Een iets jongere 'oude doos'
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
X
-
...daar word ik toch wel heel warm van
hoewel het torenhoog verbruik onverteerbaar zou zijn en na een paar maanden 1 te hebben gehad, het vermoeiende voor je rechterbeen om in file van het gaspedaal naar de rem te gaan en viceversa, still...zoals hij daar staat yummie
Comment
-
DIT WAS MERCEDES-BENZ EERST VAN PLAN MET DE A-KLASSE
VISION A 93 ECHT STADSAUTOOTJE
Omdat de klant altijd gelijk heeft, schaafde Mercedes-Benz net zolang aan het concept van de A-klasse tot deze de proporties van een traditionele hatchback had aangenomen. Het publiek bliefde de eerdere hoogbouwversies van Mercedes’ meest compacte auto nu eenmaal minder lang dan gehoopt. En er was destijds nog wel zo goed over nagedacht. Dertig jaar later blikken we terug op de Vision A 93!
In het najaar van 1993, op de IAA van dat jaar, was er hoog bezoek op de stand van Mercedes-Benz. Letterlijk, want de concept-car Vision A 93 verhief zich gemakkelijk boven de andere Mercedessen op de stand, een enkele terreinreus daargelaten. Was de Mercedes 190 ruim tien jaar eerder al een sensatie vanwege zijn voor het merk nogal bescheiden proporties, nu presenteerde Daimler een autootje dat bij wijze van spreken zou omvallen als er een iets te zware ster boven zijn grille zou worden geplakt. Kort, smal en hoog, en al met al zo afwijkend als Mercedes-Benz dat de concept-car alle ogen op zich gericht wist. Zou de Vision A 93 een Renault, Fiat of bijvoorbeeld Nissan zijn geweest, dan had hij vast iets minder indruk gemaakt.
A 93 had al sandwich floor
Maar wat hield deze mobiele ‘visie’ precies in? Dat werd snel duidelijk: hier stond een Mercedes-Benz-nieuwe stijl, met als aandrijfeenheid een hoogst efficiënte 1,2-liter driecilinder benzinemotor van 75 pk, of een soortgelijke diesel van 60 pk. Daaraan was een continu variabele transmissie gekoppeld met de aandrijving op – sensatie! – de voorwielen. Bovendien was er een elektromotor van 54 pk aan boord, waarvan de accu’s een plaats vonden in een sandwich floor, die vijf jaar later daadwerkelijk zijn weg vond naar serieproductie in de eerste A-klasse. Ook nieuw was ARTHUR (hou je vast, het staat voor: Automatic Radiocom Communication System for Traffic Emergency Situations on Highways and Urban Roads), dat onder de naam TELEAID (Telematic Alarm Identification on Demand) in 1998 zou doorbreken in de S-klasse. De driecilindermotoren waren evenmin verspilde moeite en vonden toepassing bij Smart.
Terug naar de IAA en andere beurzen van 1993 en 1994, omdat het publiek daar zijn oordeel mocht uitspreken over de Vision A 93. Want, zo vroeg de directie van Daimler zich af, moest er namens het statige merk Mercedes-Benz nu eigenlijk wel zo’n klein ding op de markt komen? Tachtig procent van de ondervraagden zei ‘ja’, hetgeen een sterke impuls was voor het management om de ontwikkeling van de auto tot A-klasse voort te zetten. Klein leek daardoor opeens het nieuwe groot. Compact vertaalde de Vision A 93 als hip en trendy, terwijl zijn bescheiden afmetingen het enig juiste opstapje waren naar duurzaamheid, efficiëntie en intelligente ruimtebenutting.
Derde A-klasse werd hatchback
“Vision A 93 zal het concept van de compacte auto opnieuw definiëren”, betoogde Jürgen Hubbert, de toenmalige chef van Mercedes’ personenautodivisie. Jammer voor hem, maar de derde A-klasse, die in 2012 kwam, gaf hem ongelijk. Althans, wat Mercedes-Benz zelf betreft. De hoogbouw was een blijvertje bij merken zónder ster op de neus.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenBlijft, samen met de 190D 2.5, de beste auto die ik ooit had
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kristofm Bekijk Berichten
ik vind persoonlijk de w202 veel volwassener rijden dan de w201. Let op, het is een top auto maar persoonlijk...
W202 rijdt wel echt fantastisch moet ik zeggen, sweet spot tussen nieuw en oud. Nog eentje willen kopen maar die was al terug aan het rotten ondanks een volledige respray enkele maanden ervoor, dan was m'n goesting over. Was anders dik ; xenon met wiswas, beige, schuifdak, C220 CDI
Comment
-
-
En ene van garage Hermans , uit de tijd dat bij hun dealers nog bekwaam en toegewijd personeel rondliep.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment