Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Als u een nieuw voertuig aankoopt, krijgt u een Europees gelijkvormigheidsattest van de fabrikant. Dat attest toont aan dat het voertuig voldoet aan de technische en wettelijke voorschriften. Het gelijkvormigheidsattest is onder verschillende namen bekend: (Europees) gelijkvormigheidsattest…
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
WAAROM DE MERCEDES GLK NIET ECHT AANSLOEG EN DE X3, Q5 EN XC60 WEL
PAS MET DE GLC-KLASSE SUCCES IN SEGMENT
Het idee was heel goed: de nieuwe Mercedes-Benz GLK kon vanwege zijn hoekige carrosserie als enige compacte SUV legitiem aanhaken bij de geliefde, maar onbetaalbare G-klasse. Helaas werkte de formule op kleinere schaal minder goed. Pas met opvolger GLC-klasse, waarvan onlangs de tweede generatie kwam, raakte Mercedes-Benz de juiste snaar. Hoe kwam het dan dat de GLK niet aansloeg?
Kennelijk kun je niet van alles wat groot en mooi is verwachten dat kleinere afgietsels daarvan vanzelf ook in de smaak vallen. Een Boeing 747 is altijd imposant, maar zou op zakenjet-formaat het mikpunt van spot zijn. Een ukelele wil je graag zien in handen van Brigitte Kaandorp en niet in de gezegende knuisten van John Mayer. Even vaak gaat het ook wel goed, zoals bij – om bij Mercedes-Benz te blijven – de SLK, die als compact alternatief voor de kostbare SL prima uit de verf kwam. Toen dat scenario echter werd losgelaten op de terreinknecht van de familie schreef Mercedes een hoofdstuk waar het waarschijnlijk liever niet snel naar terugbladert.
GLK veel minder geliefd dan concurrenten
De goegemeente bliefde de GLK veel minder dan de concurrentie, zoals na een handvol onschuldige Japanse modellen in 2003 de belangrijke X3 van aartsrivaal BMW. Stuttgart moest vooral daarop rap een antwoord produceren. Uit onze testverslagen kwam alras naar voren waar hem bij de nieuwe GLK in 2008 de schoen wrong: het uiterlijk. Pijnlijk voor de fabrikant, die de GLK expres naar het voorbeeld van de hooggewaardeerde G-klasse had gemodelleerd. En er werden aantallen verwacht, omdat voor het model een glansrijke carrière als SUV-pendant van de C-klasse was uitgestippeld. De GLK was absoluut niet lelijk, maar hij probeerde wel iets te nadrukkelijk zijn grote, populaire broer te imiteren (foto 3 en 4). Bij een avondje stappen zou hij voortdurend in diens schaduw verkeren in plaats van zelfstandig de hort op gaan. Het compacte formaat maakte hem bovendien erg aaibaar, iets wat je als stoere jongen nou net niet wilt.
Mercedes bouwde er een half miljoen en de auto werd tot in 2015 gebouwd. Toch jammer dat het grote succes uitbleef, want er mankeerde weinig aan de GLK, die we ons herinneren als een bijzonder comfortabele, karaktervolle en bovengemiddeld terreinvaardige kornuit. Al was hij wel wat krap achterin.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Voor diegene die de excessen van (vooral) de jaren 80 (think Miami Vice) wel interessant vindt: Patina Collective.
Je vindt ze op YouTube (https://www.youtube.com/c/PatinaCollective), of op instagram (https://instagram.com/vintagebenzcol...d=YmMyMTA2M2Y=)
Ze kopen momenteel aan een razend tempo Mercedes wagens uit de jaren 70-80-90, maar dan quasi uitsluitend de meer ‘exotische’ varianten: AMG, Brabus, Koenig Specials (veel KS), Lorinser, Carlsson, SGS, Gemballa, Renntech, Maybach, Carat by Ducahatelet, … uit collecties wereldwijd.
Na minder dan 2 jaar hebben ze +200 wagens bijeen.
Volgens de MB dealer kost dit bijna 250 euro.
Dat is toch waanzin?
Kan je naar de keuring zonder dit document?
Bij Mercedes stealers hier ten lande zijn alle prijzen en vooral hun kennis van zaken waanzin
Naar de technische keuring brengt u alle boorddocumenten mee die verplicht zijn als u met uw voertuig op de openbare weg rijdt: Belgisch inschrijvingsbewijs of kentekenbewijs. gelijkvormigheidsattest of Certificate of Conformity (COC) laatste keuringsbewijs.
Ik zou eens bellen naar het keuringsstation of je eventueel zonder kunt komen maar ik twijfel eraan.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Bij Mercedes stealers hier ten lande zijn alle prijzen en vooral hun kennis van zaken waanzin
Naar de technische keuring brengt u alle boorddocumenten mee die verplicht zijn als u met uw voertuig op de openbare weg rijdt: Belgisch inschrijvingsbewijs of kentekenbewijs. gelijkvormigheidsattest of Certificate of Conformity (COC) laatste keuringsbewijs.
Ik zou eens bellen naar het keuringsstation of je eventueel zonder kunt komen maar ik twijfel eraan.
Ik heb een document gevonden maar ik weet niet of dit het gelijkvormigheidsattest is.
EG-Ubereinstimmungsbescheinigung. Is dat het correcte document?
Ik steek altijd kopies in mijn wagen. Voor de keuring neem ik de originele dan wel mee. Politie kan vervelend doen maar als ze inbreken in je wagen, stelen ze je papieren en laten je sleutel na maken in Frankrijk om vervolgens je auto te komen oppikken...
40 PROCENT VAN NIEUWE AUTO'S MERCEDES-BENZ NAAR CHINA
GROOTSTE MARKT
Mercedes-Benz heeft de verkoopcijfers van afgelopen kwartaal bekendgemaakt. Daarbij valt vooral de verkoopgroei in China op, net als het aandeel dat de Chinese markt heeft in de totale verkoopaantallen.
China is voor tal van Europese (luxe)merken een uiterst belangrijke markt, zo ook voor Mercedes-Benz. Dat blijkt wel uit de meest recente verkoopcijfers. In het derde kwartaal van dit jaar verkocht Mercedes-Benz namelijk maar liefst 206.800 auto's in China. Dat is 37 procent meer dan vorig jaar in hetzelfde kwartaal en is goed voor zo'n 40 procent van de totale verkoop (517.800 auto's). Over het hele jaar tot nu toe gezien komt de Chinese markt uit op zo'n 37 procent van Mercedes' verkopen. Het is daarmee de grootste afzetmarkt voor het merk. Azië in zijn geheel is zelfs goed voor bijna de helft van alle verkopen.
De verkopen in China trekken mogelijk nog verder aan, nu het land langzaam maar zeker weer wat op lijkt te krabbelen na de langdurige lockdowns vanwege het coronavirus. Tegelijkertijd staat Mercedes-Benz voor een nieuwe uitdaging dichter bij huis. Vanwege de hoge energieprijzen ziet het zich genoodzaakt maatregelen te nemen. Het merk denkt het gasverbruik misschien te kunnen halveren zonder dat de productie daardoor terugloopt. Daar is Mercedes veel aan gelegen, want tot op heden verkocht het dit jaar 6 procent minder auto's dan in het ook al uitdagende 2021.
Comment