Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
X
-
De Mercedes-Benz 190 SL heeft voor veel klassiekerliefhebbers een enorme aantrekkingskracht. Daarvoor hoeft er niet eens een super bijzonder verhaal aan te zitten. Zoals ook bij dit exemplaar, dat binnenkort geveild wordt.
De 190 SL in kwestie is namelijk geen speciale uitvoering, niet van een beroemd persoon geweest en niet per se meer historisch relevant dan andere 190 SL's. Nee, dit is gewoon een bloedmooi exemplaar. Oké, één ding is nog wel een klein beetje bijzonder: het is nummer 729 van de bijna 26.000 ooit gebouwd. Het is dus wel een héél vroege, uit 1955, het eerste jaar dat de schitterende cabriolet werd gebouwd.
De 190 SL is uiteraard de iets eenvoudigere open broer van de 300 SL, de Gullwing, en is zoals de naam al aangeeft motorisch wel aanzienlijk minder bedeeld. De 190 SL heeft een 105 pk sterke 1.9 viercilinder in de neus en moest daarmee een stuk beter betaalbaar en dus bereikbaar zijn voor het grote publiek. Tegelijkertijd heeft hij wel, net als de 300 SL, voor die tijd erg moderne techniek zoals de onafhankelijke wielophanging en dubbele wishbones.
De 190 SL was de SL voor de 'massa'. Er zijn er dan ook aanzienlijk meer van gemaakt dan van de 300 SL. Van de 300 SL liepen er slechts 3.258 van de band, waarvan 1.858 Roadsters. Qua prijzen hoef je bij de 190 SL dan ook niet te denken aan de enorme bedragen (soms meerdere miljoenen) die neer worden gelegd voor 300 SL's. Goedkoop is deze 190 SL echter allerminst, het veilinghuis schat de in 2012 gerestaureerde Mercedes op een waarde van tussen de €175.000 en €220.000. Op 30 juli valt de hamer, momenteel is het hoogste bod €137.000.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Dat weet ik. Ik heb thuis al Netflix en Spotify dat ik ook overal kan gebruiken. Ik heb het over Linguatronic (komt steeds ongevraagd tussen, ik haat ondertussen "Hey Mercedes"), verkeersinfo, GPS kaarten, weerbericht, parkeerplaatsen en een slecht werkende MB app, enz. Lees anders de reviews maar eens over hun app. Er zijn betere goedkopere mogelijkheden daarvoor. Ik denk er niet aan om MB of welk ander 'premijoem' merk dan ook buiten een reteduur onderhoud ook nog jaarlijks te sponsoren met van de pot gerukte prijzen voor slecht werkende abo opties. Net zoals hun mislukte online updates, nog zo'n lachertje
Wanneer ik 40k aan een auto betaal volstaat dat voor mij, met mijn smartphone los ik zelf al veel op en die data zal ik wel zelf betalen. Om op afstand mijn ruiten te openen of de verwarming op te zetten, een GPS bestemming in te voeren, te zien hoeveel druk er nog in mijn banden zit enz. interesseert mij niet. Dat zie ik ook als ik in mijn auto stap.
Gelukkig ben ik gek van mijn A'tje en het merk door de jaren heen, maar in deze omstandigheden en met zo'n dealership zal de volgende zeker geen MB meer worden
Verder blijf ik snorren met mijn w203 en heb een S203 gekocht ter vervanging van mijn Alpina, dewelke ik nu al te 'modern' vind (2012 model). Ik heb geen auto nodig die bepaald wanneer ik moet remmen of die begint te trillen als ik op een witte lijn rij. Als ik op een witte lijn rij, dan doe ik dit!
De vooruitgang moet er zijn maar voor mij hoeft dit niet. Zoals je zelf zegt, vertik ik het ook om extra abo af te sluiten wanneer je een dikke auto koopt. Idem voor PS4 en konsoorten. Vroeger kocht ik een spel, kon ik lekker racen, nadat ik het spel dik betaald had (50€). Nu koop je een spel (65€) en mag je nog een abonnement afsluiten om het te kunnen spelen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kristofm Bekijk Berichten
ik deel je mening. Ik ben daarin mss ouderwets maar ik heb geen netflix, spotify of dergelijke. Ik heb telenet tv met HD zenders. en vind dit al voldoende
Verder blijf ik snorren met mijn w203 en heb een S203 gekocht ter vervanging van mijn Alpina, dewelke ik nu al te 'modern' vind (2012 model). Ik heb geen auto nodig die bepaald wanneer ik moet remmen of die begint te trillen als ik op een witte lijn rij. Als ik op een witte lijn rij, dan doe ik dit!
De vooruitgang moet er zijn maar voor mij hoeft dit niet. Zoals je zelf zegt, vertik ik het ook om extra abo af te sluiten wanneer je een dikke auto koopt. Idem voor PS4 en konsoorten. Vroeger kocht ik een spel, kon ik lekker racen, nadat ik het spel dik betaald had (50€). Nu koop je een spel (65€) en mag je nog een abonnement afsluiten om het te kunnen spelen...
Om even op die slecht werkende nieuwe app terug te komen. Een week geleden stuur ik een mail met alle problemen en nog steeds heb ik geen antwoord gekregen. Ze weten het zelf blijkbaar niet Een regelrechte schande is het om jarenlange klanten wat extra geld uit hun zakken te kloppen, met iets wat niet of slecht werkt dan nogEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Mooi, maar doe mij toch maar de zilveren hierboven in post 1862. Dat tegen de grond liggen en zijn ouderdom gaan niet samen imo, maar gezien worden mag hij zeker, het oog wil ook watEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenMooi, maar doe mij toch maar de zilveren hierboven in post 1862. Dat tegen de grond liggen en zijn ouderdom gaan niet samen imo, maar gezien worden mag hij zeker, het oog wil ook wat
Comment
-
Voor de ponton liefhebbers en zeker voor de afgeleide liefhebbers zoals mezelf : http://www.mbzponton.org/pax058/peop...ryvariants.htm
Comment
Comment