Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
X
-
Die nummerplaat“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
heb zelf nog met een exacte copie - welleswaar een elegance ipv deze sport (vind ik uiterlijk mooier met die velgen, maar ben dan weer gek op hout in een mercedes) - gereden...en op die moment vond ik het spijtig dat die de ster bovenop de rooster droeg en niet erin...de slk en de sec kregen als sportievere auto's het in die tijd wél, en de opvolger-clk ook
al geniet ik ook wel van het zicht op het ornament
was een enorm solide reeks, toen ik het productieaantal opzocht ivm calibra op wiki vond ik dit er nog over
Trotz verschiedener kleiner Schwachstellen sind die Modelle der Baureihe 208 äußerst zuverlässig und erreichen bei entsprechender Wartung und Pflege hohe Laufleistungen von teilweise deutlich über 300.000 km.
je ziet ze dan ook nog erg vaak vergeleken tov e36 coupe, geholpen dat het allemaal benzines zijn die lez overal nog binnenmogen
Comment
-
VEREENVOUDIGING
MERCEDES RUIMT OP: MEERDERE MODELLEN ONZEKER
Mercedes is voornemens om het merk toekomstbestendig te maken door met de gum door het huidige portfolio te gaan. De toekomst van meerdere vooral duurdere modellen én grote motoren is daardoor zeer onzeker.
Er zijn twee zaken die de cijfers bij Mercedes flink drukken: de inzet op elektrisch rijden en de nasleep van het dieselschandaal. Over 2019 zag moederbedrijf Daimler mede daardoor de winst flink dalen. De komende jaren moet er nog veel meer geïnvesteerd worden in EV's en dus moet Mercedes ervoor zorgen dat het er financieel wel rendabel voor blijft staan. Markus Schäfer, hoofd R&D bij het merk, geeft volgens het Britse Autocar aan dat het kosten wil besparen door modellen, platforms en motoren uit het aanbod te halen.
Schäfer maakt nog niet concreet wat er bij de uitgang staat, maar hij benoemt wel dat een aantal modellen op hun eigen platform staan. Dat zijn mogelijk de belangrijkste kandidaten om het veld te ruimen, wegens de hoge ontwikkelingskosten. Schäfer noemt de S-klasse, de G-klasse, de SL-klasse en de AMG GT als voorbeelden. Volgens Schäfer is het op den duur de bedoeling om meer naar één basis toe te werken. "In de toekomst hebben we dezelfde basis voor verschillende auto's," aldus de Duitser. Een modulair platform voor vrijwel het gehele gamma dus. Een auto als de S-klasse kan mogelijk nog op een lange variant daarvan komen, maar voor auto's als de G-Klasse en AMG GT wordt het spannender.
Behalve bepaalde platformen, staan ook diverse motoren volgens Schäfer op de nominatie om te verdwijnen. De V8's en V12's zijn de gedoodverfde kandidaten daarvoor. Schäfer geeft aan dat die niet plotsklaps verdwijnen 'terwijl de vraag nog groot genoeg is', maar dat Mercedes wel zal heroverwegen welke krachtbronnen het nog klaar wil maken voor een langere toekomst. Dat hangt volgens hem vooral ook af van de aankomende Euro7-normen. De eerdergenoemde modellen zijn ook uitgerekend de auto's waar die grotere motoren in te vinden zijn, dus dat maakt hun toekomst dubbel onzeker. We zullen het zien.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
echt geen fijn nieuws om horen, vooral voor de grote hoop mensen die hun boterham verdienen bij das haus
tot huidige s-classe was die auto echt een etalage van technologisch vernuft, ben echt kurjeus of de nieuwe nog wat ongeziene dingen gaat bijbrengen
...zal mijn oude dinosaurieer maar goed soignerenwant een s op een uitegrekt chassis van een a-classe gaat het hem toch niet meer doen vrees ik, en al zeker niet voor mensen die het kunnen betalen
en de eq modellen en bijhorende ontwikkelingskost...tis maar te hopen dat het hen wat rendeert want van de eqc heb ik er nog geeneen gezien terwijl de ring van apen toch altijd wel een plek is waar je nogal snel nieuwe modellen passeert
Comment
-
Wat een lelijkaard!
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenWat een lelijkaard!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenecht geen fijn nieuws om horen, vooral voor de grote hoop mensen die hun boterham verdienen bij das haus
tot huidige s-classe was die auto echt een etalage van technologisch vernuft, ben echt kurjeus of de nieuwe nog wat ongeziene dingen gaat bijbrengen
...zal mijn oude dinosaurieer maar goed soignerenwant een s op een uitegrekt chassis van een a-classe gaat het hem toch niet meer doen vrees ik, en al zeker niet voor mensen die het kunnen betalen
en de eq modellen en bijhorende ontwikkelingskost...tis maar te hopen dat het hen wat rendeert want van de eqc heb ik er nog geeneen gezien terwijl de ring van apen toch altijd wel een plek is waar je nogal snel nieuwe modellen passeertIhr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenHeeft toch zijn kap niet open.
Blijft iig zo ook een lekker spelEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment