Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• DTM-MONSTER VOOR OPENBARE WEG

FEEST: DE MERCEDES-BENZ 190 EVO 2 IS 30 GEWORDEN

Bij Mercedes-Benz staan ze graag stil bij de 'verjaardag' van een bijzondere historische auto. De Mercedes 190 Evo 2 werd namelijk 30 jaar geleden aan de wereld getoond.

De tijd gaat snel: het is alweer 30 jaar geleden dat de Mercedes 190 Evo 2 op de Autosalon van Genève werd onthuld. Das Haus had zich duidelijk flink uitgeleefd op haar destijds kleinste model. Om aan de homologatie-eisen voor het DTM te voldoen, was Mercedes een jaar eerder al met de Evo 1 gekomen. Dat was een technisch en optisch iets aangepaste 190 2.5-16V. Deze Evo 2 ging nog een stap verder. De krachtbron, een atmosferische 2,5-liter viercilinder zestienklepper die werd ontwikkeld door Cosworth, perste er in de Evo 2 maar liefst 235 pk uit. Daarmee ging je van 0-100 km/h in 7,1 seconden en de topsnelheid bedroeg 250 km/h.

Tegenwoordig zijn dat geen schrikbarende cijfers meer, maar de 190 Evo 2 was voor 1990-maatstaven een zeer rappe auto. Het uiterlijk van de Evo 2 maakte er ook geen geheim van dat het hier iets bijzonders betrof. Rondom werd de 190-koets voorzien van dikker bumperwerk en vooral de enorme achterspoiler is zo karakteristiek voor de Evo 2. Met hydropneumatische luchtvering kon de auto dichter bij de grond worden gelegd en een gelimiteerd slipdifferentieel, aangepaste vering en ophanging moesten er verder voor zorgen dat de Evo 2 ook zijn mannetje kon staan in de meer uitdagende bochten.

Aan alles bleek dus wel dat dit geen gewone 190 was. Zeker ook uit het prijskaartje. Slechts 502 exemplaren werden er gebouwd en die gingen ondanks hun (omgerekende) prijs van pakweg € 60.000 allemaal de deur uit. Duikt er tegenwoordig nog eentje te koop op: dan moet je al snel rekenen op het vier- of vijfvoudige.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• En de race versie,

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Hoe knap was de DTM vroeger, of het ETCC. Daar leken de auto's tenminste nog op de productieversies.

Comment

• Blijft een schitterende kar!

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Der zijn modelnamen gelekt van de nieuwe sl.
              Sl43, Sl53 4Matic+, Sl53 e 4matic+, sl55 s 4matic+, sl63 4matic+ En sl63 e 4matic+
              Ook zou deze de s coupe en cabrio gaan vervangen die niet meer terug zouden komen met de nieuwe s class en dus zou de sl een 4 zitter worden
              lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                Der zijn modelnamen gelekt van de nieuwe sl.
                Sl43, Sl53 4Matic+, Sl53 e 4matic+, sl55 s 4matic+, sl63 4matic+ En sl63 e 4matic+
                Ook zou deze de s coupe en cabrio gaan vervangen die niet meer terug zouden komen met de nieuwe s class en dus zou de sl een 4 zitter worden
                Heb je daar toevallig een linkje van?

Comment

• Op mbworld.org vind je wat info terug.

Comment

• Ik heb trouwens gemist met de laatste benaming. Tis sl73 e 4matic+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                      Op mbworld.org vind je wat info terug.
                      Okido! Thx!

Six different SL AMG models are penned, including the rumored "SL 73" model which could pack at least 800 hybridized horsepower.

Comment

• 280sl (1982)

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• De Duitse keuringsinstantie Dekra onderwerpt elk jaar niet minder dan 15 miljoen wagens aan de periodieke keuring. Van de resultaten daarvan houdt de instantie netjes statistieken bij. Elk defect wordt er per merk en model genoteerd en dat levert elk jaar een lijstje op van de auto’s die de beste occasie zouden zijn. Statistieken die overigens weinig of niets te maken hebben met pannes of pechtstatistieken, want een auto met panne dient zich doorgaans niet op de keuring aan. Hieronder vind je de winnaar per categorie.

nog maar eens het bewijs dat mercedes echt wel het beste merk is

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• wat ik supergrappig vond, niets racistisch ik ben een antwerpenaar en zie iedereen graag

was een maghrebijn die de sos-sticker liet kleven
                                zulke zaken geven verbinding die we nodig hebben

Comment

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    wat ik supergrappig vond, niets racistisch ik ben een antwerpenaar en zie iedereen graag

was een maghrebijn die de sos-sticker liet kleven
                                    zulke zaken geven verbinding die we nodig hebben
                                    190D 2.5 beste auto ooit
                                    Nooit gedacht dat ik zo had kunnen genieten van zo'n trage auto, ik vond hem nog aangenamer als de 190E 2.0 die ik ervoor had. Trok nooit hard, maar wel in elke versnelling, goeie gasrespons en opbouw van toeren, heerlijk vijfcilindergeluid en dat tractorgeluid bij dat typisch lage stationair toerental was zalig! Blijft toch een auto die ik blijf missen, zelfs na er 2 gehad te hebben.

Comment

• Ja, mooi klinkende motor(en) zowel met 4 als 5 of 6 cylinders, en lineair

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Trots op zijn 220

Pffft knap

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Working...
                                          X