Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten1980 450 SLC cabrio ombouw te koop
https://www.classic-trader.com/uk/cars/listing/mercedes-benz/sl-class/450-sl/1980/267826
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
Vanmiddag een uurke gaan wandelen hier en uit de losse pols een paar foto's gemaakt. Ze groeien werkelijk aan de bomen
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenJocar, wat kost de brandstof in Polen momenteel ?
Ik heb vorige zondag hier het bakje volgegooid aan 1,45 €. Is ondertussen wat gezakt naar omgerekend zo'n 1,40 €. Is ook duurder geweest maar de regering int net als thuis nu wat minder accijnzen. Nog niet zo lang geleden zat ik hier nog vaak onder 1 € per liter Memories
In Duitsland heb ik vorige zondag mijn duurste prijs ooit betaald. 2,28 € per liter Gelukkig was het maar 10 liter en niet langs de Autobahn want daar was 'm nog duurder. En Holland is al helemaal niet normaal meer
Maar wat zijn die kezen braaf, ik hoor daar weinig tot geen gemor. Die sukkelaars krijgen op verkeerbelasting gebied alle ellende over zich heen, denk aan de snelwegsnelheid, peperdure belastingen op auto's en brandstofprijzen. Ze zijn ook nog eens 1 van de snelle EV doorbraaklanden in Europa.
Stel je dat eens voor in Duitsland. Het is daar al moord en brand als ze de Autobahn snelheidslimiet op 130 km/h willen brengen terwijl dat op de meeste plaatsen met het huidig verkeer en de oneindige wegwerkzaamheden al snel zou zijnLast edited by Jocar; 19/03/2022, 23:01.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Vandaag nog een paar gezien, waaronder deze oude bekende En die eronder had ik ook nog nooit gezien in deze uitvoering,
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
DE MERCEDES A200 TURBO WAS EEN ECHTE BINNENVETTER
IN ILLUSTER GEZELSCHAP
Grasduinend in de bloemrijke historie van de Mercedes-Benz A-klasse, speurend naar de eerste versie met benzine-turbomotor, stuitten we vooral op een allang vergeten autoconcept: de driedeurs ruimtewagen.
Die eerste A-klasse met een geblazen benzinemotor was de in 2005 onthulde A200 Turbo, die zich pakweg een jaar na de introductie van de tweede generatie voegde bij de A150, A170 en A200 plus een riedeltje diesels. Hij gold als sportieve smaakmaker, een positie waarop hij vanwege zijn vorstelijke 193 paarden zeker aanspraak mocht maken. Hij sloeg wat dit betreft in elk geval een beter figuur dan de doldwaze, 250 maal gebouwde A160 F1 Edition van 1999, die officieel naar de namen Häkkinen en Coulthard luisterde en bovendien het F1-kleurenschema droeg. Met die praalwagens vergeleken was de A200 Turbo een echte binnenvetter, omdat alleen een verchroomd typeplaatje verklapte hoeveel spierkracht er onder zijn korte motorklepje schuilging. Mercedes redeneerde dat de jas waarin de tweede generatie A-klasse zich hulde van zichzelf al dynamisch genoeg was. Of in elk geval belangrijk ‘dynamischer en zelfbewuster’ dan het voorgaande model.
Dat dankt Baureihe W169 aan zijn veel bredere carrosserie met wulpse schoudervullingen rondom de wielen, die je boven alles toeroepen dat geen eland hem ooit omver zal krijgen. Dat laatste bleef een heet hangijzer, en ook de reden waarom de tweede A niet alleen een gloednieuwe achteras kreeg – gebouwd om negatieve effecten van dwarskrachten te neutraliseren – maar ook innovatieve schokdempers, die zonder tussenkomst van elektronica een actief karakter hadden. Ze waren soepel bij rijden in rechte lijn, maar werden bij grote stuuruitslagen snel harder om rollen om de lengteas tegen te gaan. Bij al die extra dynamiek hoorde voor het eerst en laatst in de levensloop van de A-klasse ook een driedeurs koets, waarmee de kleine Benz zich als ruimtewagen – wat het in feite nog steeds was – in een klein en illuster gezelschap voegde, waaronder de eerste Renault Twingo en de Avantime van hetzelfde merk, maar ook de Peugeot 1007. Het ambitieuze idee dat de A-klasse daarmee met succes het C-segment zou kunnen aanvallen, viel nogal in het water. Zeg het maar, liever een driedeurs A200 Turbo of toch een Golf GTI, BMW 120i of pakweg een Subaru Impreza WRX?
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Zo'n W220 altijd prachtig gevonden. Wel jammer van de roestproblemen van deze generatie.
En van deze begin ik serieus te kwijlen.
https://mercedes-youngtimer.nl/occas...ungtimer-kopen
Maar onbetaalbaar qua kosten in België. Verkeersbelasting 3620,76€ en BIV 2624,84. In Duitsland 337€.
Comment
-
Nog een paar van vandaag:
Deze 220 uitvoering zie je bij ons ook niet vaak. En bijna allemaal 4-Matic hier.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenZo'n W220 altijd prachtig gevonden. Wel jammer van de roestproblemen van deze generatie.
En van deze begin ik serieus te kwijlen.
https://mercedes-youngtimer.nl/occas...ungtimer-kopen
Maar onbetaalbaar qua kosten in België. Verkeersbelasting 3620,76€ en BIV 2624,84. In Duitsland 337€. Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenDE MERCEDES A200 TURBO WAS EEN ECHTE BINNENVETTER
IN ILLUSTER GEZELSCHAP
Grasduinend in de bloemrijke historie van de Mercedes-Benz A-klasse, speurend naar de eerste versie met benzine-turbomotor, stuitten we vooral op een allang vergeten autoconcept: de driedeurs ruimtewagen.
Die eerste A-klasse met een geblazen benzinemotor was de in 2005 onthulde A200 Turbo, die zich pakweg een jaar na de introductie van de tweede generatie voegde bij de A150, A170 en A200 plus een riedeltje diesels. Hij gold als sportieve smaakmaker, een positie waarop hij vanwege zijn vorstelijke 193 paarden zeker aanspraak mocht maken. Hij sloeg wat dit betreft in elk geval een beter figuur dan de doldwaze, 250 maal gebouwde A160 F1 Edition van 1999, die officieel naar de namen Häkkinen en Coulthard luisterde en bovendien het F1-kleurenschema droeg. Met die praalwagens vergeleken was de A200 Turbo een echte binnenvetter, omdat alleen een verchroomd typeplaatje verklapte hoeveel spierkracht er onder zijn korte motorklepje schuilging. Mercedes redeneerde dat de jas waarin de tweede generatie A-klasse zich hulde van zichzelf al dynamisch genoeg was. Of in elk geval belangrijk ‘dynamischer en zelfbewuster’ dan het voorgaande model.
Dat dankt Baureihe W169 aan zijn veel bredere carrosserie met wulpse schoudervullingen rondom de wielen, die je boven alles toeroepen dat geen eland hem ooit omver zal krijgen. Dat laatste bleef een heet hangijzer, en ook de reden waarom de tweede A niet alleen een gloednieuwe achteras kreeg – gebouwd om negatieve effecten van dwarskrachten te neutraliseren – maar ook innovatieve schokdempers, die zonder tussenkomst van elektronica een actief karakter hadden. Ze waren soepel bij rijden in rechte lijn, maar werden bij grote stuuruitslagen snel harder om rollen om de lengteas tegen te gaan. Bij al die extra dynamiek hoorde voor het eerst en laatst in de levensloop van de A-klasse ook een driedeurs koets, waarmee de kleine Benz zich als ruimtewagen – wat het in feite nog steeds was – in een klein en illuster gezelschap voegde, waaronder de eerste Renault Twingo en de Avantime van hetzelfde merk, maar ook de Peugeot 1007. Het ambitieuze idee dat de A-klasse daarmee met succes het C-segment zou kunnen aanvallen, viel nogal in het water. Zeg het maar, liever een driedeurs A200 Turbo of toch een Golf GTI, BMW 120i of pakweg een Subaru Impreza WRX?
Was mijn ding niet...
Comment
Comment