Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De eerste 190 was een dikke 190E 2.0
Maar 190D had eigenlijk een "mooiere" motor, zo soepel en dat geluid
Zelfs dat rustig stationair geklater bij 700 rpm vond ik heerlijk klinken!
Ondanks ik er goede herinneringen aan heb en ik het een "leuke" auto vind, lijkt het me wel echt geen goede auto qua rijden, niet comfortabel en nog minder sportief (verpest door de elandtest), de afwerking was gene vette en kwalitatief lijkt het me ook geen hoogvlieger. Een Golf IV was meer premium als deze en de Audi A2 was de beter uitgevoerde A-klasse.
was hij geen 90000bef duurder, had ik toch liever de a gehad, uit blinde liefde wrs en mss
mijn golf heeft me 6 jaar probleemloos overal gebracht, maar had vreselijke zetels...een bloednerveuze automaat waardoor het lastig was om rustig te rijden (reed nooit op koppel, altijd te hoog in toeren, en hoewel een tdi berucht was om de zijn zuinigheid...kreeg ik die niet onder de 7.5...dat was wel nog de eerste versie met 4-bak automaat, ik geloof dat de golf 4 tdi uiteindelijk nog een 5-bak kreeg
de golf 4 was nog steeds een vw oude generatie met de typische discrepantie van vering/demping tss voor-en achteras
in slechtliggende bochten deinde/pompte de vooras op een heel andere manier als de achteras, niet gevaarlijk maar nogal mottig rijden...en hoewel hij mooie materialen had voor die klasse - gelijk plastic boordplank als een 5-serie e39, rammelde alles wel - golf diesel noblesse oblige
met zijn 110pk was dat wél een vliegmachien...maar das iets wat mij uiteindelijk weinig boeit...waarom ik de 110pk kocht weet ik ook niet...overigens verwijderde ik het tdi logo - mét rode i wél
mijn broer had later een a170 benzine automaat van de 2de generatie, gekocht net na de lancering en was een twijfelgeval tussen een a190lang 1e gen bij nnc, ik heb er eigenlijk nooit mee gereden
en vergeet niet dat ik ook 6 jaar met een plankharde smart - met alle plezier - heb gereden
Dankzij jullie voel ik mij weer een jong ventje
Damn ik ben pas beginnen rijden in 2002
Ik pas in 2008 hoor, dus voel u maar oud
Ik reed gewoon met oude auto's (liever dat dan een moderne koekendoos ). kefkie, ooit eens met een S320 CDI van die generatie gereden, dat blijft me voor altijd bij, de extreme zachtheid van alles aan die auto, zonder een zompige boot te zijn.
Je komt daar echt van tot rust en blijft voor mij de mooiste S tot hiertoe. Wel niet in die uitvoering, precies zo'n luchthaventaxi
Mijn wagen (januari 2013) heeft nog maar 50.000 km bobo. Eerst onderhoudscontract van 6 jaar en nu nog steeds jaarlijks dealeronderhouden. Veel te goed om al weg te doen (te duur om te upgraden naar een V222 of V223).
Comment