Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Die eerste A's waren echt wel een voorbeeld, van hoe je met een goed imago, zowat alles verkocht krijgt.

    Waren echt bagger auto's.

    Mijn vader heeft een tweede generatie gehad, en heeft'm van armoe verkocht na een hele trits aan problemen.
    Om nog maar over de abominabele rijkwaliteit te zwijgen.

    Comment


    • idd ik snap het ook nooit als men goeie woorden schrijft over dat onding. lelijk, slechte kwaliteit en mercedes onwaardig
      lets have some more member berries

      Comment


      • en toch...zie je ze na al die jaren nog veel bollen

        persoonlijk vond ik ze zelfs knap en mijn broer had nog een 2de serie 200 naft 3deurs, erg sportief karreke

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          en toch...zie je ze na al die jaren nog veel bollen

          persoonlijk vond ik ze zelfs knap en mijn broer had nog een 2de serie 200 naft 3deurs, erg sportief karreke
          Klopt, ik vond die 2de serie vanaf 2004 zelfs leuk rijden. Paar keer gehad als vervangwagen. Zo'n 180 CDI, kwam je niks tekort mee.
          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment





          • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

            Comment


            • Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                idd ik snap het ook nooit als men goeie woorden schrijft over dat onding. lelijk, slechte kwaliteit en mercedes onwaardig
                Da's nu eens dikke zever.

                Lelijk da's smaak, nuja ik kan ook wel mooiere auto's opnoemen.

                Slechte kwaliteit? Waarop gebaseerd? Er rijden er nog heel veel rond. Dat opzich is al een teken dat het met de kwaliteit wel goed zit.

                Mercedes onwaardig? Ik kan van de laatste jaren wel andere dingen opnoemen die écht Mercedes onwaardig zijn..
                Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                Current:
                1987 Mercedes-Benz W124 200D
                1979 Mercedes-Benz W123 280E
                1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                Ex:
                1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                1976 Mercedes-Benz W123 250
                1987 Mercedes-Benz W124 230E

                1979 Mercedes-Benz W123 300d
                1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                1980 Mercedes-Benz W123 280
                1989 Mercedes-Benz W124 230E

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  en toch...zie je ze na al die jaren nog veel bollen

                  persoonlijk vond ik ze zelfs knap en mijn broer had nog een 2de serie 200 naft 3deurs, erg sportief karreke
                  Die van men vriendinneke
                  Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                  Current:
                  1987 Mercedes-Benz W124 200D
                  1979 Mercedes-Benz W123 280E
                  1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                  Ex:
                  1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                  1976 Mercedes-Benz W123 250
                  1987 Mercedes-Benz W124 230E

                  1979 Mercedes-Benz W123 300d
                  1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                  1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                  1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                  2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                  1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                  1980 Mercedes-Benz W123 280
                  1989 Mercedes-Benz W124 230E

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                    Die eerste A's waren echt wel een voorbeeld, van hoe je met een goed imago, zowat alles verkocht krijgt.

                    Waren echt bagger auto's.

                    Mijn vader heeft een tweede generatie gehad, en heeft'm van armoe verkocht na een hele trits aan problemen.
                    Om nog maar over de abominabele rijkwaliteit te zwijgen.
                    Zie post hierboven…
                    Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                    Current:
                    1987 Mercedes-Benz W124 200D
                    1979 Mercedes-Benz W123 280E
                    1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                    Ex:
                    1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                    1976 Mercedes-Benz W123 250
                    1987 Mercedes-Benz W124 230E

                    1979 Mercedes-Benz W123 300d
                    1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                    1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                    1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                    2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                    1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                    1980 Mercedes-Benz W123 280
                    1989 Mercedes-Benz W124 230E

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten

                      Die van men vriendinneke
                      Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                      Current:
                      1987 Mercedes-Benz W124 200D
                      1979 Mercedes-Benz W123 280E
                      1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                      Ex:
                      1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                      1976 Mercedes-Benz W123 250
                      1987 Mercedes-Benz W124 230E

                      1979 Mercedes-Benz W123 300d
                      1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                      1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                      1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                      2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                      1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                      1980 Mercedes-Benz W123 280
                      1989 Mercedes-Benz W124 230E

                      Comment


                      • de sportiefste en zeldzaamste 560 126

                        Comment


                        • Is de 560SEL 6.0 AMG niet de extreemste versie van de w126 serie ?

                          Comment


                          • waarschijnlijk wel, maar dan zit je met de lange versie, er zijn maar 1200ex 560se kort gemaakt...en hoewel ik normaal de lange (75000ex 560sel) liefst heb, net bij de 560 niet

                            (andere zeldzame is de lichste v8 - na de fl - in de sec, de 420sec, 3700ex)

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                              DE MERCEDES A200 TURBO WAS EEN ECHTE BINNENVETTER

                              IN ILLUSTER GEZELSCHAP

                              Grasduinend in de bloemrijke historie van de Mercedes-Benz A-klasse, speurend naar de eerste versie met benzine-turbomotor, stuitten we vooral op een allang vergeten autoconcept: de driedeurs ruimtewagen.

                              Die eerste A-klasse met een geblazen benzinemotor was de in 2005 onthulde A200 Turbo, die zich pakweg een jaar na de introductie van de tweede generatie voegde bij de A150, A170 en A200 plus een riedeltje diesels. Hij gold als sportieve smaakmaker, een positie waarop hij vanwege zijn vorstelijke 193 paarden zeker aanspraak mocht maken. Hij sloeg wat dit betreft in elk geval een beter figuur dan de doldwaze, 250 maal gebouwde A160 F1 Edition van 1999, die officieel naar de namen Häkkinen en Coulthard luisterde en bovendien het F1-kleurenschema droeg. Met die praalwagens vergeleken was de A200 Turbo een echte binnenvetter, omdat alleen een verchroomd typeplaatje verklapte hoeveel spierkracht er onder zijn korte motorklepje schuilging. Mercedes redeneerde dat de jas waarin de tweede generatie A-klasse zich hulde van zichzelf al dynamisch genoeg was. Of in elk geval belangrijk ‘dynamischer en zelfbewuster’ dan het voorgaande model.



                              Dat dankt Baureihe W169 aan zijn veel bredere carrosserie met wulpse schoudervullingen rondom de wielen, die je boven alles toeroepen dat geen eland hem ooit omver zal krijgen. Dat laatste bleef een heet hangijzer, en ook de reden waarom de tweede A niet alleen een gloednieuwe achteras kreeg – gebouwd om negatieve effecten van dwarskrachten te neutraliseren – maar ook innovatieve schokdempers, die zonder tussenkomst van elektronica een actief karakter hadden. Ze waren soepel bij rijden in rechte lijn, maar werden bij grote stuuruitslagen snel harder om rollen om de lengteas tegen te gaan. Bij al die extra dynamiek hoorde voor het eerst en laatst in de levensloop van de A-klasse ook een driedeurs koets, waarmee de kleine Benz zich als ruimtewagen – wat het in feite nog steeds was – in een klein en illuster gezelschap voegde, waaronder de eerste Renault Twingo en de Avantime van hetzelfde merk, maar ook de Peugeot 1007. Het ambitieuze idee dat de A-klasse daarmee met succes het C-segment zou kunnen aanvallen, viel nogal in het water. Zeg het maar, liever een driedeurs A200 Turbo of toch een Golf GTI, BMW 120i of pakweg een Subaru Impreza WRX?



                              Deze als vervangauto gehad indertijd en vond dat 'n verschrikkelijk ding... Ophanging die hard is maar toch telkens bumper in de grond bij het verlaten van een drempel... Versnellingsbak die voelde alsof die al 15j oud was

                              Was mijn ding niet...

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Kristofm Bekijk Berichten

                                Deze als vervangauto gehad indertijd en vond dat 'n verschrikkelijk ding... Ophanging die hard is maar toch telkens bumper in de grond bij het verlaten van een drempel... Versnellingsbak die voelde alsof die al 15j oud was

                                Was mijn ding niet...
                                Had je dat op de vorige pagina al niet eens geschreven?

                                http://www.autoforum.be/forum/auto-a...39#post6532739
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

                                  Had je dat op de vorige pagina al niet eens geschreven?

                                  http://www.autoforum.be/forum/auto-a...39#post6532739
                                  De kracht van reclame zit in herhaling.

                                  Comment




                                  • die mens weet niet waar'em aan begint

                                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                                      De kracht van reclame zit in herhaling.
                                      Oei, ik zag het nog staan bij mijn 'ontwerpen' en dacht het ng niet gepost te hebben.

                                      Comment


                                      • 1000 km range, dat begint er op te lijken. Benieuwd!

                                        MERCEDES-BENZ NEEMT TECHNIEK VISION EQXX IN PRODUCTIE: 1.000 KM ACTIERADIUS?

                                        EERSTE MODEL MET EQXX-GENEN IN 2024 OP DE MARKT

                                        Mercedes-Benz gaat delen van de techniek uit het futuristische uithangbord Vision EQXX naar het productiestadium loodsen. Dat bevestigt een woordvoerder van het merk tegenover Move Electric van het Britse Autocar. Naar verwachting komt het eerste productiemodel met EQXX-genen in 2024 op de markt. Het is nog niet bekend hoe die auto er precies uit komt te zien, maar de techniek belooft wat voor de actieradius.

                                        Dat Mercedes-Benz technologie uit de Vision EQXX naar het productiestadium zou gaan loodsen, lag bij de onthulling van de Vision EQXX in januari al enigszins voor de hand. Toen zei het merk dat alleen niet expliciet. Nu wel, want een woordvoerder van Mercedes-Benz bevestigt dat 'veel innovaties uit dit technologische programma binnenkort hun weg naar productieauto's zullen vinden'. Daarbij gaat het niet alleen om de technologie zelf, maar ook om de multidisciplinaire aanpak waarbinnen de Vision EQXX tot stand is gekomen. Dat betekent dus dat de Formule 1-afdeling van Mercedes-Benz binnenkort mogelijk een aandeel heeft in de auto's die in de showroom staan. Die knappe koppen werkten immers ook al mee aan de ontwikkeling van de op efficiëntie gerichte aandrijflijn van de Vision EQXX.

                                        Volgens ontwikkelingschef Markus Schäfer komt de eerste auto met techniek uit de Vision EQXX in 2024 op de markt. Als we hem moeten geloven wordt dat 'een van de meest efficiënte elektrische auto's die er bestaat'. Of die auto ook designelementen van het elektrische uithangbord van Mercedes-Benz meekrijgt, wordt niet duidelijk. De Vision EQXX heeft weliswaar een futuristisch uiterlijk, maar is straatlegaal. Aangezien Mercedes-Benz mikt op efficiëntie, ligt het in de lijn der verwachting dat de auto laag bij de grond komt te liggen om de stroomlijn te bevorderen.

                                        Toekomstvisie

                                        Het in productie nemen van de techniek uit de Vision EQXX belooft wat voor de toekomstige EV's van Mercedes-Benz. Bij de ontwikkeling van het showmodel streefden de ingenieurs namelijk naar maximale efficiëntie. Daarom stopten zij de EQXX niet vol met een enorm accupakket, maar pasten ze lichtgewicht onderdelen toe - de auto weegt ondanks zijn EV-techniek 'slechts' 1.750 kilo - en kreeg het showmodel een gladde vorm met een Cw-waarde van 0,17. Dat is aerodynamischer dan de EQS, die de luchtweerstand te lijf gaat met een Cw-waarde van 0,20. Qua vermogen verlegt de Vision EQXX met 204 pk geen grenzen, maar daar staan dan volgens Mercedes-Benz wel een gemiddeld energieverbruik van 10 kWh per 100 kilometer en een elektrische actieradius van 1.000 kilometer tegenover. Of de toekomstige elektrische Mercedessen dat ook gaan halen, zal over een aantal jaar moeten blijken.

                                        Bron: Autoweek

                                        http://www.autoforum.be/forum/auto-a...n-eqxx-concept


                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                                          Die eerste A's waren echt wel een voorbeeld, van hoe je met een goed imago, zowat alles verkocht krijgt.

                                          Waren echt bagger auto's.

                                          Mijn vader heeft een tweede generatie gehad, en heeft'm van armoe verkocht na een hele trits aan problemen.
                                          Om nog maar over de abominabele rijkwaliteit te zwijgen.
                                          kijk eens naar mijn nickname

                                          ik had een van de eerste W168 in dit land. Een A160 Classic, in lunagrey. Opties: een airco, een radioCD, en dat was het.
                                          Het was een demo van Mercedes België geweest.

                                          Er stond nog geen 10.000 km op de teller, toen de waterpomp de geest gaf. Op een zaterdag vervangen geweest (eentje vanonder een toonzaal model gevezen en op de mijne gezet), want op zondag vertrokken we op reis.
                                          Om de twee jaar moesten de stabilisatorstangetjes vervangen worden, telkens onder garantie of kulanz.

                                          Het vele plastiek werd klaarblijkelijk door Playmobil geleverd, en durfde wel eens piepen en kraken.

                                          Toen die rond de 150.000 km zat, begon die wel heel erg naar naft te rieken, want de brandstofleidingen werden poreus. Ook hier weer kosteloos vervangen.

                                          De versnellingsbak leed onder het vele stadsverkeer en begon te zingen in tweede.

                                          In de tijd dat die bij ons was, is er ook een nieuwe ruitenwissermotor achter in gekomen, net als de motor van de linkse buitenspiegel, en een nylon verbindingsblokje tussen versnellingspook en -bak (kostte 5 euro ofzo).

                                          Als je nieuwe banden legde, moest je er op letten dat ze niet te beefy waren, want anders duwden ze de wieldeksels van de velgen. Gelukkig kostten die dingen geen hol.

                                          Na het mooseproof maken (hardere vering, lowprofile banden) reed de A inderdaad koppekeihard, en stond die eigenlijk te laag om als stadsauto te dienen.

                                          Maar, boy, hebben wij veel prachtige kilometers gereden met dat karretje: heel Italië, Zwitserland, Luxemburg (inclusief onze fietsen, in de auto) en Frankrijk hebben we doorkruist, onze oudste dochter van de materniteit naar huis gebracht, mijn rijbewijs kwijt gespeeld (168, na correctie),…

                                          En toen we ons huis aan het zetten waren, transformeerde dit ding overnight in een rasechte bouwvakkersbus, inclusief het baksteenstof.
                                          Honderden kilo’s zand, cement, tegels, steenbrokken en gereedschap heb ik daarmee vervoerd.

                                          We hebben heel mooie herinneringen aan dat wagentje, maar die Mercedes-ster, die was misschien wel een beetje misplaatst.
                                          Last edited by A160; 01/04/2022, 21:18.
                                          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                          Comment

                                          Working...
                                          X