Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het is idd wel heel erg, bijna alles wat je op de weg ziet rijden zijn grijstinten en zwart.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
      Er moet me toch iets van het hart.
      Vanochtend stond ik station Lier op de trein te wachten, komt er een heel lange trein voorbij met allemaal Mercedes E-klasses op.
      Ik heb het niet geteld, maar moeten honderden auto's geweest zijn.
      1 rode zat er tussen (vrij donker) en enkele zeer donkerblauwe. De rest allemaal in zwart, grijs of wit.
      Als je geld hebt, heb je kennelijk geen zin meer in een kleur in je leven?
      Vind ik toch spijtig.
      Zou het merendeel daarvan gekocht zijn door particulieren of zou het leasing zijn? En ik denk dat veel leasers beperkt zijn qua kleurenkeuze, ofwel door de leasingmaatschappij of door de company policy.

Plus, is er veel keuze qua kleuren? Denk dat het beperkt is hé. Vijftig tinten grijs en zwart (wat ik op zich belachelijk vind), dan nog wit, misschien enkele soorten donkerblauw, en met wat geluk nog een exotischer kleur zoals rood of groen.
      Last edited by Marvin; 09/02/2018, 16:12.

Comment

• Beschikbare kleuren op de E:
        -poolwit
        -zwarte
        Metaalkleuren:
        -canvasietblauw (donkerblauw)
        -citrienbruin
        -diamantzilver (met een lichtblauwe schijn)
        -iridiumzilver (gewoon zilver)
        -selenietgrijs (middengrijs met bruine schijn in volle zon)
        -obsidiaanzwart
        -kalaitgroen (donkerdonkergroen, beetje een blauwe zweem, best wel knap)
        Designokleuren:
        -diamant helderwit
        -hyacinthrood
        -selenietgrijs magno (matte versie van het gewone selenietgrijs - 3388 euro op de berline)
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Comment

• Comment

• MERCEDES-BENZ START BOUW NIEUWE FABRIEK

GEBOORTEGROND VOOR NIEUWE S-KLASSE

Mercedes-Benz is gestart met de bouw van zijn 'Fabriek 56', een nieuwe productiefaciliteit die niet alleen indruk zal maken met de modellen die door z'n poorten naar buiten worden gereden.

In Sindelfingen in de Duitse deelstaat Baden-Württemberg is Mercedes-Benz bezig met het bouwen van een nieuwe productiefaciliteit, een productieplek die als Fabriek 56 wordt aangeduid. Mercedes-Benz noemt zijn nieuwste project 'de fabriek van de toekomst', en daar schuilt natuurlijk iets achter. De fabriek moet namelijk vergaand gedigitaliseerd zijn en moet daarnaast ook nog eens relatief vriendelijk voor het milieu zijn. Zo zorgt de aanwezigheid van zonnepanelen alleen al voor een jaarlijkse energiebesparing van 5.000 MWh, een hoeveelheid energiewaar Mercedes' op stapel staande EQC, een elektrische SUV, 72.000 keer van opgeladen kan worden.

De nieuwe 220.000 vierkante meter grote fabriek wordt in 2020 in gebruik genomen. Mercedes-Benz gaat er niet de de minste modellen van zijn portfolio bouwen. Zo zal de volledig nieuwe generatie S-klasse er het levenslicht gaan zien, maar dat is niet alles. Mercedes-Benz spreekt over de toevoeging van 'robo-taxis' en 'personenauto's en elektrische auto's uit de hoogste luxesegmenten' aan het productieprogramma.

Interessante feitjes: voor het bouwen van de fabriek heeft Mercedes-Benz 700.000 kuub aarde moeten verplaatsen. Het oppervlak van de fabriek is ongeveer gelijk aan dat van 30 voetbalvelden en voor de bouw van de fabriek zelf is 6.400 ton staal gebruikt. Dat is bijna net zoveel staal als in de complete Eiffeltoren zit.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Morgenochtend met de nieuwe E63S in mat zwart testje gaan doen !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten
                  Morgenochtend met de nieuwe E63S in mat zwart testje gaan doen !
                  Some guys have all the luck
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Some guys have all the luck
                    zeg wel, kreeg bericht van mercedes dat mijn financiering aan 0% goedgekeurd was en ik ging om te tekenen en de verkoper zei gvd der is just 1 vertrokken met de E36S, jij ging je daar wss ook wel eens in kunnen uitleven, of heb je morgenochtend tijd vroeg hij me? Aangezien ik in verlof ben zei ik volmondig ja en dus staat testrit ingepland. (verkoper die de wensen van zijn client kent ) Khoop dak het overleef want 612 paardjes in bedwang houden zal niet makkelijk zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten

Khoop dak het overleef want 612 paardjes in bedwang houden zal niet makkelijk zijn
                      En? Hoe was het? Jij hebt het toch overleefd blijkbaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

En? Hoe was het? Jij hebt het toch overleefd blijkbaar
                        http://www.autoforum.be/forum/member...-first-edition

Comment

• Heb het gevonden, thx!

Comment

• There are Pretenders among us.....
                            Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• DAIMLER BOUWT MERCEDES-FABRIEK IN CHINA

INVESTERING VAN 1,5 MILJARD

Mercedes Benz-moederbedrijf Daimler en de Chinese autobouwer BAIC bouwen samen een nieuwe fabriek in China. De bedrijven steken met zijn tweeën omgerekend ruim 1,5 miljard euro in de productie van nieuwe Mercedessen in het land, zo liet BAIC zondag weten.

Auto's van Mercedes-Benz zijn erg in trek in China. In de fabriek zullen verschillende modellen worden geproduceerd, inclusief elektrisch aangedreven Mercedessen. De nieuwe fabriek is een uitbreiding op de bestaande joint venture van Daimler en BAIC in China.

De aankondiging volgt een dag nadat het Chinese autobedrijf Zhejiang Geely bekendmaakte een belang van bijna 10 procent in Daimler te hebben genomen. Daarmee is Geely, het moederbedrijf van automerk Volvo, de grootste aandeelhouder van Daimler.

De Duitse overheid liet zondag via een woordvoerder weten geen direct bezwaar te zien in de Chinese inmenging in Daimler. ,,De Duitse overheid is op de hoogte van de aankoop van 9,7 procent van de aandelen Daimler door het Chinese Geely. Dat is een bedrijfsafweging."

Geely wil een alliantie met de Duitsers om sterker te staan op het vlak van de ontwikkeling van elektrische voertuigen en zelfrijdende auto's. Maandag zullen vertegenwoordigers van Geely in Stuttgart in gesprek gaan met managers van Daimler. Het is ook de bedoeling om deze week in overleg te treden met de Duitse overheid.

Comment

• MERCEDES-BENZ 300 SD (W 116) TURBODIESEL ( 1978 )

Eerste Turbo Diesel in een gewone auto.

115 PK - 165 km/h - 14 l / 100 km.

Comment

• MERCEDES-BENZ C- EN E-KLASSE ALS DIESELHYBRIDE

PRE-PRODUCTIEMODELLEN GETOOND

Mercedes-Benz voegt zeer spoedig nieuwe dieselhybriden aan de line-up toe. Het gaat om nieuwe plug-in smaken voor zowel de C- als de E-klasse.

Mercedes-Benz zegt nog deze zomer de eerste exemplaren van de C- en E-klasse met een nieuwe plug-in hybride aandrijflijn uit te rollen. Het gaat hier om een compleet nieuwe aandrijflijn waarbij de brandstofmotor geen benzine, maar diesel verbruikt. In Geneve toont het merk alvast pre-productiemodellen. Het is voor het eerst dat Mercedes-Benz met een diesel-plug-in op de markt komt. Onder andere de C-klasse was er al als C 350e, een plug-in met een benzinemotor.

De dieselmotor is een viercilinder van de nieuwe OM 654-generatie, een blok dat we kennen uit bijvoorbeeld de E 220d en dat gekoppeld is aan een 9G-tronic automaat. Mercedes-Benz mikt op een elektrisch vermogen van 122 pk en 440 Nm en een elektrische actieradius van, volgens de NEDC-cyclus, 50 kilometer. Het gecombineerde koppel zou op 700 Nm liggen. Het accupakket moet 13,5 kWh groot zijn en dankzij de aanwezigheid van een betere lader, 7,2 kW, moet de auto in 2 uur volledig volgeladen kunnen worden via Mercedes' nieuwe 'wallbox'. Aan een reguliere stekker duurt het laden zo'n 7 uur. Volgens Mercedes-Benz past de aandrijflijn zich aan aan onder andere de in het navigatiesysteem ingevoerde route.

Bron: Autoweek

Comment

• eindelijk een diesel hybride
                                    lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                      eindelijk een diesel hybride
                                      Wel vrij laat, ze beginnen ermee als de diesels overal verguisd worden. Nu ja, ben ook fan van dit maar heb mijn twijfels dat het nog een succes gaat worden.

Comment

• de wereld is groter dan belgie :p
                                        lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                          de wereld is groter dan belgie :p
                                          In Duitsland is het anders nog erger gesteld met de anti diesel beweging.

Comment

Working...
                                          X