Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers V2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• lichtgroen of lichtblauw metaal

er was toch de 360 glt, dikke 2 liter uit de 240 serie...zo snel als de golf gti...maar die hard car-lovers kozen massaal voor de saaie fwd golf...o tempora o mores

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      lichtgroen of lichtblauw metaal

er was toch de 360 glt, dikke 2 liter uit de 240 serie...zo snel als de golf gti...maar die hard car-lovers kozen massaal voor de saaie fwd golf...o tempora o mores
      Daar heb ik mijn praktijkexamen mee afgelegd, was omgebouwd op lpg, toen ik aankwam op 't examencentrum was de gas op, moest voor de eerste keer op benzine rijden, was toen dag en nacht verschil.... heb 2 strepen achtergelaten in Eeklo centrum....(en toch geslaagd)
      mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
      Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
        Nooit gezien in die race versie. Zéér dik.

Zijn braver voorbeeldje was idd echt een bompa kar.

Ik heb die nog ooit eventjes als aanloopwagen gehad. Een licht groen metallic.
        Ik schaamde me dood om daar als jonge gast in rond te rijden LOL
        Ik had een witte 340 als eerste wagen gekocht een paar jaar terug. Kende het niet en het was geen golf/bmw + achterwielaandrijving.Heb er toch wel wat plezier aan gehad (wel 2 keer bijna in een gevel gereden in't dorp, je weet wel natte kasseien en absoluut niet de intentie om scheef te gaan )

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• DE Volvo uit mijn jeugd, prachtig zo'n Amazon!
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Ik heb altijd een vreemde connotatie bij een Amazon. Op nog geen 100m van mijn deur, is er in mijn jeugd zo eentje de bocht uit gegaan en los overkop tegen een boom op. De bestuurder is daarbij overleden. Ik herinner me nog steeds het bloed op het dashboard en tegen het plafond van de auto.... brrrrrrr
              Was ook zo'n wit exemplaar als hierboven trouwens.
              Volvo's waren toen nog iets minder veilig in ieder geval.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                Volvo's waren toen nog iets minder veilig in ieder geval.
                Ik denk dat toen niks veilig was. Ook geen veiligheidsgordels, die zijn pas verplicht sinds 1975 en toen heeft het zeker nog 20 jaar geduurd eer ze echt door iedereen gebruikt werden en er wat controle op kwam.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Comment

• Nog zo'n klassieker

Comment

• DEEL VAN EEN GROTER DOEL

VOLVO OPENT EIGEN BATTERIJEN PRODUCTIELIJN IN GENT

Volvo heeft in zijn Belgische fabriek een nieuwe assemblagelijn geopend. Het merk kan voortaan zijn eigen batterijen voor elektrische auto’s in elkaar sleutelen. Hiermee zet het Zweedse merk een stap naar zijn grotere doel.

De nieuwe assemblagelijn voor batterijen maakt onderdeel uit van de productie van een komend model. Later dit jaar start Volvo namelijk met de Gentse productie van de volledig elektrische XC40 Recharge P8. De Belgische fabriek is de eerste productieplek van het merk waar batterijen in elkaar worden gezet. “Hiermee loopt de fabriek voorop wat betreft de voorbereiding voor elektrificatie van al onze productiefaciliteiten”, aldus Geert Bruynzeel, Head of Global Production Operations.

De productie van batterijen speelt een grote rol, want Volvo introduceert in de komende vijf jaar elk jaar een volledig elektrische auto. Per 2025 moet bij de helft van alle verkochte Volvo’s alleen een elektromotor onder de kap liggen. Om dit doel te bereiken, wordt nu ook de Chinese fabriek in Luqiao klaargemaakt voor de productie van EV’s. Ook ging Volvo vorig jaar een langlopende samenwerking met het Chinese CATL en het Zuid-Koreaanse LG Chem aan voor de levering van batterijen.

Volvo’s eerste EV staat zoals gezegd later dit jaar bij de dealers. Die XC40 Recharge P8 heeft een actieradius “van meer dan 400 kilometer (WLTP)”.

Comment

• Ze doen het goed daar in Gent.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• geweldig subtiel grappige kerel
                            genoten van het verhaal

Comment

• Volvo P1800 ( 1968 )

Comment

Comment

• Volvo 164 (1968-1975)

Comment

• Comment

• Comment

• ik was eigenlijk op zoek naar een 244 d5, met de 5 cylinder 2.0 uit de toenmalige audi 100 5D met 68 pk, niet geleverd bij ons maar wel italie

deze was wel bij ons

mooie badge

Comment

• zo een 164 was mogelijk nog een stuk knapper als zijn opvolger 264, die snuit...prachtig

Comment

Working...
                                          X