Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
X
-
Nog wat meer info over het verdwijnen van de A/B-klasse in 2025. Benieuwd wat je er dan nog gaat vinden onder de 50k €. Källenius gaat nog spijt krijgen...
Mercedes gaat vol voor luxemerken, en schrapt A-klasse
Mercedes A-Klasse Limousine. Beeld Mercedes-Benz
De Duitse wagenbouwer Mercedes-Benz stopt tegen 2025 definitief met de productie van de A-klasse. Dat meldt zakenkrant ‘Handelsblatt’. Eerder al maakte het bedrijf bekend dat het zich meer zou richten op de luxemodellen, die veel winstgevender zijn. Geen opvolger meer voor de modellen van de A-klasse, die nochtans een groot deel van de verkoop van Mercedes uitmaken. En daar blijft het volgens de Duitse zakenkrant ‘Handelsblatt’ niet bij. Reden is dat Mercedes meer winst maakt met de luxemodellen dan met de instapversies.
De autofabrikant uit Stuttgart wil een dominante rol blijven spelen in de premiumklasse en breidde daarom in het verleden het gamma uit tot meer dan 40 modellen. Maar de Zweedse topman van de Mercedes-Benz-groep, Ola Källenius, kapt nu met die strategie van zijn voorgangers. Eind mei kondigde hij al aan dat hij drie van de zeven compacte modellen zou schrappen, maar hij zei niet welke precies.
Volgens ‘Handelsblatt’ wil Mercedes zich in de toekomst focussen op de bouw van de CLA Coupé, GLA, GLB en CLA Shooting Brake. De andere modellen van de A-klasse zouden sneuvelen. Ook het uitfaseren van de B-klasse zou worden voorbereid. Mercedes beschouwt beide series als niet rendabel.
Het verdwijnen ervan zal, nog volgens ‘Handelsblatt’, leiden tot een stijging van de instapprijzen van ongeveer 30.000 euro naar 40.000 euro.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
de babybenz, kleiner...maar dus niet goedkoper
bij lancering stond de goedkoopste 190...met 2.0, 90 pk carburatiemotor prijsgewijs hoger genoteerd dan de - toegegeven - flink op leeftijd w123 (e-klasse) 200...met dezelfde 2.0 carburatie motor, die in de 200 wel 109 pk meekreeg
deze nederlandse prijslijst lijkt dat niet te bevestigen, maar in belgie was servostuur op élke mercedes standaard
in nl 190 was dus 44512fl + 1410fl voor de servo = 45922fl
de w123 200 was fl45274 of 700 gulden goedkoper
in belgie herinner ik me nog steeds als 11 jarige dat het verschil 30000 bef was ten nadele van de baby 190...wordt mooi bevestigd hier
de gulden stond in mijn herinering toen 18bef, of €0.45Last edited by bobo; 30/06/2022, 06:25.
Comment
-
ik dacht dat ik nooit een benz zou kunnen rijden en betalen, begon te werken als shiftman/laborant in de chemie in 1992, en mijn toenmalige mentor had een heel vroege basis 190 carburator...mooie donkergroene (herspoten, niet originele mercedes kleur, verlaagd en, in de zomer azev wielen, in de winter op de kroonkurken die je bijna nooit zag op een w201, en nu al helemaal niet meer...iedereen wou de veel moderenere putdeksels, en die kwamen pas vanaf deze 16-klepper)...en toen besefte ik dat het mss wel kon
in 1994 ging ik dus kijken voor een 190 2.6 automaat...niet omv de snelheid, maar voor de zachtheid van de zescylinder, en kwam thuis met een s-klasse *trots*...de cheapste vindbare 260se automaat van 1990, met diezelfde 2.6...die had achteraan flink ineen gezeten, maar goed hersteld, nooit wat van gemerkt uiteindelijk...helaas zonder airco, wat zo'n slee toch hoorde te hebbenLast edited by bobo; 30/06/2022, 05:32.
Comment
-
pfft...bod op de 2.5/16 automaat mét airco in zilver staat op 6000, benieuwd hoeveel die zou gaan, wel een erg mooi exemplaar...moet wel een becker in ipv die sony imo
https://thecollectables.nl/mercedes-...zeldzame-kleur
een begoede, maar een echt varken...kameraad had in 1990 toen hij en ik 18 waren, als eerste auto een 2.3/16 automaat, was toch ook wel dé machine onder ons groep (hoewel, deed mij dus maar de 2.6), een ander collega, van huidig bedrijf waar ik nu werk ook trouwens...en heeft die tot zijn 350000km gereden
blablablaLast edited by bobo; 30/06/2022, 05:43.
Comment
-
die optielijsten toen...en de opties waren dikwijls over alle modellen zelfde prijs, uit 1984
Comment
-
als amerikaan toen, kon je kiezen voor het european delivery program, ging je in sindelfingen bij de mercedes plant je us-benz ophalen...voorzien van platen en kon je een half jaar door europa toeren alvorens - alles geregeld - je auto naar usa werd verscheept
http://oudemercedesbrochures.nl/Spec...very_1987.html
amerikanen kregen vip-behandeling, maar je kon je - indien gewenst - onder de europesche kopers mengen
Last edited by bobo; 30/06/2022, 06:20.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenNog wat meer info over het verdwijnen van de A/B-klasse in 2025. Benieuwd wat je er dan nog gaat vinden onder de 50k €. Källenius gaat nog spijt krijgen...
Mercedes gaat vol voor luxemerken, en schrapt A-klasse
Mercedes A-Klasse Limousine. Beeld Mercedes-Benz
De Duitse wagenbouwer Mercedes-Benz stopt tegen 2025 definitief met de productie van de A-klasse. Dat meldt zakenkrant ‘Handelsblatt’. Eerder al maakte het bedrijf bekend dat het zich meer zou richten op de luxemodellen, die veel winstgevender zijn. Geen opvolger meer voor de modellen van de A-klasse, die nochtans een groot deel van de verkoop van Mercedes uitmaken. En daar blijft het volgens de Duitse zakenkrant ‘Handelsblatt’ niet bij. Reden is dat Mercedes meer winst maakt met de luxemodellen dan met de instapversies.
De autofabrikant uit Stuttgart wil een dominante rol blijven spelen in de premiumklasse en breidde daarom in het verleden het gamma uit tot meer dan 40 modellen. Maar de Zweedse topman van de Mercedes-Benz-groep, Ola Källenius, kapt nu met die strategie van zijn voorgangers. Eind mei kondigde hij al aan dat hij drie van de zeven compacte modellen zou schrappen, maar hij zei niet welke precies.
Volgens ‘Handelsblatt’ wil Mercedes zich in de toekomst focussen op de bouw van de CLA Coupé, GLA, GLB en CLA Shooting Brake. De andere modellen van de A-klasse zouden sneuvelen. Ook het uitfaseren van de B-klasse zou worden voorbereid. Mercedes beschouwt beide series als niet rendabel.
Het verdwijnen ervan zal, nog volgens ‘Handelsblatt’, leiden tot een stijging van de instapprijzen van ongeveer 30.000 euro naar 40.000 euro.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
De mooiste A-klasse, de CLA, blijft dan toch.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDe mooiste A-klasse, de CLA, blijft dan toch.
Hij denkt dat na de crisis iedereen minstens 50k € voor een auto liggen heeft en verder geen probleem met hun van de pot gerukte prijzen voor onderhoud en steeds maar bijkomende abonnementen. Zo exclusief zijn ze tegenwoordig ook niet meer hé en dat zo'n drastisch besluit de oplossing is mag ik betwijfelen.
Echt benieuwd wat Audi en BMW gaan doen met hun kleinere modellen.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn, 2025 is nog even. En da's nog maar het begin hé van wat die nieuwe CEO van plan is. Van mij mag Dieter Zetsche terugkomen want Källenius is de voeling met de realiteit aan het verliezen.
Hij denkt dat na de crisis iedereen minstens 50k € voor een auto liggen heeft en verder geen probleem met hun van de pot gerukte prijzen voor onderhoud en steeds maar bijkomende abonnementen. Zo exclusief zijn ze tegenwoordig ook niet meer hé en dat zo'n drastisch besluit de oplossing is mag ik betwijfelen.
Echt benieuwd wat Audi en BMW gaan doen met hun kleinere modellen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
- Likes 1
Comment
-
Ze zouden dan beter al hun modellen op s class niveau brengen want niet iedereen heeft een grote auto nodig terwijl ze wel de luxe en kwaliteit wensen.
soit tegen die tijd zijn we bijna verplicht electrisch te kopen en dan heeft Mercedes voor mij geen enkele meerwaarde meer tegenover een ander merklets have some more member berries
Comment
-
rechtdoorstabiliteit, doordachtheid, ophangingscompromis, stilte, comfort en behaaglijkheid algemeen...een mercedes draaide altijd al minder om de motor in feite..elektrisch of niet
...neemt niet weg dat het mij ook allemaal minder interesseert...auto's worden als witte produkten is al jaren een trend
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Peba Bekijk BerichtenHet is simpel. Vanaf 2023 zullen nog maar weinig mensen geld hebben voor een auto. Mercedes keert dus terug naar zijn business model van de jaren 50, en als het moet dat van de late jaren twintig van de vorige eeuw. Het kan zich dat permitteren, want het heeft er de pedigree voor. Of de andere premiummerken die pedigree hebben, valt nog te bezien. Voor de volumemerken is het boeken toe.
Hoogmoed komt voor de val en daarvoor moet je tegenwoordig alleen maar als particulier bij 1 van hun dealers binnenstappen.
Nuja, ik hoop dat jij gelijk hebt want MB zal altijd mijn merk blijven, maar gelukkig wil ik nog een paar andere merken proberen in de toekomst
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn, 2025 is nog even. En da's nog maar het begin hé van wat die nieuwe CEO van plan is. Van mij mag Dieter Zetsche terugkomen want Källenius is de voeling met de realiteit aan het verliezen.
Echt benieuwd wat Audi en BMW gaan doen met hun kleinere modellen.
Ik ben er even tussenuit geweest om zelf auto's te kopen. Maar de huidige mini van mijn vrouw kostte destijds nieuw € 17k en heeft leuke opties voor zo'n klein ding. Nu starten die dingen pas aan 29k.
Haar mini wordt in november vervangen door een countryman, die dingen gaan ook gewoon vlot over de 50k..
Over een X5 dan nog maar te zwijgenBMW X5 45e
Comment
Comment