieuwe modellen op de markt. In 2024 komt Polestar met een vlaggenschip: de op de Precept Concept gebaseerde Polestar 5 die AutoWeek je onlangs al vanuit alle hoeken kon laten zien. In 2023 maakt een compacte elektrische SUV van Polestar zijn debuut die Polestar 4 gaat heten en dit jaar stelt het merk van Geely de Polestar 3 voor. Het is die Polestar 3 waar nu een eerste duidelijke afbeelding van is vrijgegeven.


    Polestar Precept Concept (2020), de directe voorbode van de Polestar 5.

    Het design dat Polestar op de Precept Concept blijft niet voorbehouden aan de Polestar 5 die voor 2024 op de rol staat en die een directe afgeleide wordt van die showauto. Ook de Polestar 3 die je op deze nieuwe afbeelding ziet krijgt duidelijk een front dat is gelardeerd met invloeden van de Precept. Daarmee wordt overduidelijk dat de nieuwe reeks Polestar-modellen in ieder geval op designvlak verder van Volvo af komen te staan. De Polestar 3 krijgt platte led-achterlichten die - geheel zoals het Handboek Autodesign dat tegenwoordig dicteert - middels een over de gehele breedte van de achterzijde lopende strip met elkaar zijn verbonden.


    Polestar 3

    Dat de Polestar 3 wat naamgeving betreft slechts een plekje boven de 2 en een stap onder de Polestar 4 komt te staan betekent niet dat hij daar ook in de Polestar-hiërarchie wordt gepositioneerd. De Polestar 3 wordt namelijk een grotere SUV dan de later te verschijnen Polestar 4. De Polestar 3 krijgt in ieder geval twee elektromotoren en een accu die groot genoeg is voor een elektrische actieradius van tot 600 kilometer. De eerste exemplaren van de Polestar 3 - die in zowel de Verenigde Staten als China geproduceerd gaat worden - verschijnen begin volgend jaar.

    De komst van de Polestar 3, 4 en 5 moeten de verkopen van het merk uiteraard flink stuwen. Vorig jaar verkocht Polestar wereldwijd 29.000 auto's en het merk heeft zich als doel gesteld om zijn verkopen tegen eind 2025 met 290.000 stuks vertienvoudigd te hebben.

    Bron: Autoweek






    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #42
      POLESTAR 3, 4 ÉN 5 TE ZIEN

      DRIEDUBBEL NIEUWS!

      Polestar geeft een inkijkje in de toename van zijn verkoopcijfers. Interessant, maar veel interessanter is de afbeelding die Polestar van zijn voor 2024 beoogde modellengamma laat zien. Voor het eerst laat Polestar niet alleen de achterkant van de 3 en 5, maar ook van de in 2023 te verschijnen Polestar 4 zien.

      Polestar verkoopt momenteel slechts één model: de 2. Dit jaar nog presenteert het merk de 3, een elektrische SUV die je wat formaat betreft waarschijnlijk kunt vergelijken met de XC90 van zustermerk Volvo. Onlangs liet Polestar het zijaanzicht van die 3 zien. Op de foto van Polestars voor 2024 geplande modelportfolio is ook de achterkant van die SUV te zien. De Polestar 3 krijgt achterlichten die vallen te omschrijven als een plattere en omgekeerde variant van de units die je achterop de Polestar 2 ziet. De elektrische Polestar 3 komt tot 600 kilometer ver is de eerste auto van het merk waarin duidelijke designinvloeden van de Polestar Precept Concept uit 2019 zijn verwerkt. In oktober beleeft de Polestar 3 zijn publieksdebuut.


      Polestar 3

      Dan is er de Polestar 4, een elektrische SUV die nog onder een doek staat. Hoewel de Polestar 4 wat naamgeving betreft boven de 3 staat, wordt het een kleinere en meer op sportiviteit geënte elektrische hoogpotige. Die Polestar 4 komt in 2024 op de markt en krijgt achterlichten die sterk doen denken aan die van de Polestar 5. De Polestar 5 staat op de foto naast de Polestar 4 en wordt het absolute topmodel van het merk. AutoWeek kon je het uiterlijk van de Polestar 5 onlangs al op patentbeeld laten zien en daaruit viel onder meer op te maken dat de 5 geen achterruit krijgt. In plaats daarvan krijgt de Polestar 5 een grote en volledig dichte achterklep met daarboven verstopte camera's die voor enig zicht naar achteren moeten zorgen.


      Polestar 5

      Dan de verkoopcijfers die Polestar communiceert. Polestar geeft aan dat de vraag naar de Polestar 2 in de eerste 5,5 maanden van dit jaar met 290 procent is toegenomen ten opzichte van diezelfde periode vorig jaar. In totaal zouden dit jaar ruim 32.000 bestellingen voor de 2 zijn geplaatst. Die toename houdt natuurlijk ten dele verband met het feit dat de 2 in meer landen op de markt is verschenen. Zo was het merk in 2020 nog in tien markten actief en verkoopt het zijn waren nu in 25 landen.

      Bron: Autoweek




      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment


      • #43
        POLESTAR VANAF VANDAAG NAAR DE BEURS

        845 MILJOEN EURO OPGEHAALD

        Polestar is vanaf vandaag verkrijgbaar als aandeel op de Amerikaanse aandelenbeurs Nasdaq. Daarmee haalt het merk, dat onderdeel is van het Chinese conglomeraat Geely, ruim €845 miljoen op. Het geld is gezien de plannen van Polestar meer dan welkom.

        Dat Polestar naar de beurs zou gaan werd vorig najaar al duidelijk, maar nu is alles officieel rond. Het zustermerk van Volvo is naar de beurs gegaan via een SPAC, wat een afkorting is van 'Special Purpose Acquisition Company'. Dat is een beurstechnisch handigheidje: Polestar fuseert met een investeringsbedrijf dat beursgenoteerd is, maar geen activiteiten uitvoert. Dat is in dit geval Gores Guggenheim. Die laatste naam verdwijnt echter volledig en Polestar krijgt op de beurs het symbool PSNY.

        Met de beursgang haalt Polestar naar schatting ruim €845 miljoen op. Dat geld is meer dan welkom, want Polestar heeft voor de komende jaren grootse plannen. Momenteel verkoopt het merk slechts één model, de 2, maar daar komen de 3, de 4 en de 5 bij. De eerste, de Polestar 3, wordt dit jaar nog onthuld. Dat is een elektrische SUV waarmee je ruim 600 kilometer ver moet kunnen komen op één acculading. De Polestar 4, die we in 2024 kunnen verwachten, is een kleinere elektrische SUV die een wat sportievere inborst moet krijgen. Tot slot is er de bijna 900 pk sterke Polestar 5, die ook in 2024 moet verschijnen. Uiteindelijk moeten deze modellen eraan bijdragen dat Polestar in 2025 290.000 auto's per jaar verkoopt; vorig jaar waren dat er nog 29.000. Werk aan de winkel dus.

        Bron: Autoweek


        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • #44
          POLESTAR 5: VEELBELOVEND VLAGGENSCHIP - VOORUITBLIK

          EINDELIJK EEN EIGEN GEZICHT

          Polestars pogingen om niet als een directe afgeleide van Volvo te worden gezien, zijn tot nu toe vrij vruchteloos. Met de komst van de Polestar 5 nemen de Zweden afstand van het zustermerk, want dit nieuwe model heeft veel meer een eigen gezicht dan de ‘1’ en ‘2’.

          ‘Nee, heus, het is écht geen Volvo!’ Bij Polestar hebben ze woorden van die strekking de laatste *jaren vaak gebezigd, maar vermoedelijk even vaak zonder een noemenswaardig effect. Dat is niet zo gek, want de Polestars die we tot nu toe kennen, lijken vanbuiten én onderhuids als twee *druppels water op de modellen die zustermerk Volvo voert. De Polestar 1 was in feite een coupé op basis van de Volvo S60, terwijl de Polestar 2 zijn leven begon als concept-car van Volvo. Dat is te zien, want met zijn ‘thorhamer’-koplampen, strakke lijnen en grote grille is het design echt ‘Volvo’, zij het met een wat moderner en meer *hightech sausje. Nu weten we al een tijdje dat het *onderscheid met toekomstige *modellen veel groter wordt. In 2020 presenteerde Polestar de Precept, een *concept-car die een nieuwe designrichting liet zien. Het strakke en opgeruimde dat wij Europeanen zo mooi vinden, mocht blijven, maar krijgt een combinatie met scherpere vouwen en een geheel eigen indeling van achterzijde en neus. De Precept gaat met minimale wijzi*gingen in productie als Polestar 5.

          Hoewel de afbeeldingen op deze pagina’s nog niet officieel zijn, kun je er rustig van uitgaan dat de nieuwe Polestar er straks zo *uitziet. De auto is namelijk al eens op *patentschetsen voorbijgekomen, zodat onze huiskunstenaar alleen nog de al getoonde details naar een wat realistischer afbeelding hoefde te vertalen. Op die afbeeldingen zien we een langgerekte, lage auto, die ongetwijfeld een uitstekende stroomlijn heeft. Daarmee schaart de ‘5’ zich in een groeiende rij van zulke ‘stroomlijn-EV’s’, die we bij Mercedes vinden onder de namen EQE en EQS en een segmentje lager ook als Hyundai Ioniq 6. Tesla’s vallen met een beetje goede wil ook in deze categorie, net als de BMW i4.

          Twee elektromotoren


          Polestar lijkt zijn pijlen echter vooral te richten op de Porsche Taycan en Audi RS e-tron GT, in ieder geval wat betreft vermogen. In de krachtigste vorm levert de EV van Zweeds-Chinese komaf namelijk 884 pk en 900 Nm, meer nog dan een Taycan Turbo S. Veel meer dan die cijfers en het feit dat er twee elektromotoren aan boord zijn, weten we nog niet van de techniek. Wel is duidelijk dat de *Polestar 5 op een eigen, puur voor EV’s bedoeld platform staat. Dat is een groot verschil met de Polestar 2, die zijn technische basis deelt met de ook met verbrandings*motoren leverbare Volvo XC40. De stroomlijn, de nieuwe basis en de hoge positionering doen eveneens vermoeden dat Polestar zijn eigen grenzen op het gebied van actieradius flink gaat opschuiven, door een grotere stroomvoorraad én hopelijk ook een wat *lager verbruik.


          Polestar 5 - Illustratie: Larson

          Een interessante vraag bij dit soort *coupé-achtige modellen is of het om een vier- of een vijfdeurs gaat. Bij Polestar *konden ze klaarblijkelijk niet kiezen, want de 5 houdt keurig het midden tussen deze twee opties. Dat kan, omdat de auto in feite geen achterruit heeft. Het panoramadak loopt wel ongebruikelijk ver naar beneden door, waardoor de kans bestaat dat er in een eventuele binnenspiegel toch nog wat te zien is. Direct na dat dak, ongeveer halverwege waar normaal gesproken de ruit zou zitten, begint de achterklep. Die is dus duidelijk *hoger dan bij een echte sedan, maar minder hoog dan bij een volwaardige liftback. Een camera verzorgt het zicht naar achteren, op de scheidslijn tussen glas en koets. De *achterkant is grotendeels dicht. Hij wordt *onderbroken door een achterlichtcombinatie in de vorm van een omgekeerde U, waardoor het geheel een beetje aan de Volkswagen XL-1 doet denken. Dat zuinigheidswonder had trouwens evenmin een achterruit, wat de *gelijkenis alleen maar groter maakt. De zijspiegels zijn nog wel echte spiegels, in elk geval bij sommige uitvoeringen. Het valt niet uit te sluiten dat camera-spiegels straks *tegen meerprijs te bestellen zijn. De *handgrepen liggen keurig verzonken en de zijruiten zijn van de stijlloze soort, voor een sportieve en strakke uitstraling.

          Pas in 2024 op de weg


          Opvallend is het zwarte element op dorpelhoogte, dat ongetwijfeld de aanwezigheid van een fors accupakket moet laten doorschemeren. Aan de voorzijde springen de in twee lagen opgesplitste koplampen in het oog. Met hun L-vorm lijken de delen elkaars spiegelbeeld, wat mooi bij het logo van Polestar past. De grote, zwarte grille van de Polestar 2 is definitief verbannen. De neus is juist glad, strak en grotendeels dicht, zoals het een EV betaamt. De forse voorklep biedt hopelijk toegang tot extra bagageruimte.

          Hoewel de Polestar 5 al erg ‘af’ lijkt en in licht gecamoufleerde vorm zelfs al in actie kwam tijdens het Goodwood Festival of Speed, moeten we volgens de officiële lezing nog tot 2024 wachten voor het definitieve productiemodel ten tonele verschijnt. Eerst moet nog de Polestar 4 verschijnen, een SUV die wat behoudender van vorm is, maar toch ook een heleboel designelementen deelt met het toekomstige vlaggenschip.









          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #45
            POLESTAR 1 T/M 6: ALLE POLESTAR-MODELLEN OP EEN RIJ

            DOOR 6 BOMEN HET BOS NIET MEER

            ​In totaal heeft het nog jonge Polestar inmiddels zes verschillende modellen gelanceerd of aangekondigd. Die modellen krijgen allemaal een nummer, maar het is nog best lastig om te onderscheiden welk nummer bij welke auto hoort. Vandaar dit overzicht.

            !!! NL prijzen !!!


            Polestar heeft een ongebruikelijke tactiek gekozen als het om de naamgeving van zijn modellen gaat. Dat ligt niet aan de namen zelf, want de auto’s krijgen simpelweg een getal mee. Waar zo’n cijfer bij veel andere merken echter de positionering aangeeft – een laag getal is een kleinere en goedkopere auto, een hoog getal een grotere en duurdere – gaat de naamgeving bij Polestar chronologisch. Dus: de Polestar 1 is de eerste auto die het merk ooit introduceerde, de Polestar 6 op het moment van schrijven de laatste. Dat maakt het lastig om de modellen in één oogopslag te plaatsen, dus we zetten ze graag even onder elkaar. Voor jou, maar stiekem ook voor onszelf …

            Polestar 1 - groot, duur uithangbord - vanaf €158.300 (uit productie)


            Polestar 1.

            De Polestar 1 verscheen in 2019 als het eerste model van een net van Volvo losgeweekt merk. ‘Polestar’ stond voorheen op snelle Volvo’s, maar zou vanaf nu gebruikt gaan worden voor volledig elektrische modellen náást Volvo zelf. Des te opmerkelijker dat uitgerekend dit eerste model, een rijdend uithangbord, niet volledig elektrisch was. Het was in feite een Volvo S60 coupé, maar dan met een extra fraai aangekleed interieur en een extra dikke, plug-inhybride aandrijflijn. De 1 is in een beperkte oplage van 1.500 exemplaren gemaakt en is de enige Polestar die al uit productie is.

            Polestar 2 – middelgrote Model 3-achtige – vanaf €51.200


            Polestar 2.

            De Polestar 2 verscheen in 2020 op de prijslijst en is Polestars eerste ‘mainstream’-model, Polestars eerste EV, en met afstand het bekendste model tot nu toe. Het is een soort opgehoogde, sedan-achtige liftback die aanvankelijk werd gezien als de gedoodverfde concurrent voor de Tesla Model 3, maar inmiddels zijn er meer alternatieven. De 2 deelt zijn technische basis met de Volvo XC40 en ging net als de elektrische versie van die auto van voor- naar achterwielaandrijving bij een uitgebreide technische update.

            Polestar 3 – het broertje van de Volvo EX90 – vanaf €89.900


            Polestar 3.

            De Polestar 3 werd in oktober 2022 aangekondigd, maar de eerste aflevering moet nog plaatsvinden. De 3 is een technisch broertje van de Volvo EX90 en heeft ook nagenoeg hetzelfde dashboard, maar is toch anders van opzet. Waar de EX90 een XC90-achtige zevenzitter is, is de Polestar een gelikter gelijnde vijfzitter.

            Polestar 4 – langer en duurder dan de Polestar 2 - vanaf zo’n €65.000


            Polestar 4.

            De Polestar 4 toont net als de 3 Polestars nieuwe, definitieve designtaal. Daarmee onderscheiden beide modellen zich duidelijk van de Polestars 1 en 2 en van Volvo’s, waarvan Polestar met deze wat geliktere stijl afstand neemt. De 4 is aanzienlijk langer dan de 2 en komt daarmee in de buurt van de Volswagen ID7, Nio ET5 en BMW i4. Hij staat ook minder hoog op de poten dan de Polestar 2, maar we menen nog wel íets van cross-over-neigingen te ontwaren. Bijzonder: de Polestar 4 heeft geen achterruit. Let wel: de 4 staat dus láger in het gamma dan de 3, die iets eerder verscheen.

            Polestar 5 – het vierdeurs topmodel – prijs n.n.b.


            Polestar 5.

            De Polestar 5 liet zich eerder deze week voor het eerst goed bekijken. Net als de Polestar 4 is het een lage vierdeurs zonder achterruit, maar hij oogt wel langgerekter en is ook echt veel groter. Hoeveel groter? Dat weten we nog niet, want eigenlijk is de Polestar 5 ondanks die eerste foto’s nog niet officieel gelanceerd. De 5 is een lage, snelle en enigszins sportieve vierdeurs. De Audi E-Tron GT en Porsche Taycan komen dan al snel in beeld als mogelijke concurrenten, al lijkt de Polestar wel wat ruimer en praktischer. Aan de snelheid zal het niet liggen: Polestars topmodellen komen op een nieuw, speciaal voor die auto’s ontwikkeld platform te staan en krijgen een 800V-boordnet én tot 884 pk aan vermogen mee.

            Polestar 6 - de sportieve imagomaker – prijs n.n.b.


            Polestar 6.

            Die 884 pk geldt ook voor de Polestar 6. Die vertoont dus wat overeenkomsten met de 5, maar zeker niet te veel. Dit is immers een vierdeurs cabriolet met het uiterlijk van een dikke roadster en een heel bijzondere dakconstructie. Een echte bijzonderheid in EV-land, en een imagomaker pur sang. We zien hem graag opdraven naast de Maserati GranCabrio Folgore, al was het maar omdat dat voorlopig de enige andere dure, snelle elektrische cabriolet is.

            Positionering

            Zetten we de nummers opvolgorde van positionering, dan ziet de lijst er naar verwachting zo uit:
            • Polestar 2 (D-segment)
            • Polestar 4 (D/E-segment)
            • Polestar 3 (E-segment SUV)
            • Polestar 5 (Topklasse vierdeurs coupé)
            • Polestar 1 (Topklasse coupé, uit productie)
            • Polestar 6 (Dit wordt de dure imagomaker)

            Uiteraard is dit een schatting, want van de Polestars 4, 5 en 6 is een heleboel nog niet bekend. Grofweg zien de verhoudingen er zeker zo uit, al verandert dit, zodra Polestar straks de modellen 7, 8, 9 en wie weet wat nog meer presenteert. Ach, het houdt ons van de straat ...
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #46
              De eerste exemplaren van de Polestar 4 zullen bij Renault Korea in de tweede helft van 2025 van de band rollen.


              Er gaan er hier niet content zijn!

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                https://www.autointernationaal.nl/20...-4-produceren/

                Er gaan er hier niet content zijn!
                Ik hoor de kettingen al rammelen
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #48
                  Tijdens de Polestar Day in Los Angeles toonde de Chinese constructeur met Zweedse roots zijn toekomstige gamma, inclusief de productieversie van de nieuwe Polestar 5. Ze bevestigden bovendien de komst van de Polestar 6, een op O2 Concept gebaseerde cabrio
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #49

                    Mooie auto wel


                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                    Comment


                    • #50

                      Deze is zijn basis, zeker?


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                      Comment


                      • #51
                        Er is toch echt maar 1 mooie Polestar geweest en dat was de 1.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                          Deze is zijn basis, zeker?


                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
                          Nee basis is een xc40 denk ik, de Polestar was ontworpen als opvolger van die S60.

                          Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk

                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                          '15 Volvo XC60 D3

                          Comment


                          • #53



                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                            Comment


                            • #54



                              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                              Comment

                              Working...
                              X