Zalig toch zo'n exemplaren.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenDas ni veel voor een 250d in de periode dat er nog niet met kortingen werd gegooid, dacht dat die toen stuk boven miljoen al zaten
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenDas ni veel voor een 250d in de periode dat er nog niet met kortingen werd gegooid, dacht dat die toen stuk boven miljoen al zaten
Dat was nog eens een MB dealer toen met super service Totaal niet vergelijkbaar met hun huidige onbetrouwbare stealers
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Heb destijds in 1988 toch een dikke korting gehad (ik dacht 12%) op mijn 260E stockwagen, was idd nog een stuk over het miljoen. Wel schuifdak en automaat maar geen airco. Verder hebben ze ook gratis een alarm ingebouwd (was toen geen sinecure, een dag werk). Ook de mooie namaak Lorinser velgen en een Sony radio-casette cadeau gekregen.
Dat was nog eens een MB dealer toen met super service Totaal niet vergelijkbaar met hun huidige onbetrouwbare stealers
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Sony? Bij die van mijn ma zat er de standaard Blaupunkt in die destijds normaal in elke Mercedes stond.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Die van mij ma zag er hetzelfde uit. Schoonste benz ooit in de familie was de 280SE van mijne pa destijds. Zalige bak. Zelf heeft hij een paar BAR8's gehad, die 280SE, 300E, CLK cabrio en SLK cabrio (laatste heeft hij nog, maar niet rijdend). Mijn ma heeft na de scheiding dan die 250E gehad samen met mijn toenmalige stiefpa. De stiefpa erna waar ze nog altijd mee getrouwd is, had ook ergens een oude E in die tijd totdat ze die gestolen hadden. En een paar jaar terug heeft ze nog ff een C-klasse gehad. Maar ze mag nu al een jaar of 3 niet meer met de auto rijden wegens spierziekte.
Vroeger ne maat gehad die ne EVO1 had. Kwijlbakske.
Comment
-
Hier in de familie ook een twaalftal MB's in de voorbije 50 jaar. Voor de volgende 50 jaar zie ik dat toch niet meer zitten, hoewel het mijn favoriete merk blijftEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Bij ons is het al VAG wat de klok slaat: bijna al mijn nonkels, tantes, neven en nichten rijden met een Audi, VW of Skoda.
Mijn schoonbroer heeft een GLC, en zijn vrouw een C (S203). Dat is een die-hard Mercedes-rijder. Een S202, een W168, twee B-klasses, een S204 zijn daar al gepasseerd.
Zijn pa en broer rijden ook altijd Mercedes.
2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenBij ons is het al VAG wat de klok slaat: bijna al mijn nonkels, tantes, neven en nichten rijden met een Audi, VW of Skoda.
Mijn schoonbroer heeft een GLC, en zijn vrouw een C (S203). Dat is een die-hard Mercedes-rijder. Een S202, een W168, twee B-klasses, een S204 zijn daar al gepasseerd.
Zo gek ben ik gelukkig nooit geweest, ik heb geregeld eens iets anders geprobeerdEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Bij ons zitten de merken niet echt ingebakken. Alhouwel dat Mercedes wel altijd wat specialer is geweest. Vooral mijn ma en pa zijn zeer Mercedes minded. Buiten hen heeft enkel een aangetrouwde nonkel jaren terug eens een CLK gehad en nu heeft hij een C-klasse firmawagen. Voor de rest reed die vroeger vooral VW en Audi en dan de laatste jaren hebben ze een Espace gehad en had hij een Peugeot 206 firmawagen
De rest is allemaal fransozen.
Desondanks ik die zwakte voor Mercedes mee heb overgenomen, is het er toevallig nooit van gekomen om er eentje te hebben. Toen ik zelf auto's kocht, gaf ik liever €10000 aan een Astra van 3 jaar oud, dan aan een Mercedes van 7 jaar oud. En daarna reed ik firmawagens en liet het budget het nooit toe. Ik hoop deze keer te kunnen gaan voor een GLB of GLC.
Comment
-
Gek toch hoe zo'n merk vaak in een familie ingeburgerd is en per generatie doorgegeven wordt alsof er geen andere auto's bestaan.
Zo gek ben ik gelukkig nooit geweest, ik heb geregeld eens iets anders geprobeerd
Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenNiet vergeten dat er toen voor veelrijders niet zoveel keuze was als nu. Bij ons in het familiebedrijf waren dat ook benzen, omdat die met een stevige diesel en automaat kwamen. Mijn nonkel heeft op zijn Golf2 in 1 jaar 80 000 kilometer gezet en is dan tegen zijn zin naar een oude peten Benz overgestapt. Tegen dat die op was had je een 1.9 TDI bij VAG met tiptronic en is hij ook die richting uitgegaan.
Onze jarenlange huisdokter bv.(75 jaar ondertussen ). Als jonge knaap poetste ik voor 100 frank elke zaterdag zijn BMW (3.23i) wanneer hij bij mijn zieke grootvader op bezoek kwam. Altijd BMW, nadien zijn er dan ook een stuk of 6 gevolgd, nu nog altijd een 3.16i. Zijn volwassen kinderen momenteel, allemaal BMW, die willen niks anders en kennen ook niks anders imo
En zo ken ik hier in mijn omgeving nog wel enkele merktrouwe families, maar vooral toch Mercedes. Hoewel die als niet leaserijders snel van gedacht gaan veranderen imo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenBij ons is het al VAG wat de klok slaat: bijna al mijn nonkels, tantes, neven en nichten rijden met een Audi, VW of Skoda.
Vroeger reden ze Ford, omdat er een garage aan de overkant van mijn grootouders zat. Toen die verhuisde naar een nabijgelegen stad, zijn ze overgestapt naa VAG. En sinds dat die ook Skoda doet, en VW niet zo volks meer is, rijden ze ook Skoda.
Mijn schoonbroer werkte destijds bij Mercedes, en er zat een filiaal van het dealership vlakbij zijn ouderlijke thuis. Daar deed hij al vakantiewerk.
Vroeger kocht men een bepaald merk omwille van het feit dat er een bepaalde garage in het dorp of gemeente was, als men geen echte liefhebber was.
Zo hebben mijn ouders met Citroën gereden, en daarna geswitched naar Toyota, omdat de garagist van merk veranderd was.
Men moest zo danig vaak ‘op smering’ dat die nabijheid wel belangrijk was.
Ik denk dat het nu de eerste keer is dat mijn pa meer dan 10 km moet rijden om zijn auto te laten onderhouden (Volvo).2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenMen moest zo danig vaak ‘op smering’ dat die nabijheid wel belangrijk was.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
VAG is door de nabijheid van de garage. Bijna iedereen woont in hetzelfde dorp, of in de onmiddellijke omgeving.
Vroeger reden ze Ford, omdat er een garage aan de overkant van mijn grootouders zat. Toen die verhuisde naar een nabijgelegen stad, zijn ze overgestapt naa VAG. En sinds dat die ook Skoda doet, en VW niet zo volks meer is, rijden ze ook Skoda.
Mijn schoonbroer werkte destijds bij Mercedes, en er zat een filiaal van het dealership vlakbij zijn ouderlijke thuis. Daar deed hij al vakantiewerk.
Vroeger kocht men een bepaald merk omwille van het feit dat er een bepaalde garage in het dorp of gemeente was, als men geen echte liefhebber was.
Zo hebben mijn ouders met Citroën gereden, en daarna geswitched naar Toyota, omdat de garagist van merk veranderd was.
Men moest zo danig vaak ‘op smering’ dat die nabijheid wel belangrijk was.
Ik denk dat het nu de eerste keer is dat mijn pa meer dan 10 km moet rijden om zijn auto te laten onderhouden (Volvo).
Comment
-
Klopt volledig! Maar ik had het niet alleen over Mercedes.
Onze jarenlange huisdokter bv.(75 jaar ondertussen ). Als jonge knaap poetste ik voor 100 frank elke zaterdag zijn BMW (3.23i) wanneer hij bij mijn zieke grootvader op bezoek kwam. Altijd BMW, nadien zijn er dan ook een stuk of 6 gevolgd, nu nog altijd een 3.16i. Zijn volwassen kinderen momenteel, allemaal BMW, die willen niks anders en kennen ook niks anders imo
En zo ken ik hier in mijn omgeving nog wel enkele merktrouwe families, maar vooral toch Mercedes. Hoewel die als niet leaserijders snel van gedacht gaan veranderen imo
Vanwaar die keuze voor BMW op het laatste ineens komt weet ik ook niet.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
De Benz-heid straalt ervan af:
Comment
Comment