Ach ja, de 200D had de 4 versnellingen aan het stuur.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
X
-
Comment
-
BIZAR: MERCEDES-AMG GT 4-DOOR MET FRONT VAN G-KLASSE
Maak kennis met misschien wel de gekste Mercedes-Benz die je in tijden hebt gezien. De Mercedes-AMG GT 4-Door krijgt namelijk het front van de G-klasse aangemeten.
Geen paniek, de ronduit absurd ogende creatie op deze foto's is geen officieel model van Mercedes-Benz, al heeft de fabrikant zich er wel degelijk aan verbonden. Mercedes-Benz is namelijk een samenwerking aangegaan met William James Adams, beter bekend als Will.i.am, de voorman van de popgroep The Black Eyed Peas.
Will.i.amg
De automobiele mafklapper op deze foto's luistert dan ook naar de naam Will.i.amg, wat an sich best leuk is bedacht. In de basis is het een Mercedes-AMG GT 4-Door, maar je hoeft geen Benz-expert te zijn om te zien dat er iets niet klopt. Will.i.am heeft de auto dan ook flink laten verbouwen door West Coast Customs. Inderdaad, de autoaanpasser die onder meer naam maakte tijdens MTV's Pimp My Ride.
In opdracht van Will.i.am heeft West Coast Customs de vier portieren van de Mercedes-AMG GT 4-Door vervangen voor twee enorme exemplaren die aan de achterkant in plaats van aan de voorzijde scharnieren. Dat is nog niet eens het opvallendste aan de Will.i.amg. West Coast Customs heeft het front dermate aangepast dat het net lijkt alsof de neus van een G-klasse erop is geschroefd. Het Mercedes-logo is vervangen voor een plaatje van een beer, volgens de scheppers van de Will.i.amg een verwijzing naar 'Bear Witness', de naam van de paraplu waaronder Mercedes-AMG speciale merchandise gaat hangen.
Waarom Will.i.am. de zaag in de AMG GT 4-Door heeft laten zetten? De auto is onderdeel van een Will.i.am's liefdadigheidsproject The Flip waarmee de rapper achtergestelde studenten helpt.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Lelijk of niet. Is een uniek exemplaar, met geld kan alles dus. De betaler kiest, moet kunnen en is ook nog voor liefdadigheid. Dus who cares?Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
'MERCEDES-BENZ 300 SLR 'UHLENHAUT' VERKOCHT, DUURSTE AUTO OOIT'
ABSURD BEDRAG
In principe geldt de Ferrari 250 GTO al tijden als de 'duurste auto ooit'. In 2018 werd er naar verluidt een recordbedrag van omgerekend maar liefst €67,5 miljoen voor neergelegd. Er zou nou echter een Mercedes-Benz 300 SLR 'Uhlenhaut Coupé' voor ruimschoots meer verkocht zijn.
We zeggen bewust 'zouden', want vooralsnog is de verkoop niet officieel bevestigd. De kans bestaat dat dit ook nooit gaat gebeuren, als je hoort wat voor haast beschamend hoog bedrag er met de koop gemoeid is. Het regelmatig goed geïnformeerde Hagerty meldt namelijk dat de speciale Mercedes-Benz 300 SLR in kwestie voor omgerekend €135 miljoen verkocht zou zijn. Ruim twee keer zoveel als het recordbedrag van de Ferrari 250 GTO.
Niet geheel verrassend is de koper onbekend, maar de verkoper kan maar één partij zijn. Mercedes-Benz zelf heeft namelijk de twee exemplaren die bestaan van de 300 SLR 'Uhlenhaut Coupé' in zijn bezit. De auto's zijn zo exclusief dat verkoop aan andere partijen tot op heden niet im Frage is geweest.
De Mercedes-Benz 300 SLR 'Uhlenhaut Coupé' is in wezen een aangepaste 300 SLR (foto hieronder), een open raceauto waarmee Mercedes-Benz in de jaren 50 furore maakte. Die ken je mogelijk wel als 'de Mercedes van Stirling Moss', waar Mercedes samen met McLaren in 2008 overigens een uiterst bijzonder modern eerbetoon aan bracht.
Het verschil met de race-300 SLR valt natuurlijk gelijk op. De Uhlenhaut-versie heeft een dak met vleugeldeuren zoals de 300 SL dat ook had. In het interieur lijkt de auto ook behoorlijk op de 300 SL. Dat de auto in z'n geheel ook behoorlijk op de befaamde 'Gullwing' lijkt, is geen toeval. Ontwerper Rudolf Uhlenhaut (vandaar de naam) wilde er een soort kruising tussen de SLR en SL van maken.
Uiteindelijk zijn er dus slechts twee straatlegale 300 SLR's verschenen, waarvan eentje door Uhlenhaut zelf werd gereden. Het verhaal gaat dat Uhlenhaut met zijn 300 SLR ooit in iets meer dan een uur van München naar Stuttgart reed omdat hij te laat was voor een vergadering. Een rit die normaal 2,5 uur duurt. De topsnelheid van de auto lag immers tegen de 290 km/h. Let wel, we hebben het hier over midden jaren 50! Eén van de twee auto's kwam in het museum in Stuttgart te staan, de andere is ergens veilig achter de schermen opgeslagen. Het is niet bekend welke van de twee nu verkocht zou zijn.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment