Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik ga je ni tegenspreken, kan alleen mijn eigen afweging maken, 129 pk volstaat, ik haal nooit in - zga als verboden in mijn regio

Ik word niet lastig van de 258pk/620nm voor 2.2 ton maar nooit een vereiste, al past het wel bij de luxe van de s

Maar de amechtige 260se was ook een luxeauto uiteindelijk, en hoe relaxter je ermee omging, hoe meer luxe die kar werd

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Geen ordinaire kleur

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          Ik ga je ni tegenspreken, kan alleen mijn eigen afweging maken, 129 pk volstaat, ik haal nooit in - zga als verboden in mijn regio

Ik word niet lastig van de 258pk/620nm voor 2.2 ton maar nooit een vereiste, al past het wel bij de luxe van de s

Maar de amechtige 260se was ook een luxeauto uiteindelijk, en hoe relaxter je ermee omging, hoe meer luxe die kar werd

Ik snap wel wat je bedoelt

Comment

• Das de eerste rattige, doffe lenzen incl, slk ik zie

Recuperation van een populaire dop

Comment

• MERCEDES-BENZ: VERKOOPDALING, MAAR FORS MEER EV'S VERKOCHT

NET ALS BMW

Mercedes-Benz heeft zijn verkoopcijfers over het tweede kwartaal van dit jaar vrijgegeven en dus zijn ook de halfjaarcijfers van het merk bekend. Die zijn niet al te best. Wel heeft het merk veel meer elektrische auto's verkocht dan in het eerste halfjaar van 2021.

Mercedes-Benz verkocht in het tweede kwartaal van 2022 in totaal 490.000 nieuwe personenauto's, 16 procent minder dan in diezelfde periode vorig jaar. Het brengt het totaal aantal nieuwe personenauto's dat Mercedes-Benz dit jaar heeft verkocht op 985.200 stuks, 15 procent minder dan in het eerste halfjaar van 2021.

In alle markten waar Mercedes-Benz actief is vangt het harde klappen. In Europa zakte de verkoop van nieuwe personenauto's in de eerste zes maanden van dit jaar met 12 procent terug naar 305.300 stuks. In Azië werden met 469.900 auto's 16 procent minder exemplaren aan de man gebracht dan in het eerste halfjaar van 2021. In Noord-Amerika eindigde de verkoopteller over het eerste halfjaar van 2022 op 161.700 auto's. In diezelfde periode vorig jaar waren dat er 11 procent meer.

Onder meer dankzij een groeiend aantal volledig elektrische modellen in het aanbod heeft Mercedes-Benz in het eerste halfjaar van 2022 aanzienlijk meer EV's verkocht dan in de eerste zes maanden van 2021. Dit jaar verkocht Mercedes-Benz al 45.400 elektrische personenauto's, 134 procent meer dan in het eerste halfjaar van vorig jaar. Ook Mercedes-Maybach boert goed. In het tweede kwartaal van dit jaar vonden 4.400 Mercedes-Maybachs een nieuw baasje, 25 procent meer dan in hetzelfde kwartaal van 2021.

Ook concurrent BMW zag zijn verkopen in het eerste halfjaar van 2022 afnemen, maar zag de verkoop van elektrische auto's gelijktijdig stevig groeien.

Bron: Autoweek
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Elk merk met EV's in het gamma verkoopt er tegenwoordig meer dan het jaar ervoor

Hoog tijd dat ze bij Das Haus eens een lesje in nederigheid krijgen

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• nja BMW is wel een dikke cheater met hun "sales orders"... de operationele winst toont dit ook duidelijk aan. dealers verplichten een pak auto's te kopen die dan bijna rechtstreeks op de 2de hands markt komen geeft je mooie verkoopscijfers maar geen cash.
                  soit er gaan veel merken tegen hun tanden krijgen de komende jaren. er is teveel onzekerheid over zowel de toekomstige prijs van benzine en diesel als electriciteit, de wetgeving en tasken... veel mensen stellen een nieuwe aankoop uit
                  lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                    nja BMW is wel een dikke cheater met hun "sales orders"... de operationele winst toont dit ook duidelijk aan. dealers verplichten een pak auto's te kopen die dan bijna rechtstreeks op de 2de hands markt komen geeft je mooie verkoopscijfers maar geen cash.
                    Mercedes doet dat ook. Deze foto's zijn van toen ik mijn GLA bestelde. Tientallen, meer dan 100, nieuwe auto's die de dealer moet afnemen en die er vaak vele maanden op de stockparking staan. Ik moest voor een 200d kiezen tussen zwart of wit en toen ik achter een zilveren vroeg die bij een andere dealer in het land stond hebben ze mij met 3 man proberen om te praten dat ik toch zeker maar die witte of zwarte uit hun stock zou nemen.

Allemaal nieuwe auto's:

Comment

• zo'n deals zijn ideaal in het begin van het jaar, auto met bouwjaar van einde van het jaar voordien geeft al een mooie korting maar je vraagt je toch af waarom ze dat doen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                        zo'n deals zijn ideaal in het begin van het jaar, auto met bouwjaar van einde van het jaar voordien geeft al een mooie korting maar je vraagt je toch af waarom ze dat doen...
                        Daar kijken ze niet naar. Wat stockkorting en that's it. De mijne was van augustus en gekocht in november. Met veel moeite en smeken hebben ze die nog een maand in de showroom gezet zodat ik 'm op 2 januari kon inschrijven. Had ik de witte gekozen was net dezelfde prijs en die was van februari, dus nog een halfjaar ouder.

Comment

• Hoe tijden kunnen veranderen. Toen produceren tot men een overschot had en nu bouwen op vraag en amper nog auto's in de showroom. En naar korting kunt ge nu fluiten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                            … hebben ze mij met 3 man proberen om te praten …
                            Terwijl 1 onderbetaald madammeke voldoende zou geweest zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten

Terwijl 1 onderbetaald madammeke voldoende zou geweest zijn
                              Hahaha, idd! Ik ben nogal rap omgepraat, zeker door madammekes

Comment

• ik heb het niet zo voor de nieuwe wagens. Te modern, te veel snufjes en te duur.

Geef mij maar een goede youngtimer! Die zullen nog gegeerd worden.

Comment

• ...daar zal wrs wel de (eu-) politiek een stokje voor gaan steken, want ik denk dat veel mensen zo gaan reageren (al dan niet verplicht door hun budget)

Comment

• al die oude dozen

ier is de mijne eens

Comment

• schoon, maar rap terug een oude doos

in vrijloop 500 toeren, tss 1000 en 5000 toeren 500 nm
                                      Last edited by bobo; 16/07/2022, 05:06.

Comment

• En de eerste nieuwe c van een collega op de oarking

Comment

• Comment

Working...
                                          X