Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
VOLGENDE E-KLASSE ESTATE DE ALLERLAATSTE STATIONWAGON?
Mercedes-Benz lijkt verder te gaan met het uitdunnen van zijn modellengamma dan tot dusver werd verwacht, zo blijkt uit wat het Amerikaanse Car and Driver optekent aan de hand van gesprekken met managers van het merk. Zo zou Mercedes geheel stoppen met stationwagons en zou ook het gros van de coupés en coupé-achtigen verdwijnen. Meest concreet is het stoppen met de CLS-klasse en de AMG GT 4-deurs Coupé.
Mercedes-Benz wil zijn marges verhogen en daarom kan het merk in de toekomst niet zoveel verschillende modellen aanbieden als het nu doet. Nu wisten we al dat het merk de lagere segmenten wil verlaten door de A- en B-klasse te schrappen en dat het coupé-aanbod wordt uitgedund. Van de huidige S-klasse komt er immers geen cabrio of coupé, en de nieuwe C-klasse en de aanstaande E-klasse krijgen samen één coupé- en cabrioletbroertje in de vorm van de CLE. Volgens Car and Driver gaat het merk nog verder.
Dat meent het medium na gesprekken met topmanagers binnen Mercedes-Benz. De Duitsers zouden geheel stoppen met stationwagons na het verdwijnen van de huidige C-klasse Estate en de aanstaande E-klasse Estate. Daarbij schrijft het dat de coupé-varianten van de GLC en GLE op termijn komen te vervallen, maar het duurt nog even voordat de huidige generaties van die modellen eruit gaan. Auto's die eerder afhaken, zijn de CLS-klasse en Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé, die in 2024 of 2025 verdwijnen en geen opvolgers krijgen. Wel zou er volgens Car and Driver een vierdeurs variant op basis van de nieuwe SL komen, al zijn daarvoor verder nog geen aanwijzingen.
Alleen wereldwijd relevante Mercedes-Benz-modellen
Al met al zou het Mercedes-gamma in Europa in 2030 zeker 50 procent kleiner zijn, al is dat gezien de huidige modellenmix niet heel opmerkelijk. Nu vind je daarin nog elektrische modellen én modellen met verbrandingsmotoren, terwijl laatstgenoemde na 2030 sowieso verleden tijd zijn. In ruil daarvoor kunnen we meer verwachten van Mercedes' producten in de hogere regionen van de markt, waaronder die onder de Maybach-, AMG- of Mythos-vlag. Verder spitst het merk zich toe op modellen die wereldwijd in trek zijn, en dat zijn onder meer de C-klasse Estate en de A- en B-klasse niet.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Ahzo, ik dacht dat die "zilveren" ster pas na de Mopf kwam! Inderdaad lang geleden, al kom ik hier stiekem veel gluren, de spots van Bobo met oog voor klassieke Benzcultuur zijn zalig
Hier had onze 300D uit 1979 ook servo. En het grote verschil 280SE naar 300D lijkt mij logisch. In die tijd waren diesels nog slakken, zelfs een 300TD met turbo. Dat veranderde pas stilaan vanaf de BMW 5.24td in de 80ties.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment