Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts




  • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
      Das niet elegant he?


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      Comment





      • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

        Comment


        • basismodel



          al hadden wij onder de 300se 3.2, nog de 300se met bijvoegsel 2.8

          Comment


          • Comment


            • Comment


              • Vanmiddag een uurke gaan wandelen hier en uit de losse pols een paar foto's gemaakt. Ze groeien werkelijk aan de bomen





















                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment














                • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Jocar, wat kost de brandstof in Polen momenteel ?

                    Comment


                    • Prachtige reeks, jocar


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                        Jocar, wat kost de brandstof in Polen momenteel ?
                        http://www.autoforum.be/forum/auto-a...86#post6531686

                        Ik heb vorige zondag hier het bakje volgegooid aan 1,45 €. Is ondertussen wat gezakt naar omgerekend zo'n 1,40 €. Is ook duurder geweest maar de regering int net als thuis nu wat minder accijnzen. Nog niet zo lang geleden zat ik hier nog vaak onder 1 € per liter Memories

                        In Duitsland heb ik vorige zondag mijn duurste prijs ooit betaald. 2,28 € per liter Gelukkig was het maar 10 liter en niet langs de Autobahn want daar was 'm nog duurder. En Holland is al helemaal niet normaal meer

                        Maar wat zijn die kezen braaf, ik hoor daar weinig tot geen gemor. Die sukkelaars krijgen op verkeerbelasting gebied alle ellende over zich heen, denk aan de snelwegsnelheid, peperdure belastingen op auto's en brandstofprijzen. Ze zijn ook nog eens 1 van de snelle EV doorbraaklanden in Europa.

                        Stel je dat eens voor in Duitsland. Het is daar al moord en brand als ze de Autobahn snelheidslimiet op 130 km/h willen brengen terwijl dat op de meeste plaatsen met het huidig verkeer en de oneindige wegwerkzaamheden al snel zou zijn
                        Last edited by Jocar; 19/03/2022, 23:01.
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Vandaag nog een paar gezien, waaronder deze oude bekende En die eronder had ik ook nog nooit gezien in deze uitvoering,











                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • DE MERCEDES A200 TURBO WAS EEN ECHTE BINNENVETTER

                            IN ILLUSTER GEZELSCHAP

                            Grasduinend in de bloemrijke historie van de Mercedes-Benz A-klasse, speurend naar de eerste versie met benzine-turbomotor, stuitten we vooral op een allang vergeten autoconcept: de driedeurs ruimtewagen.

                            Die eerste A-klasse met een geblazen benzinemotor was de in 2005 onthulde A200 Turbo, die zich pakweg een jaar na de introductie van de tweede generatie voegde bij de A150, A170 en A200 plus een riedeltje diesels. Hij gold als sportieve smaakmaker, een positie waarop hij vanwege zijn vorstelijke 193 paarden zeker aanspraak mocht maken. Hij sloeg wat dit betreft in elk geval een beter figuur dan de doldwaze, 250 maal gebouwde A160 F1 Edition van 1999, die officieel naar de namen Häkkinen en Coulthard luisterde en bovendien het F1-kleurenschema droeg. Met die praalwagens vergeleken was de A200 Turbo een echte binnenvetter, omdat alleen een verchroomd typeplaatje verklapte hoeveel spierkracht er onder zijn korte motorklepje schuilging. Mercedes redeneerde dat de jas waarin de tweede generatie A-klasse zich hulde van zichzelf al dynamisch genoeg was. Of in elk geval belangrijk ‘dynamischer en zelfbewuster’ dan het voorgaande model.



                            Dat dankt Baureihe W169 aan zijn veel bredere carrosserie met wulpse schoudervullingen rondom de wielen, die je boven alles toeroepen dat geen eland hem ooit omver zal krijgen. Dat laatste bleef een heet hangijzer, en ook de reden waarom de tweede A niet alleen een gloednieuwe achteras kreeg – gebouwd om negatieve effecten van dwarskrachten te neutraliseren – maar ook innovatieve schokdempers, die zonder tussenkomst van elektronica een actief karakter hadden. Ze waren soepel bij rijden in rechte lijn, maar werden bij grote stuuruitslagen snel harder om rollen om de lengteas tegen te gaan. Bij al die extra dynamiek hoorde voor het eerst en laatst in de levensloop van de A-klasse ook een driedeurs koets, waarmee de kleine Benz zich als ruimtewagen – wat het in feite nog steeds was – in een klein en illuster gezelschap voegde, waaronder de eerste Renault Twingo en de Avantime van hetzelfde merk, maar ook de Peugeot 1007. Het ambitieuze idee dat de A-klasse daarmee met succes het C-segment zou kunnen aanvallen, viel nogal in het water. Zeg het maar, liever een driedeurs A200 Turbo of toch een Golf GTI, BMW 120i of pakweg een Subaru Impreza WRX?




                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Comment


                              • Zo'n W220 altijd prachtig gevonden. Wel jammer van de roestproblemen van deze generatie.
                                En van deze begin ik serieus te kwijlen.


                                https://mercedes-youngtimer.nl/occas...ungtimer-kopen


                                Maar onbetaalbaar qua kosten in België. Verkeersbelasting 3620,76€ en BIV 2624,84. ​ In Duitsland 337€.

                                Comment


                                • Nog een paar van vandaag:

                                  Deze 220 uitvoering zie je bij ons ook niet vaak. En bijna allemaal 4-Matic hier.









                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                    Zo'n W220 altijd prachtig gevonden. Wel jammer van de roestproblemen van deze generatie.
                                    En van deze begin ik serieus te kwijlen.


                                    https://mercedes-youngtimer.nl/occas...ungtimer-kopen


                                    Maar onbetaalbaar qua kosten in België. Verkeersbelasting 3620,76€ en BIV 2624,84. ​ In Duitsland 337€.
                                    Inderdaad. Degoutant die taksen hier. Anders had ik er al lang eentje gekocht.
                                    Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                    Current:
                                    1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                    1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                    1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                    Ex:
                                    1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                    1976 Mercedes-Benz W123 250
                                    1987 Mercedes-Benz W124 230E

                                    1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                    1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                    1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                    1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                    2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                                    1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                    1980 Mercedes-Benz W123 280
                                    1989 Mercedes-Benz W124 230E

                                    Comment


                                    • Tja, als ik 14km meer oostelijk was geboren stond deze nu voor mijn deur.

                                      Comment


                                      • Mercedes A-Klasse (1997-2004)





























                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                          DE MERCEDES A200 TURBO WAS EEN ECHTE BINNENVETTER

                                          IN ILLUSTER GEZELSCHAP

                                          Grasduinend in de bloemrijke historie van de Mercedes-Benz A-klasse, speurend naar de eerste versie met benzine-turbomotor, stuitten we vooral op een allang vergeten autoconcept: de driedeurs ruimtewagen.

                                          Die eerste A-klasse met een geblazen benzinemotor was de in 2005 onthulde A200 Turbo, die zich pakweg een jaar na de introductie van de tweede generatie voegde bij de A150, A170 en A200 plus een riedeltje diesels. Hij gold als sportieve smaakmaker, een positie waarop hij vanwege zijn vorstelijke 193 paarden zeker aanspraak mocht maken. Hij sloeg wat dit betreft in elk geval een beter figuur dan de doldwaze, 250 maal gebouwde A160 F1 Edition van 1999, die officieel naar de namen Häkkinen en Coulthard luisterde en bovendien het F1-kleurenschema droeg. Met die praalwagens vergeleken was de A200 Turbo een echte binnenvetter, omdat alleen een verchroomd typeplaatje verklapte hoeveel spierkracht er onder zijn korte motorklepje schuilging. Mercedes redeneerde dat de jas waarin de tweede generatie A-klasse zich hulde van zichzelf al dynamisch genoeg was. Of in elk geval belangrijk ‘dynamischer en zelfbewuster’ dan het voorgaande model.



                                          Dat dankt Baureihe W169 aan zijn veel bredere carrosserie met wulpse schoudervullingen rondom de wielen, die je boven alles toeroepen dat geen eland hem ooit omver zal krijgen. Dat laatste bleef een heet hangijzer, en ook de reden waarom de tweede A niet alleen een gloednieuwe achteras kreeg – gebouwd om negatieve effecten van dwarskrachten te neutraliseren – maar ook innovatieve schokdempers, die zonder tussenkomst van elektronica een actief karakter hadden. Ze waren soepel bij rijden in rechte lijn, maar werden bij grote stuuruitslagen snel harder om rollen om de lengteas tegen te gaan. Bij al die extra dynamiek hoorde voor het eerst en laatst in de levensloop van de A-klasse ook een driedeurs koets, waarmee de kleine Benz zich als ruimtewagen – wat het in feite nog steeds was – in een klein en illuster gezelschap voegde, waaronder de eerste Renault Twingo en de Avantime van hetzelfde merk, maar ook de Peugeot 1007. Het ambitieuze idee dat de A-klasse daarmee met succes het C-segment zou kunnen aanvallen, viel nogal in het water. Zeg het maar, liever een driedeurs A200 Turbo of toch een Golf GTI, BMW 120i of pakweg een Subaru Impreza WRX?



                                          Deze als vervangauto gehad indertijd en vond dat 'n verschrikkelijk ding... Ophanging die hard is maar toch telkens bumper in de grond bij het verlaten van een drempel... Versnellingsbak die voelde alsof die al 15j oud was

                                          Was mijn ding niet...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X