Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VOLVO Lovers V2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Volvo 940 2.3 Polar Estate – 1997 – 610.052 km - Klokje Rond
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

      Comment





      • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

        Comment


        • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • Voor mij de mooiste Volvo ooit, legendarische kar.
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • De Chinezen zorgen voor werkzekerheid

                De Volvo-fabriek in Gent zal vanaf 2025 de EX30 bouwen. Die wagen moet één van Volvo’s succesnummers worden.

                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment




                • 164e van vermoedelijk jonge moeder, gezien de 2 kinderzitjes

                  Nice


                  Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                  Comment


                  • Comment


                    • Comment



                      • Tuning is terug


                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                        Comment


                        • Komt niet naar Europa:



                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • Gijs rijdt gratis met zijn Volvo 245 op plastic afval
                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • NA DEZE CONCEPT CAR WERDEN DE BAKSTENEN VAN VOLVO STRAK EN MODERN

                              VOLVO VCC VAN 1980

                              ​Volvo's uit de 200-, 700- en 900-serie worden door sommige eigenaars liefdevol bakstenen genoemd. De Volvo Concept Car uit 1980 markeert het begin van Volvo's nieuwe 'stenen tijdperk', want hij hintte naar de 740 en 760 Estate.


                              Volvo's modelgamma voor 1980 zag er reuze overzichtelijk uit. Er waren de compacte Nederlandse modellen 66, 343 en 345 en de grote Zweedse modellen 244/245 en 264/265. Allemaal brave, oerdegelijke en door-en-door veilige gezins- en zakenauto's waaraan niemand aanstoot kon nemen. Zoals gewoonlijk namen de grote stationwagons een eigen plaats in binnen dit geheel; Volvo was haast synoniem met deze multifunctionele autosoort. Het wekte daarom niet al te veel verbazing dat de Volvo Concept Car van 1980 een stationwagon was. Wel vreemd was dat hij een veel kortere achterzijde had dan de riante 245-modellen. Kijk maar naar de in stemmig geel gehulde dame, die haar luxueuze lederen reistas maar ternauwernood in de bagageruimte van de VCC kwijt kan. Zij moest het valies bovendien tot navelhoogte optillen om het überhaupt aan boord te kunnen krijgen! Volvo had daar een reden voor: er zat een nieuwe achteras onder. Nieuw in de zin dat het nog altijd een star exemplaar betrof, die alleen lichter was uitgevoerd en op een andere manier onder de auto was opgehangen. De constructie nam veel ruimte in beslag, hetgeen de wagenvloer omhoog bracht. Zulks is geen goed nieuws voor stationwagons, waarin zorgzame huisvaders zonder al te veel gedoe de fiets van een gestrand kind naar binnen willen schuiven. Het is de reden geweest dat de nieuwe achteras voorbehouden bleef aan de vierdeurs modellen, de 760 GLE in 1982 voorop. Verder viel er weinig af te dingen op de conceptuele Volvo, die niet alleen de mooie wielen, maar tevens de 155 pk sterke viercilindermotor van de kersverse 244 Turbo kreeg toebedeeld.


                              Volvo bracht om de vier jaar een concept car uit: de VCC van 1980 staat voor een experimentele taxi uit 1976 en de oranje VESC veiligheidsauto uit 1972.

                              Stroomlijn ging een rol spelen

                              Het koetswerk was een duidelijk statement van de Zweden, die functionaliteit schijnbaar lieten prevaleren boven stroomlijn als doel op zich. Toen hij werd ontworpen kreeg de VCC echter wel degelijk een windtunnel vanbinnen te zien. Sterker, hier viel het besluit om het model uit te voeren als stationwagon, omdat de lucht soepeler daarlangs bleek te glijden dan bij een sedan. De ontwerpers waren trots op de bereikte Cw-waarde van 0,37. Zij pasten een aërodynamisch slimmigheidje toe, in de vorm van een beweegbare voorspoiler. Het apparaat verschool zich normaliter deels achter de voorbumper, zodat de bestuurder hem bij het rijden over drempels of tegen stoepranden niet kon beschadigen. Pas bij snelheden vanaf 70 km/h klapte de windgeleider een stuk naar beneden, om zo de stroomlijn van de auto te dienen. Een leuk detail, maar het was vooral de vormgeving als geheel die de VCC achteraf bezien zo belangrijk maakt. Zijn eigenwijze, uit duizenden herkenbare basisvorm zou minstens twintig jaar actueel blijven. Een steengoed model.



                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment



                              • Dino vd 'future'


                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                                Comment


                                • VOLVO 850 (1995)





                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment





                                  • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                                    Comment


                                    • Volvo P1800 (1966)

















                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • Volvo 240 Turbo (1982)









                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment



                                        • De nieuwe standaardkleur van volvo


                                          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

                                          Comment

                                          Working...
                                          X