Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
X
-
Zo dik en zo stijlvol die CL.Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
Oh la la
Verzonden vanaf mijn iPhone met TapatalkIhr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk BerichtenWat voor platen zouden dat zijn op die S?
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
ZO KOMT DE MERCEDES C-KLASSE UIT DE 500.000 KILOMETERTEST
DA'S NOG EENS EEN DUURTEST: DOORRIJDEN TOT EEN HALF MILJOEN!
De collega's van AutoBild hebben een Mercedes C-klasse helemaal opgereden. Tenminste, dat zou je verwachten wanneer je een auto inzet voor een duurtest over een afstand van ruim 500.000 kilometer. De witte C180 gaat na 15 jaar en 516.286 kilometer naar zijn laatste rustplaats. Hij staat niet meer op zijn sobere stalen wielen met wieldoppen, hij gaat volledig gedemonteerd op een sleepwagen naar zijn eindbestemming. De spierwitte Mercedes C180 moest bij aanvang van de test een belangrijke test beantwoorden: ‘Hoe lang gaat een moderne Mercedes-Benz mee?’
Geheel in AutoBild-duurtesttraditie is de C-klasse na de duurtest uit elkaar gehaald. Niet zoals gebruikelijk bij 100.000 kilometer maar bij de astronomische kilometerstand van 500.000.
Dit viel de collega's bij het uit elkaar halen op:
De nokkenasaandrijving
De ketting van de nokkenasaandrijving vertoont bij de geleide- en de spanrails slijtagesporen.
De krukas
De krukas verkeert ook na dik een half miljoen kilometers nog in goede staat. Op de hoofd- en axiaallagers zijn weinig slijtagesporen te zien. De drijfstanglagers hebben zichtbaar meer te lijden gehad.
Het interieur
Het interieur vertoont duidelijke gebruikssporen. De bekleding en het oppervlak zijn echter nog grotendeels intact.
De cilinderkop
De cilinderkop vertoont maar weinig sporen van slijtage. De nokkenaslagers en klepstoters zijn nog in goede staat. De cilinderkoppakking is wat poreus geworden bij de verbrandingsruimte van de derde cilinder.
De corrosiebescherming
De langsdragers zijn hier en daar doorgeroest en ook op sommige randen, laspunten en andere delen is roestvorming te zien.
Versnellingsbak
De versnellingsbak is op sommige plekken weliswaar zichtbaar versleten, maar hij is wel altijd blijven functioneren.
Hoe lang gaat een moderne Mercedes-Benz mee?
Het was hoog tijd om de vraag 'hoe lang een moderne Mercedes-Benz meegaat' te beantwoorden, want rond de eeuwwisseling hadden roest- en elektronicaproblemen het imago van het merk met de ster flink aangetast. De witte C had dus heel wat goed te maken, een hele opgave voor een auto die zo karig in zijn toebehoren zat. Aanvankelijk kreeg de C180 heel wat te verduren vanwege zijn eenvoudige stoffen bekleding (in de kleur 001 Brighton-zwart), het wat goedkoop ogende dashboard zonder softlak en de sobere uitrusting. Het rudimentaire navigatiesysteem Audio 50 APS was de enige optie die de collega's van AutoBild hadden aangekruist. Maar hij liet al snel zien over de traditionele Mercedes-Benz-kwaliteiten te beschikken. Zonder klapper- en kraakgeluiden voltooide hij elke lange rit. Hij wist onder zulke omstandigheden bovendien te plezieren met zijn fijne stoelen en het lage geluidsniveau in de auto. De 1,8-liter compressormotor met 156 pk voelde in de loop der tijd steeds krachtiger aan.
In 2009 bij een ton had de Mercedes C-klasse al overtuigd
Toen in oktober 2009 de eerste 100.000 kilometers een feit waren, veranderde het respect dat de Benz inmiddels had vergaard welhaast in liefde, voor zover dat al niet was gebeurd. De vraag die ze in Duitsland aanvankelijk stelden, of hij in staat zou zijn om de 300.000 kilometer probleemloos aan te tikken, beantwoordde hij in oktober 2013, om vervolgens noest door te gaan. In beide gevallen had een collega de dop van de olievulopening er niet meer opgedraaid, waarna de complete motorruimte werd voorzien van een zwarte laag. En dat terwijl het bijvullen van olie gezien het verbruik van op het laatst ongeveer een halve liter per 1.000 kilometer pure routine zou moeten zijn.
Vaak peilen op het laatst want richting de 500.000 kilometer wilde de C180 elke 1.000 kilometer een liter olie.
Distributieketting bij 362.357 kilometer eraan
Bij een kilometerstand van 362.357 gaf de distributieketting de geest. In februari 2017 kreeg hij als dank voor het bereiken van de 400.000-kilometergrens een schoonheidsbehandeling. Dat had hij toen wel verdiend. Inmiddels waren ze bij AutoBild zo overtuigd geraakt van zijn kwaliteit dat het bereiken van het half miljoen in december 2020 bijna als vanzelfsprekendheid werd ervaren.
Bij 500.000 kilometer wel klaar
Hoe lang gaat een moderne Mercedes dan mee? Het eerlijke antwoord: tot niemand er geld meer insteekt. Bij het bereiken van de 500.000-kilometergrens had de C-klasse zich in de ogen van de meeste redacteuren al ruimschoots bewezen. Toen vervolgens een V-snaar scheurde en de motorruimte er definitief uitzag alsof hij was blootgesteld aan een tsunami, besloot de redactie dat het mooi was geweest. Daarna werd deze held helemaal uit elkaar gehaald, zoals gebruikelijk na afloop van een duurtest. Een roemloos einde, dat ook een paar minder goede zaken aan het licht bracht. Na meer dan een half miljoen kilometer is de duurtest van deze C180 ten einde.
SIGNALEMENT:
Mercedes-Benz C 180 BlueEFFICIENCY 4-deurs, sedan 6 versnellingen, handgeschakeld achterwielaandrijving € 35.561
SPECIFICATIES:
Brandstof benzine Motor 4-cil. in lijn Cilinderinhoud 1.597 cc Maximaal vermogen 115 kW / 156 pk bij 5.200 tpm Maximaal koppel 230 Nm bij 2.800 tpm Inhoud brandstoftank 66 l Lengte / breedte / hoogte 4.581 mm / 1.770 mm / 1.432 mm Wielbasis 2.760 mm Massa leeg 1.365 kg Laadvermogen 585 kg Banden 195/60R16 Topsnelheid 230 km/h Acceleratie 0-100 km/h 9,3 s Brandstofverbruik 6,5 l/100km CO2-uitstoot 156 g/km
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment