Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • hier kregen diezelfde zetels blijkbaar wel het overeenstemmig leer


    Comment


    • machtig !

      Comment


      • VRACHTAUTO’S LOS VAN PERSONENAUTO’S

        DAIMLER VERANDERT NAAM EN SPLITST OP IN TWEE BEDRIJVEN

        Daimler plant een stevige herstructurering. Het concern wordt 'op den duur' hernoemd tot Mercedes-Benz. Daimler Trucks, verantwoordelijk voor de productie van vrachtwagens en bussen, moet los komen te staan van Mercedes-Benz. Met deze stap wil Daimler de belangstelling van investeerders aanwakkeren.

        Daimler wil het concern opsplitsen om ervoor te zorgen dat Mercedes-Benz en Daimler Trucks allebei meer hun eigen kant op kunnen bewegen. Daimler wordt hernoemd tot Mercedes-Benz en daarnaast komt Daimler Trucks als los beursgenoteerd bedrijf te staan. Dat moet er onder meer voor zorgen dat Mercedes-Benz Cars and Vans aantrekkelijker wordt voor investeerders. CEO Ola Källenius verwacht dat investeerders Das Haus in toenemende mate gaan zien als een waardige concurrent van Tesla op het gebied van EV’s en dat dat op termijn leidt tot een waardestijging van het bedrijf. Een eerste effect daarvan was in ieder geval al zichtbaar, want na de aankondiging van de CEO schoot het aandeel Daimler met 9 procent omhoog.

        Analisten zien het besluit als een logische stap. Volgens hen betekent Daimler Trucks namelijk weinig voor de waarde van het gecombineerde aandeel. Daarnaast is men van mening dat het zowel in industrieel als cultureel opzicht niet echt logisch is om beide bedrijven te combineren. Källenius zegt er verder vertrouwen in te hebben dat beide divisies op hun eigen benen kunnen staan.

        De aandeelhouders moeten eerst nog een klap geven op het plan voordat Daimler de splitsing definitief kan doorvoeren. Vermoedelijk gebeurt dat pas aan het einde van het derde kwartaal, waarna de twee bedrijven als alles volgens plan verloopt aan het eind van 2021 individueel op de beurs verschijnen.

        Bron: Autoweek


        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Gisteren zag ik hem met zijn Pagode maar was toen te laat. Goeie smaak heeft die mens wel.

          Comment


          • en ze komen gewoon buiten op de (warmere) winterdagen

            Comment





            • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              Comment


              • Buying a Mercedes SLR McLaren for My Collection?

                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Memories




                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                  Comment


                  • TOEN AL ALS EV!

                    TERUGBLIK: HET BEGIN VAN DE MERCEDES-BENZ C-KLASSE

                    De naderende introductie van de nieuwe C-klasse vormt een mooie aanleiding om eens in de geschiedenis van het model te duiken. Voor de C-klasse begon het 28 jaar geleden allemaal bij de W202.

                    De C-klasse is niet de eerste middenklasser van Mercedes-Benz. Die eer was uiteraard voor de 190, die al in 1982 op de markt kwam. De C-klasse W202 was in 1993 de opvolger van de 190. Omdat deze auto als eerste de naam ‘C-klasse’ droeg, nemen we hem als uitgangspunt voor dit artikel. De W202 was met zijn ruim 4,5 meter 6,8 centimeter langer dan zijn voorganger. In de breedte groeide hij met drie centimeter. Qua ontwerp was de W202 ondanks zijn duidelijk moderne aanblik geen extreme stijlbreuk: het uiterlijk bleef hoekig en behoudend, waarbij de vorm van de grille en de koplampen eigenlijk maar minimaal afwijken van het front van de 190. Aan de achterzijde zijn de driehoekige achterlichten wel weer duidelijk anders. Later kwamen deze overigens ook weer terug bij de tweede C-klasse, de W203. De C-klasse W202 was overigens ook als Estate leverbaar, een carrosserievariant die de 190 moest missen.

                    Waar de buitenkant aan de behoudende kant is, ging het interieur er wel behoorlijk op vooruit. Met name de boog bovenaan het dashboard bij de voorruit valt op, een detail dat later ook zijn weg heeft gevonden naar onder meer de Jaguar XJ, Audi A6 en Seat Leon. Daarnaast oogt het dashboard wat minder rechttoe-rechtaan dan in de 190. Ook kwamen zaken als climatecontrol en een cd-wisselaar naar de middenklasser van Mercedes. Qua veiligheidssystemen was ABS altijd standaard. ASR, de tractiecontrole van Mercedes, werd in 1998 standaard op alle modellen.

                    Meer dan enkel viercilinders

                    Op het gebied van motoren kende de W202 in ieder geval een grotere veelzijdigheid dan de C-klasse die er nu aan zit te komen. Straks bestaat de keuze namelijk alleen nog maar uit viercilinders. In de eerste C-klasse bestond de onderkant van het aanbod uit viercilinders, maar hoger op de ladder stonden de zes- en achtcilinders. Bij de diesels was de 150 pk sterke C 250 Turbodiesel met zijn 2,5-liter vijfcilinder de rangetopper. Op dieselgebied bestond de modernisering verder uit de toevoeging van de CDI-motoren in 1997, die betere prestaties leverden en efficiënter waren dan de eerdere diesels.

                    Het ware vuurwerk bestond bij de W202 uit de AMG-modellen, die uiteindelijk het startschot vormden voor een langlopende traditie. In 1996 verscheen de C 36 AMG op het toneel, die een 3,6-liter zescilinder lijnmotor met 276 pk onder de kap had. Daarmee knalde hij in 5,8 seconden naar de 100 km/h en reed hij bij 250 km/h zijn snelheidsbegrenzer in. Twee jaar later kwam de overtreffende trap in de vorm van de C43 AMG, die met zijn 4,3-liter V8 310 pk op zijn achterwielen losliet. Ondanks zijn grotere motor was de 43 niet eens zo heel veel krachtiger dan de 36. Leuk weetje: de C43 AMG was de allereerste C-klasse ooit met een V8.

                    Elektrisch experiment

                    De nieuwe C-klasse komt er voor zover bekend niet als volledig elektrisch model, maar van de W202 bestond deze wel. Hij was alleen niet beschikbaar voor de consument. Mercedes experimenteerde in de jaren 90 met elektrische auto’s op het Duitse eiland Rügen. De elektrische W202 was in feite een doorontwikkeling van de elektrische 190, waarbij Mercedes de opgedane kennis gebruikte om het formaat van de accu’s te verkleinen. Zijn actieradius was met 110 kilometer onveranderd ten opzichte van de 190 op stroom. Een volledig elektrische C-klasse is daarna nooit op de markt gekomen, maar gezien de toenemende elektrificatie binnen de auto-industrie lijkt een C-klasse EV in de toekomst haast onvermijdelijk.


























                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • Prachtig dash op de foto's.
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Dat blijft toch een mooie auto he.

                        Comment


                        • ...en goeie auto, overtrof bij lancering zijn grotere oudere broer, vond zelf mijn clk elegance van die serie 1 vd beste auto's ik ooit had, beter kwa demping/vering dan de 203 avantgarde die erna kwam

                          Comment





                          • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              ...en goeie auto, overtrof bij lancering zijn grotere oudere broer, vond zelf mijn clk elegance van die serie 1 vd beste auto's ik ooit had, beter kwa demping/vering dan de 203 avantgarde die erna kwam
                              Inderdaad! Heb er ook een zwak voor en zal altijd zo blijven.
                              Heel goeie herrineringen aan!
                              Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                              Current:
                              1987 Mercedes-Benz W124 200D
                              1979 Mercedes-Benz W123 280E
                              1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                              Ex:
                              1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                              1976 Mercedes-Benz W123 250
                              1987 Mercedes-Benz W124 230E

                              1979 Mercedes-Benz W123 300d
                              1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                              1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                              1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                              2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                              1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                              1980 Mercedes-Benz W123 280
                              1989 Mercedes-Benz W124 230E

                              Comment


                              • Comment


                                • Mercedes 200CE Sportline (1991)


































                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Prachtig toch die 124 coupé. Blijft mooi na al die jaren.
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • Jaa, maar je ziet ze ni meer, toch ivm clk 208



                                      190d had 172000 kl


                                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                      Comment


                                      • Mercedes C 180 K (2007) | De 500.000 kilometer-Benz |

                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • das tenminste een test...die €65 gouden 500000 km ster

                                          das een eerste jaargang, kinderziektes no prob...na 500k km nog een kulanz-achteras


                                          Alle Reparaturen und die Kosten im Überblick: • Diverse Glühlampen: 273,54 Euro • Acht Bremsinstandsetzungen: 4319,29 Euro • Zweimal Frontscheibe ersetzt: 1834,84 Euro • Scheibenwischer, Tire-Fit etc.: 568,29 Euro • Kilometer 206.438: Kombischalter ersetzt: 529,34 Euro • Kilometer 209.883: Gaspedal ausgetauscht: 295,76 Euro • Kilometer 255.157: Scheibenwaschdüsen ersetzt: 267,44 Euro • Kilometer 270.598: Katalysator samt Lambdasonden ersetzt: 1760,48 Euro • Kilometer 286.172: Regler getauscht, Software-Update für Motorsteuergerät: 434,62 Euro • Kilometer 312.993: Gelenkwellenscheibe ersetzt: 437,12 Euro • Kilometer 362.347: Steuerkette inklusive Nockenwellenversteller getauscht: 1683,54 Euro • Kilometer 395.083: Anlasser getauscht: 635,74 Euro • Kilometer 397.846: Kühlwasserthermostat getauscht: 136,46 Euro • Kilometer 402.816: Fahrertür (Unfall): 997,00 Euro • Kilometer 405.507: Stoßdämpfer hinten samt Federbeinlager und Staubschutz ersetzt, mehrere Glühlampen getauscht: 1712,56 Euro; Zylinderkopfdeckel ersetzt: 234,61 Euro; Fahrersitz neu gepolstert: 178,50 Euro, Aufbereitung: 928,20 Euro • Kilometer 449.436: Waschwasserpumpe ersetzt: 122,09 Euro • Kilometer 453.954 Pendelstütze rechts und links ersetzt: 210,34 Euro • Kilometer 461.920 Servopumpe und Lenkgetriebe getauscht: 539,00 Euro; Zusätzlich Kreuzgelenk zum Lenkgetriebe ersetzt: 133,23 Euro; Starterbatterie ersetzt: 186,51 Euro • Kilometer 463.171: Hinterachslagerung ersetzt, Drehzahlsensor und Impulsring hinten links ersetzt, Nachschalldämpfer plus Schelle ersetzt: 1815,48 Euro • Kilometer 482.000: Hinterachsträger: Garantie • Kilometer 500.000: Goldener Stern: 64,90 Euro

                                          Comment

                                          Working...
                                          X