Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenDeze elandjes zijn ook bijna oldies
Een luna-grijze A160 Classic.
Veel kilometers op gezet, maar heeft ook veel in de garage gestaan. Mercedes/garage heeft echter bijna alle kosten, buiten het normale onderhoud, geheel of gedeeltelijk, in garantie of kulanz genomen.
Was echter tijd dat die buiten was: batterij was op, versnellingsbak was gaar, aircopomp was aan vervanging toe, deurrubbers kwamen los,...
Laatste jaar waren alle brandstofleidingen vervangen geweest.
Zwakke punt waren de stabilisatiestangen, die om de twee, drie jaar vervangen moesten worden (altijd kulanz geweest)
Waterpomp vervangen geweest in de eerste maanden (garantie), spiegelmotor is ook ooit vervangen geweest (afbraakstuk van een w203, alleen een werkuur betaald) net als de ruitenwissermotor achter.
Onderdruksysteem van de centrale vergrendeling heeft ook wat liefde nodig gehad.
Al bij al viel dat goed mee, facturen waren ook nog best overzichtelijk.
Bakje heeft ook goed dienst gedaan tijdens de bouw van ons huis: zakken zand en cement, steenpuin, compressor en ander materiaal,... alles slikte dat karretje.
We zijn er ook een paar keer mee op reis gegaan, en herinner me nog een keer toen we vanuit Umbrië terug naar huis reden, via de snelweg Firenze>Milaan. Vertrokken om 17h, en tegen dat het 20h was waren we Milaan al voorbij. Constant planché gereden, en na Milaan moest ik echt stoppen, want ik zag geen steek meer door de voorruit van de miljarden vliegen en muggen die er tegen ontploft waren.
Mijn pa belde toen net: waar zitten jullie al ?
350 km verder, waarvan een stuk over de gewone weg en de Tangenziale over (max 90 km/h ) in nog geen drie uur.
Papa kon rap rekenen, en was precies not amused .
2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Hahaha, nice! Ik dacht het wel, vandaar uw nickname hier
Ook altijd een boontje voor deze gehad, helaas nooit in mijn bezitEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
In 1998 getwijfeld tss een 170cdi en de golf 4 TDI, omdat dat de enige diesels waren leverbaar met automaat, maar de A was uiteindelijk 90000 bef duurder dan de golf met vergelijkbare uitrusting...en het was op dat moment al duur genoeg
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenHahaha, nice! Ik dacht het wel, vandaar uw nickname hier
Ook altijd een boontje voor deze gehad, helaas nooit in mijn bezit
Ik heb die gekocht als heel jonge occassie, een soort voorloper van de Nearly New Car.
Eerste eigenaar: MB Benelux. Het was een pers-wagen geweest.
Ik had de zijdelingse airbags nog niet, terwijl de andere Belgische A’tjes die wel hadden.2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
Inderdaad.
Ik heb die gekocht als heel jonge occassie, een soort voorloper van de Nearly New Car.
Eerste eigenaar: MB Benelux. Het was een pers-wagen geweest.
Ik had de zijdelingse airbags nog niet, terwijl de andere Belgische A’tjes die wel hadden.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenAchteraf kwam uit dat die A op verschillende (slechte) banden stond om toch maar te mislukken met de elandtest. Maar dat kwam pas jaren nadien aan het licht.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Nog eentje van rond de elandtest misschien? Werd toen allemaal zwaar overdreven imo. Ik denk dat er veel auto's niet zouden slagen in die test. Het was toen leuk om Mercedes te bashen, jaloezie omdat ze ook met een kleine wagen kwamen. En zeggen dat een 190 nog een Baby Benz genoemd werd
En dan pakte ik ze eens mee voor een toertje .
Demo’tje van het ESP, want dat was toen echt nieuw.
Met mijn schoonbroer ben ik dan naar een slipcursus geweest van MB op KartExpo. Alsmaar sneller door een natte bocht, met en zonder ESP (autootjes waren van een extra schakelaar voorzien om de ESP uit te zetten).
Tot 50, 60 per uur ging dat perfect. Het ESP deed zijn werk, maar was nog veel bruter dan nu. De meeste deelnemers vonden het toen al welletjes, en zochten het buffet op.
Wij zijn dan nog wat door gegaan, en aan 90 kregen we die, zelfs met ESP, serieus scheef. Samen met onze twee instructeurs hebben we ons toen dik geamuseerd.
In de garage hadden ze toen een demo A160 automaat met een vette Carlsonn bodykit op 18” en in een designo-verfje: een soort vieux-roze. Barbie-auto op anabolen.
Geraakte uiteraard niet verkocht. Ze hebben die na een paar jaar in het zilver laten overspuiten. Een paar weken later krijgt een klant die mee als vervangwagen, en rijdt die dubbeltoe.
Serieus verliespostje geweest
2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenGrrr, waarom staan die altijd zo ver weg.
Ik betrouw wel die lage km standen niet in Duitsland, worden vaak terug gedraaid, was onlangs nog een reportage op de Duitse TV.
Ze namen België zelfs als voorbeeld van hoe het wel zou moeten, dat zie je ook niet vaakEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
- Likes 1
Comment
Comment