Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vandaag er hier in Sopot ook een paar gefotografeerd

En tenslotte deze, die heb ik een 8tal jaar geleden ook al eens zonder hoes gefotografeerd. Er werd mij toen nog beleefd gevraagd om mij te verwijderen en geen foto's te maken
    De foto moet hier nog ergens in een vorig topic staan. Ondertussen lijkt 'm wel helemaal rot te zijn maar hij staat er wel nog steeds

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• MERCEDES-BENZ WIL VAN SMART-FABRIEK AF

Mercedes-Benz zegt dat het de lijnen heeft geopend die uiteindelijk de verkoop van zijn autofabriek in het Franse Hanach mogelijk moet maken. De motivatie achter de beoogde verkoop van de productiefaciliteit laat zich eenvoudig raden.

Mercedes-Benz geeft aan dat het de komende jaren stevig moet investeren in het elektrificeren van zijn modellengamma. Daarnaast zegt het merk de komende jaren zijn vierwielers en zijn bedrijfsprocessen te gaan digitaliseren, en ook dat is een behoorlijke kostenpost. Om het bedrijf klaar te stomen voor deze omschakeling, wordt onder meer het productienetwerk gestroomlijnd. Mercedes-Benz zegt in het kader hiervan naar een manier te zoeken om zijn fabriek in het Franse Hambach te verkopen.

De fabriek in Hambach is er dan ook een die Mercedes-Benz logischerwijs liever kwijt is dan rijk. Het merk produceert er sinds 1997 de Smart ForTwo. De Forfour valt hierbuiten, daar de eerste generatie Forfour door het Nederlandse VDL Nedcar in Born werd geproduceerd en de huidige generatie door Renault in het Sloveense Novo Mesto. Momenteel produceert Mercedes-Benz in Hambach de Fortwo EQ en Fortwo Cabrio EQ, maar dat zal niet heel lang meer duren. In 2019 werd immers al bekend dat de opvolgers van de huidige Smart-modellen door een samenwerkingsverband met het Chinese Geely in China gebouwd zullen worden.

Aanvankelijk zou Mercedes-Benz de nog te onthullen EQ A, een elektrische versie van de GLA, in het Franse Hambach gaan produceren. Hoe dit zich uiteindelijk gaat afwikkelen, is vooralsnog niet bekend. Het is niet ondenkbaar dat de compacte elektrische Mercedes-Benz uiteindelijk toch in Frankrijk gebouwd gaat worden. Het merk stelt immers ook als voorwaarde voor de verkoop van de fabriek dat de productie van de huidige Smart-modellen er voorlopig zal worden voortgezet door de nog te vinden nieuwe fabriekseigenaar.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Hier willen ze al lang vanaf.

Comment

• De amg GT black series krijgen we deze maand nog gezien. Het vermogen is al bekend.

The brilliant twin-turbocharged V8 engine that has done duty in several other AMGs will be tuned to deliver a massive 720 horsepower and 627 lb-ft of torque in the GT R Black Series - that's a whole 143 hp more than the regular GT R. It'll help catapult the Black Series to 62 mph in just 3.3 seconds and on to a top speed of almost 200 mph.
          lets have some more member berries

Comment

• 850 nm dus in de bs

hehe

geen toerenteller, de streepjes in de kilometrique volstaan

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Da's nog een mooie. Die dubbele bumpers vond ik knap destijds, speciaal.

Comment

• Ik denk dat we dat vandaag als pure kitsch zouden omschrijven (beetje als een te groot rooster)

Vond het wel ferm dat een 280 bij een /8 ook dubbel bumper kreeg, wel wat ingetogener

...andere mooie oude barrel

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Zonder roestende achterklep, bijna een uitzondering.
                      Schoonzusje heeft heel lang met zo eentje gereden, een 230 benzine geloof ik. Zalige auto was dat.
                      Is dan door een S203 C220 cdi vervangen (waar ze nog mee rijdt).
                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Wat een velg al niet doet.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• Kwam ook just dat spoilerke tegen

Comment

• Comment

• Comment

• 500 sec (1987)

Comment

• leer is oridinair he

Comment

• Comment

• Die laatste vond ik nog de knapste

Comment

• WELLICHT TOCH TE GROOT, DAT AANBOD

'MEER BANEN- EN MOGELIJK MODELLENVERLIES BIJ MERCEDES-BENZ'

Hoewel het verlies bij Mercedes’ moederbedrijf Daimler in vergelijking met de voorspellingen zowaar nog meevalt, ziet het bedrijf zich toch genoodzaakt tot het doorvoeren van stevige maatregelen. Zo verdwijnen er meer banen dan eerder werd aangekondigd, gaan er productieplaatsen weg en wordt naar verluidt ook nagedacht over het schrappen van modellen.

Volgens door het Duitse Handelsblatt aangehaalde geruchten gaat Daimler wellicht geen 15.000, maar 20.000 van de 300.000 banen schrappen. Daarmee zou in plaats van 1,4 miljard, jaarlijks tot 2 miljard euro worden bespaard op loonkosten.

Reuters meldt bovendien dat Daimler z’n productie-activiteiten in Noord-Amerika stevig gaat inperken. Zo zal de productielijn van de C-klasse in Tuscaloosa, Alabama tot een einde komen, net als de productie van de A-klasse in Mexico. Wat rest op beide locaties, zijn SUV’s. Die auto’s zijn niet alleen meer in trek, maar leveren per stuk ook nog eens meer winst op.

Minder modellen

Ook over het modellengamma zou goed worden nagedacht. Niet zonder reden, uiteraard, want Mercedes heeft een enorm uitgebreid productportfolio. Alleen al op het compacte A-klasse-platform voeren de Duitsers maar liefst acht modellen, als de Chinese L-versie van de A-klasse sedan wordt meegeteld. In de toekomst zou dat aantal moeten krimpen tot zes. Als kandidaten voor een oneervol vertrek noemen de onbevestigde geruchten de A-klasse sedan (die dubbelt met de CLA), B-klasse en CLA Shooting Brake.

In de hogere segmenten wordt volgens Handelsblatt gekeken naar modellen die het niet wereldwijd, maar alleen in een bepaalde regio goed doen. Voor de hand liggende voorbeelden zijn de coupé- en cabrioletversies van de C-klasse, E-klasse en S-klasse. Door deze auto’s biedt Mercedes ongekend veel keuze als het gaat om tweedeursmodellen, maar de modellen zitten dan ook opvallend dichtbij elkaar. Als alternatief wordt het presenteren van één coupé en één cabriolet tussen de C- en de E-klasse genoemd, aangevuld met een SL die wellicht wat anders wordt gepositioneerd dan nu het geval is.

Volgens Handelsblatt kan de ellende niet alleen maar aan corona worden toegeschreven, maar zijn er ook voor die tijd al verkeerde keuzes gemaakt bij Daimler. De krant noemt het bedrijf zelfs ‘het probleemkind van de Duitse auto-industrie’. Dat het verlies lager uitkwam dan verwacht is goed nieuws, maar betekent duidelijk niet dat grootscheepse herstructureringen van de baan zijn.

Bron: Autoweek

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Working...
                                          X