Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Bij een onderhoud zullen ze niet veel zeggen. Als er iets stuk gaat in de garantieperiode, dan kunnen ze wel eens klagen.

    Maar dan moet de dealer de tuning nog zien.

    Mijn vorige auto (wel vag) was gechipt en de dealer zag dat niet.
    BMW X5 45e

    Comment


    • Nee maar als je zelf niks zegt kan het gebeuren dat ze een update doen van de motor software en je remapping weg is. Indien er iets kapot gaat en je hebt nog garantie zal je wel kunnen verwachten dat mercedes weigerd
      lets have some more member berries

      Comment


      • X350




        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

        Comment


        • 450 SEL (1976)




          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • 220 D /8 Kombi omgebouwd door Santos/Portugal (1971)

            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Mercedes 260 D - W 138 - (1936)

              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • 200 d (1965)



                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • 240 d 3.0



                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • 300 SD (w 116)



                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Onbegrijpelijk dat de w116 en w126 dieselversies hier niet te krijgen waren itt de USA.

                      Comment


                      • 300 GD



                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          Onbegrijpelijk dat de w116 en w126 dieselversies hier niet te krijgen waren itt de USA.
                          Idd!

                          Die Amerikaanse bumpers

                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • volvo lost die zever anders op...heel de wereld us-bumpers...eerste jaren van de 142 eu-bumpers, wanneer de us regelgeving van kracht werd kreeg de 142 ook in eu die veer-bumpers
                            nooit slecht bekeken, het gaf hen het tank-imago deels

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                              Onbegrijpelijk dat de w116 en w126 dieselversies hier niet te krijgen waren itt de USA.
                              e Mercedes-Benz W116 300SD TURBODIESEL

                              Waarom een column over de W116 300SD TURBODIESEL?

                              Er zijn in Nederland door de in het verleden gunstige Oldtimer wetgeving namelijk veel Mercedes-Benz W116 300SD TURBODIESEL exemplaren aangeboden en verkocht met Europese koplampen, bumpers, wieldeksels, een kilometerteller en zonder TURBO, terwijl ze altijd zijn geëxporteerd van Duitsland naar de U.S.A. en aldaar aan de klant geleverd zoals, hier onder beschreven.

                              Een opvallende verschijning is een W116 300SD TURBODIESEL, en met zijn ruim 5,20 meter lengte niet over het hoofd te zien. In het gamma Mercedes-Benz S-Klasse W116, die gebouwd werd van 1972-1980, neemt de 300SD TURBODIESEL een bijzondere positie in want, het is de enige Diesel tot dan toe geproduceerd in de S-Klasse. In de jaren '70 durfde Mercedes-Benz het om reden van imago nog niet aan, om in Europa een Dieselmotor in de S-Klasse uit te brengen.

                              Voor de Noord Amerikaanse markt echter, was dit model min of meer noodzaak. Overheidsvoorschriften die waren ingesteld door oud president Jimmy Carter, aangaand een gemiddeld gebruik per merk gaf een probleem voor Mercedes op de belangrijke Amerikaanse exportmarkt waar het merk hoofdzakelijk dorstige 6- en 8 cilinder modellen verkocht.

                              Daar moest deze relatief zuinige Diesel verandering in brengen. Daarom werd in de laatste productie jaren 1978-1980 de W116 300SD TURBODIESEL met behoorlijk succes verkocht in de V.S.. Er werden 28634 exemplaren afgeleverd. Ongeveer 7% van de totale W116 productie was een W116 300SD TURBODIESEL. Als motor diende de 5 cilinder 3 liter OM617.950, die in 1974 was geïntroduceerd in de W115 240D 3.0.

                              Om de aanmerkelijk grotere en zwaardere W116 toch op gang te krijgen, werd de motor voorzien van een “Garret Turbo”. Daarmee leverde de motor 115 PK i.p.v. 88 PK. Dat is niet overdadig voor een ruim 1700 kg zware auto, maar voldoende voor een top van 165 en een acceleratie van 0-100 in 15 seconden bij een gemiddeld verbruik van 1 op 8.

                              Waarmee onderscheid de W116 300SD TURBODIESEL zich van de rest van de W116 reeks;

                              1: Om zoveel mogelijk gewicht te besparen werd er een aluminium motorkap gemonteerd evenals de scheidingswand tussen de tank en de kofferruimte is van aluminium, die bij de andere W116’s gewoon van staal zijn.

                              2: Altijd de grotere U.S.A. bumpers, en dito U.S.A. koplamp units.

                              3: Engelse tekst op het dashboard in plaats van Duits. Bijvoorbeeld op de om de parkeerrem te ontgrendelen staat op Europese uitvoeringen niets maar op de 300SD TURBODIESEL staat altijd “Brake” Bij de olie druk meter staat geen ÖEL maar, “OIL”

                              4: De elektrische Hirschmann antenne word altijd via een knop op het dashboard bedient, ook dit is een Amerikaans wegenverkeerswet voorschrift.

                              5: De Amerikaanse Mercedes-Benz is altijd voorzien van een Mijlenteller unit.

                              6: Altijd geleverd met de lichtmetalen 14 inch Otto Fuchs velgen ook wel bekend als de Kroonkurk velgen.

                              7: Altijd geleverd met de leeslampjes in de C-stijl tussen achterportier en achterraam aan beide zijden.

                              8: De W116 300SD TURBODIESEL rijd altijd weg in de 1e versnelling van de 4 verzetten tellende automatische versnellingsbak. Dit in tegenstelling tot de benzine versies die dit alleen doen als de keuze hendel in L word gezet of het pedaal volledig word ingetrapt en de Kickdown activeert.

                              ( De opvolger van de W116 300SD TURBODIESEL is de W126 300SD TURBODIESEL deze heeft de OM617,951 met 125PK )


                              Comment


                              • De oer E-klasse Coupé uit 1968.



















                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • de enige e coupe die geen kortere wielbasis had tov de berline

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    de enige e coupe die geen kortere wielbasis had tov de berline
                                    Idd! Dat zie je ook duidelijk aan de verhoudingen. Was echt wel een klassekar in zijn tijd.
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Mercedes 180 D

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Nog een mooie 210 pfl, velgen zijn het type standaard alu’s van een w220




                                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                        Comment


                                        • edit.
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X