...maar dien durchzug in elke vitesse, of die nu in 2 3 4 stond, altijd even soepel en krachtig, dat speelde gewoon geen rol
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
X
-
$10240
kocht in 1998 een golf tdia 110pk, omdat de a170 cdi 90pk automaat €2000 duurder was en dat was veel geld, een a160 cdi automaat had net in budget gepast...maar je was jong en wou vermogen, de a160 diesel was een soft-turbo met 60pk...en dan was die golf met 50pk meer ineens een gti daartegenover
de golf was een basis 3 deurs met 3 opties...automaat airco en extra luidsprekers, nieuwprijs 660000 bef of €16361
heb uiteindelijk 6 jaar met die golf gereden (na 2 okkazie s-klasses, helaas zonder airco en dat was een optie die ik absoluut wou hebben), goeie auto kwa betrouwbaarheid, maar enerverend vragend om gas te geven, de automaat was slecht aangepast aan het dieselkoppel...ging te hoog in de toeren voor die langeslag-laagtoerige diesel, benz automaten waren werkelijk superieur...verkocht en terug gaan benzen met een platte clk 200, oefLast edited by bobo; 29/12/2023, 05:06.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten...maar dien durchzug in elke vitesse, of die nu in 2 3 4 stond, altijd even soepel en krachtig, dat speelde gewoon geen rol
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
$10240
kocht in 1998 een golf tdia 110pk, omdat de a170 cdi 90pk automaat €2000 duurder was en dat was veel geld, een a160 cdi automaat had net in budget gepast...maar je was jong en wou vermogen, de a160 diesel was een soft-turbo met 60pk...en dan was die golf met 50pk meer ineens een gti daartegenover
de golf was een basis 3 deurs met 3 opties...automaat airco en extra luidsprekers, nieuwprijs 660000 bef of €16361
heb uiteindelijk 6 jaar met die golf gereden (na 2 okkazie s-klasses, helaas zonder airco en dat was een optie die ik absoluut wou hebben), goeie auto kwa betrouwbaarheid, maar enerverend vragend om gas te geven, de automaat was slecht aangepast aan het dieselkoppel...ging te hoog in de toeren voor die langeslag-laagtoerige diesel, benz automaten waren werkelijk superieur...verkocht en terug gaan benzen met een platte clk 200, oef
Moest in 2003 plots weg voor een Saab 9-3 nadat papa er eens een bochtige kasseibaan mee had genomen, dat ESP-lampje brandde bijna permanent en het ding sprong vrolijk alle kanten op
Comment
-
Mercedes-Benz 190 Ponton (1961)
Onze eerste familie Mercedes, zelfde kleur, wel geen 190 maar een 180D uit 1962. Op de mistlampen na krek dezelfde.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
En dit was de 5de uit onze familiale lijst, dezelfde maar een 300D Automaat, zilver exterieur en blauw interieur, ook uit 1979.
Mercedes-Benz 230 w123 (1979)
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
veel was optie, maar zo'n belangrijke zaken als servostuut, waren dan weer standaard vroeg in de jaren 70, waar bij veel merken daarvoor betaald moest worden...en vaak niet aangevinkt werd, want 1) je zag het niet en 2) servo was toen nog voor sissies...wat bij de automaat ook nog lang was
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenveel was optie, maar zo'n belangrijke zaken als servostuut, waren dan weer standaard vroeg in de jaren 70, waar bij veel merken daarvoor betaald moest worden...en vaak niet aangevinkt werd, want 1) je zag het niet en 2) servo was toen nog voor sissies...wat bij de automaat ook nog lang was
Mijn eerste persoonlijke auto met servostuur was de 260E uit 1988, die W123 hierboven was van mijn pa. Ik kende dus wel degelijk het verschil van rijden zonder servoEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
Comment