Ik vind die althans mooi.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kristofm Bekijk BerichtenIk vind die althans mooi.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
MERCEDES-BENZ RICHT PIJLEN OP HOGERE SEGMENTEN
MERCEDES-MAYBACH SL OP KOMST
Mercedes-Benz heeft een belangrijk doel in het vizier: nog winstgevender worden. Daarom richt de fabrikant zich in zijn langetermijnstrategie vooral op de modellen uit het hogere segment met bijbehorende hoge marges. De komende jaren gaat daar driekwart van het ontwikkelingsbudget naartoe.
Met die financiële impuls mikt Mercedes-Benz erop dat in 2026 60 procent van de verkochte auto's uit het topsegment komt. Daar gaat onder meer Mercedes-Maybach een belangrijke rol in spelen. Ondertussen schaaft men aan de onderkant van het aanbod juist wat modellen weg. Mercedes-Benz gaat het productportfolio in hoofdlijnen opdelen in drie categorieën: Top-End Luxury, Core Luxury en Entry Luxury. Bij Entry Luxury, alle modellen onder de C-klasse, gaat het aantal modelvarianten terug van zeven naar vier. Deze modellen krijgen vanaf 2024 de beschikking over het nieuwe MB.OS en komen vanaf dat jaartal ook op het nieuwe MMA-platform te staan. Ook gaan deze modellen gebruik maken van technologie uit de Vision EQXX.
Bij Core Luxury gaat het om de C- en E-klasse en de afgeleide varianten daarvan. In dit deel van het portfolio zegt Mercedes-Benz de elektrificatie te willen versnellen. Daarvoor gaat de fabrikant het EVA2-platform van de EQE en EQE SUV gebruiken als tussenstap, waarna voor deze modellen de nog in ontwikkeling zijnde MB.EA-architectuur erbij wordt gepakt. De nieuwe E-klasse, die volgend jaar op de markt komt, biedt volgens Mercedes-Benz een goede indicatie waar het in de toekomst heen gaat met de Core Luxury-auto's. Overigens zegt Mercedes-Benz dat het werkt aan een nieuw model op het EVA2-platform voor de Chinese markt. Daar geeft de fabrikant alleen nog geen details over prijs.
De weg naar de top
Dan het topsegment, waar Mercedes-Benz het grootste deel van zijn strategische pijlen op richt. In 2026 moet dus 60 procent van de totale verkoop bestaan uit de duurste modellen van Mercedes-Benz. Het Top-End Luxury-deel van het gamma zal bestaan uit alle auto's van Mercedes-AMG en Mercedes-Maybach, de topmodellen van Mercedes-EQ (momenteel de EQS en EQS SUV), de S-klasse, GLS en G-klasse. Volgend jaar komen er bijvoorbeeld al Maybach-versies van de EQS SUV en de SL op de markt. Daarnaast zal elektrificatie ook in het topsegment een grote rol gaan spelen, waarbij de focus bij momenteel ligt op het op de markt brengen van de elektrische G-klasse. De elektrische Geländewagen krijgt onder meer een accu met een hogere energiedichtheid dan nu haalbaar is. Reken de komende jaren ook op meer gelimiteerde Mercedessen, zoals de hierboven afgebeelde Virgil Abloh-editie van de Mercedes-Maybach S 680.
Met de nieuwe strategie mikt Mercedes-Benz in het meest gunstige geval op een winstmarge van 14 procent. Als de markt de autobouwer minder goed gezind is, moet die winstmarge in het slechtste geval alsnog uit komen op 8 procent. Dit jaar was de winstmarge van Mercedes-Benz al 12,7 procent, met een verdubbeling van de operationele winst tot €19,2 miljard. Men lijkt in Stuttgart dus al aardig op de goede weg te zijn.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
MERCEDES-BENZ WIJST HANDBAK VANAF VOLGEND JAAR DE DEUR
GELEIDELIJKE UITFASERING VANAF 2023
Vanaf volgend jaar is het over en uit voor de handgeschakelde versnellingsbak bij Mercedes-Benz. Dat zegt een woordvoerder van het merk tegenover het Duitse Automobilwoche. De uitfasering van de handbak vindt vanaf dat moment geleidelijk aan plaats, al moet je bij Mercedes-Benz nu al goed zoeken naar handgeschakelde modellen.
De uitfasering van de handbak bij Mercedes-Benz heeft meerdere redenen. Het komt deels door marktvraag en deels door het feit dat de elektrificatie toeneemt. Deze twee redenen hangen ook weer met elkaar samen. "Met de toenemende elektrificatie zien we dat de vraag van klanten verschuift naar elektrische mobiliteitscomponenten, batterijen en (deels) elektrische aandrijfsystemen", stelt de woordvoerder. De definitieve omschakeling vindt vanaf 2023 plaats, maar wanneer precies wil de fabrikant vanwege concurrentieoverwegingen niet zeggen.
Als je kijkt naar het huidige gamma van Mercedes-Benz kun je gerust stellen dat die omslag al heeft plaatsgevonden. Alleen de A 180d is volgens de configurator als hatchback en limousine nog met drie pedalen te krijgen, maar in de prijslijst is die variant ook al verdwenen. Alle overige modellen en motorvarianten van de personenauto's van het merk met de ster zijn alleen nog maar verkrijgbaar in combinatie met een automaat. Bij de introductie van het volgende instapmodel van Mercedes-Benz zal de handbak dus al helemaal verdwijnen uit het aanbod.
Mercedes-Benz is overigens niet het enige merk dat de handgeschakelde versnellingsbak aan de wilgen hangt. Volkswagen gaf vorig jaar aan dat het op den duur afscheid neemt van de handbak, al neemt men daar in Wolfsburg iets langer de tijd voor. Tot minstens het eind van dit decennium zijn in ieder geval de compacte Volkswagens nog met handbak verkrijgbaar. Voor de volgende generatie Passat en Tiguan geldt wel dat de handbak in zijn geheel verdwijnt. Of we daar rouwig om moeten zijn? Met inachtneming van de gemiddelde consument in ieder geval niet, want in 2019 was in Nederland de automaat voor het eerst populairder dan de handbak.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenDikke gla
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
Comment