Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    cl 500 (1997)


    Mijn tante heeft zo eentje gehad, die zetels zaten beter als ons salon. Heeft hem dan ingeruild op een S320 W220 van 2004.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

    Comment


    • zijn er mensen hier de ervaring hebben met Mercedes joosen te kontich? of Schelkens in willebroek, welke zouden jullie aanraden?
      bedankt alvast
      4 rings driver

      Comment


      • blijkbaar komt er toch terug een CLA shootingbrake. voorzien ergens eind 2019
        lets have some more member berries

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
          blijkbaar komt er toch terug een CLA shootingbrake. voorzien ergens eind 2019
          Uiteraard! Alle topics volgen hé Doa

          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • CL600

            Twee ton. Het is niet alleen het gewicht van deze imposante CL600 uit 1997, maar ook de nog indrukwekkender aanschafprijs. Daarmee was deze C140 met z’n V12 in zijn tijd duurder dan vrijwel al het andere, maar er zijn meer indrukwekkende getallen.

            Volgens ons eigen Carbase kostte een Mercedes-Benz CL600 in de duurste Designo-trim in 1997 €186.073. Volgens de kenteken-informatie ging dit blauwe exemplaar zelfs voor €203.731 euro over de toonbank, wat gezien de lange optielijsten van Mercedes best eens kan kloppen. Zelfs als we uitgaan van de basisprijs was de top-CL in ’97 echter duurder dan een Aston Martin DB7 Volante, een Porsche 911 Turbo of een Ferrari F355, om maar eens wat te noemen. Daarvoor kreeg je echter ook het absolute topmodel in een tijd waarin CL’s er nog niet als AMG waren. De gigantische V12 is met 394 pk bijvoorbeeld ook krachtiger dan eerdergenoemde F355, die het met 380 pk moest doen. Deze tweedeurs kathedraal knalt daarmee ondanks z’n leeggewicht van 2.210 kg in 6,6 seconden van 0 naar 100.

            Het model dat boven dit verhaal schittert, is de eerste auto die bij Mercedes-Benz als CL in de boeken verdween. De coupéversie van de al even imposante W140 S-klasse verscheen in 1992 als SEC, waarbij de versie met V8 500 SEC heette en de voorganger van dit twaalfcilinder topmodel – weinig verrassend – 600 SEC. in 1994 werden de auto’s omgedoopt tot S-klasse coupé, maar twee jaar later vond Mercedes-Benz het nodig om over te stappen op het ‘CL’ dat op dit late exemplaar prijkt. Die naam verscheen ook op de twee generaties die volgden, maar sinds 2014 heet de tweedeurs op basis van de S-klasse weer gewoon S-klasse coupé.

            Qua uiterlijk doet de oer-CL net als z’n sedanbroertje op geen enkele manier z’n best om z’n immense proporties onder stoelen of banken te steken. Met z’n hoge, brede en vooral vrij plompe koets is het geen sierlijke coupé, maar tegelijkertijd heeft de auto wel een voorname uitstraling. De neus verschilt van de vierdeurs S-klasse door een grille met een groot Mercedes-logo en bollere, smallere koplampen uit één stuk. Ook de achterlichtunits was meer afgerond dan bij de sedan. Zoals dat hoort bij Coupés van Mercedes ontbreekt een vaste B-stijl en kunnen alle zijruiten worden geopend, waardoor indien gewenst een ‘hardtop-coupé’ ontstaat waarin de frisse buitenlucht ogenschijnlijk vrij spel heeft. De ingenieurs van Mercedes-Benz hadden dat destijds ook, want uiteraard zit deze auto volgestouwd met alle innovaties die de Duitsers in de jaren ’90 tot hun beschikking hadden.







            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment




            • Zonder woorden...


              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • Die heb ik ook al eens gekiekt, staat op de site.
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Productieplanning




                  De '8th Compact Car' eind 2019 zou volgens Autobild de nieuwe GLA of GLB kunnen zijn.
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • gisteren achter en voor zo'n X250d gereden. al bij al wel nog een vette bak maar kvind de nissan ook nice dusja
                    lets have some more member berries

                    Comment


                    • INVESTEREN IN CHINA

                      DAIMLER ZET TWEEDE ONTWIKKELINGSCENTRUM OP IN CHINA

                      Daimler meldt dat het 145 miljoen euro investeert in de bouw van een tweede onderzoeks- en ontwikkelingsafdeling in China.

                      Daimler opende in 2014 de poorten van zijn eerste Chinese onderzoeks- en ontwikkelingscentrum, een faciliteit die een plek kreeg in Peking. In diezelfde stad komt nu een tweede R&D-centrum te staan, een faciliteit waar Daimler een bedrag van 145 miljoen euro in pompt. Daimler wil zijn modellen met deze uitbreiding sneller kunnen aanpassen aan de wensen en eisen van de Chinese markt en autoriteiten. Deze aan de Chinese markt aangepaste modellen worden vervolgens uiteraard in China geproduceerd.

                      De faciliteit krijgt een oppervlak van 55.000 m2 en zal uit een grote testhal met twee verdiepingen en een kantoorgebouw bestaan. Het kantoorpand moet plek bieden aan 600 werknemers. In 2020 moet de faciliteit helemaal gereed zijn.




                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Foto's van mijn bezoek aan het MB museum in Stuttgart, wel al 8 jaar geleden maar ik veronderstel dat die auto's daar nog altijd staan. Ik post ze wel niet in 1 keer, het zijn er nogal wat

                        Verder raad ik iedereen een bezoek aan daar, echt de moeite! Ook aan het Porsche museum in de buurt.









                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • De geposte stonden er 2 jaar terug alvast nog
                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                          Comment


                          • 2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                            Comment


                            • Inderdaad! Op dezelfde plaats nog wel precies
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • Prachtig museum.
                                Mooiste automuseum dat ik ooit bezocht heb.
                                De meisjes wilden echt alles weten, alles lezen. Toen moest ik nog wat helpen met het Engels/Duits, nu zou het eerder omgekeerd zijn
                                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                Comment



                                • En die heb ik ook je zou bijna denken dat we er samen waren


                                  Weliswaar een replica, maar zo indrukwekkend
                                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                  Comment



                                  • En eentje van onderweg, filmpje kijken
                                    Toen nog wel met een Volvo.
                                    Daags nadien zijn we dan tot bij Porsche geweest

                                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                    Comment


                                    • Porsche is ook de moeite, ik heb helaas daar geen foto's meer van omdat ik het geheugenkaartje toen kwijtgespeeld ben. Gelukkig had ik 's anderendaags voor het MB museum nog een ander in voorraad
                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment






                                      • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment








                                        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X