Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• GEEN VERBRANDINGSMOTOREN MEER IN 2039

MERCEDES-BENZ PRESENTEERT AMBITION2039

Mercedes-Benz doet een interessante aankondiging. In 2039 moeten alle personenauto's die het aanbiedt klimaatneutraal zijn. Dat betekent dat conventionele verbrandingsmotoren vanaf dat jaar geen deel meer uit maken van de motorenmix.

Ambition2039 is de naam van een nieuw actieplan van Daimler AG, het concern waar onder andere de merken Mercedes-Benz en Smart onder vallen. In Ambition2039 zet het bedrijf een aantal interessante doelen.

Daimler noemt het terugdringen van de CO2-uitstoot een van de belangrijkste aspecten van de nieuwe bedrijfsstrategie. Daimler AG wil dat plug-in hybrides en volledig elektrische auto's in 2030 goed zijn voor meer dan de helft van de personenautoverkopen. Smart is in Nederland nu al volledig elektrisch en uit de onlangs gepresenteerde toekomstplannen blijkt dat Smart, met zijn nieuwe Chinese partner, in de toekomst puur en alleen EV's gaat produceren. Voor Mercedes-Benz geldt dat uiteraard nog niet. 2039 moet het jaar zijn waarin alle personenauto's die Mercedes-Benz verkoopt 'CO2-neutraal' zijn. In dat jaar moet dus geen Mercedes-Benz meer verkocht worden met een reguliere benzine- of dieselmotor in de neus. Mercedes-Benz mikt zich vanaf dat jaar op EV's en EV's met een brandstofcel (waterstof) aan boord.

De komende jaren gaat Daimler meer aandacht besteden aan zaken als mobiliteitsdiensten om de CO2-uitstoot van het concern te reduceren. Daarnaast zegt het Duitse concern fors te investeren om zijn elektrotechniek te verbeteren. Alle Europese fabrieken die Daimler in Europa heeft, moeten uiterlijk in 2022 CO2-neutraal zijn. Het concern zegt zijn toeleveranciers aan te gaan sporen om dezelfde weg te bewandelen. Daimler zegt dat het een deel van de salarissen van de leden van de Raad van Bestuur koppelt aan het behalen van de nieuwe doelstellingen.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• 300 SE (w126)

Last edited by Jocar; 16/05/2019, 09:01.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• SL (r 129)

Last edited by Jocar; 17/05/2019, 18:29.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
              Ik was daar toen aanwezig op de wereldpremière in Genève in 1989. Ik heb zelfs een foto van mijzelf in dit exemplaar en op deze plaats

Comment

• den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                    Hoe doe je zoiets?
                    lets have some more member berries

Comment

• De oudere karren hebben zo iets rustigs in hun interieur. Eenvoud.
                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten

Hoe doe je zoiets?
                          Vorig jaar op spa was er ook zo eentje met een A45.

De auto nam de bocht en het wiel dacht, bwaa ik rij nog even rechtdoor
                          BMW X5 45e

Comment

• Op circuit heb ik het al meermaals gezien maar die rijden dan met goedkope replica’s.

Dat lijken mij originele en het was niet op circuit.
                            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• 230SL-W113-Pagode (1965)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Vorig jaar op spa was er ook zo eentje met een A45.

De auto nam de bocht en het wiel dacht, bwaa ik rij nog even rechtdoor
                                Die van Renntech? Is al twee jaar geleden, wielen waren niet vast gezet door de bandenboer.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Comment

• E 60 amg V8

Comment

• 190 E met 462 km op de teller (1986) - Vraagprijs: 49900 €

Comment

• das de eerste keer ik een 190 zie met automatische airco, wist geeneens dat dat bestond, nadeel net als bij de 107, 124 en 126 is tov manuele is dat maar 1 zone

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        das de eerste keer ik een 190 zie met automatische airco, wist geeneens dat dat bestond, nadeel net als bij de 107, 124 en 126 is tov manuele is dat maar 1 zone
                                        Is een US exemplaar dat momenteel in Hamburg te koop staat. Misschien was dat destijds enkel een US optie.

Hierbij nog wat uitleg over deze 'nieuwe' oude auto

Die Ausstattung der kleinen Mercedes-Limousine ist luxuriös: Klimaautomatik, elektrisches Schiebedach, elektrische Fensterheber, Tempomat und Grand-Prix-Radio von Becker. Unter der Haube des 190er sitzt ein 2,3 Liter großer Reihenvierzylinder mit 132 PS, für die Kraftübertragung sorgt eine Viergang-Automatik. Laut Inserat sind sämtliche originalen Zubehörteile sowie Bordunterlagen vorhanden, der Mercedes kommt für Liebhaber gut erhaltener Oldtimer als wahr gewordener Autotraum daher. Vergleichbare Modelle sind auf dem Klassiker-Markt kaum zu finden.

Comment

• Da's blijkbaar een full-option. Moet destijds een zeer dure auto geweest zijn, en vandaag nog steeds.

Comment

Working...
                                          X