had het ook onmiddellijk herkend. Wagen staat weer op stal. Al moet hij er in januari uit voor keuring.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendie w186...toen benz nog even duur was als een rr, en 2x zoveel exemplaren verkocht als hun engelse concurrent
The Mercedes-Benz W186 model 300 was a four-door luxury tourer produced by Mercedes between 1951 and 1957. The company's largest and most prestigious automobile, it was the Maybach of its day, elegant, powerful, exclusive, and expensive. Three versions were produced in succession, known informally as the 300a (or simply 300), 300b, and 300c. An enlarged "300d" variant built on the W189 chassis succeeded it in late 1957.
Also referred to as a "Type 300", the W186 was equal in features and price but superior in performance to the rival Rolls Royce Silver Cloud favored by statesmen and business leaders, it offered options such as a glass partition, VHF mobile telephone, and dictation machine.
All but hand-built as the company flagship, the W186 is often identified as an Adenauer after Konrad Adenauer, the first Chancellor of the Federal Republic of Germany, who employed six custom cabriolet, hardtop saloon, and landaulet versions of the W186 and its successor W189 during his 1949-1963 tenure. Among the custom features in these "parade cars" were writing desks, sirens, curtains, dividing partitions, sunroofs, and half-roof "landaulet" configurations.
Technologically advanced, the 300 was regarded as a "driver's" car, sharing numerous design innovations and mechanical components with the iconic Mercedes 300 SL "Gullwing", including engine, suspension, and chassis.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Ik had er zo eentje, een A160 Classic in lunagrijs, een van de allereerste mét ESP. Een ex-perswagen, bovendien.
Reed keihard, had een interieur ingericht door de Playmobil-ingenieurs, de deurrubbers kwamen los, stabilisator-stangen gingen er door als luciferstokjes, en na 200.000 km waren de brandstofleidingen zo poreus als iets, zeurde de versnellingsbak in tweede versnelling, moest er hier en daar wat Pattex aan de pas komen om het interieur bijeen te houden, en durfde het roestspook al opduiken onderaan de voordeuren.
Spiegelmotor van een linker buitenspiegel is ook vervangen geweest, net als de ruitenwissermotor van de achterklep, en kort na onze aankoop op de alternator (daags voor we op reis vertrokken (uitgebouwd bij een auto uit de showroom, ‘s avonds om 20u, om ‘s morgens vroeg te kunnen vertrekken).
Maar wat een mooie tijden hebben we met dat wagentje beleefd, Zuid-Frankrijk, Italië,... de bouw van ons huis (werfcamion bij uitstek), geboorte van onze oudste dochter...
En van Mercedes uit (en van de garage), hebben we altijd een super-service gehad. Buiten de gewone onderhoudskosten, zijn al de andere kosten steeds met de mantel der liefde (lees: tussenkomst Mercedes, onder garantie of kulanz) geheel of grotendeels toegedekt geweest.
2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
Comment