Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Het Chinese merk Lynk & Co, dat zijn auto’s online gaat aanbieden, gaat modellen bouwen in Gent. Dat komt omdat ze op een Volvo-architectuur staan en omdat het merk deel uit maakt van de Zhejiang Geely Holding.
Lynk & Co gaat auto’s bouwen in de fabriek van Volvo Gent, en dat vanaf eind 2019. Het Chinese merk gaat elektrische en hybride SUV’s aanbieden die je enkel online kan bestellen. Ze worden ontwikkeld op de CMA-architectuur van Volvo. Lynk & Co is voor 50 procent in handen van Geely Auto, terwijl Volvo een aandeel van 30 procent heeft. Zhejiang Geely Holding, de eigenaar van Volvo, bezit de overige 20 procent. Daarmee zien de 5.000 werknemers van de Volvo-fabriek in Gent nog een nieuw model op de assemblagelijnen passeren naast de XC40, V40, V40 Cross Country, S60 en binnenkort de toekomstige V60.
Bron: AutoGids
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Met de onthulling van de Volvo 440 in juni 1988, viert het model deze maand zijn dertigste verjaardag. Voor het feestgebruis van start gaat, is een duik in de geschiedenis van de 440 wel op zijn plaats. Wie hangt de slingers alvast op?
Tien jaar voor de onthulling van de 440 begint Volvo met de ontwikkeling van het model. Onder projectnaam 'Galaxy' (Melkweg) beginnen de Zweden aan het project voor een reeks voorwielaangedreven familieauto's. In september 1980 presenteert Volvo zijn eerste prototype G4; drie jaar later volgt de concept-car LCP 2000 als voorproefje op de 400-serie. De Light Component Project 2000 bestaat uit verschillende lichtgewicht materialen en is uitgerust met voorwielaandrijving en een dwarsgeplaatste motor. Volvo trapt in 1986 de 400-familie af met de sportief gelijnde 480. De vierzitter met glazen achterklep en klapkoplampen gaat de boeken in als Volvo's eerste voorwielaangedreven hatchback. Hij werd vergezeld door de 440 in 1988.
Alle motoren in de 440 zijn uitsluitend viercilinders, variërend van 1,6- tot 2,0-liter. De aanvankelijk alleen als 1.7 geleverde (Renault-)motor was er met caburateur of injectie, de laatste ook met turbo. Net als zijn voorgangers, de Volvo 340 en 360, werd de 440 in het Nederlandse Born geproduceerd. Naast een geheel nieuw ontwerp zette Volvo met de 440 een nieuwe stap in de veiligheid voor zijn auto's. Vanaf 1989 was ABS optioneel leverbaar en vanaf modeljaar 1991 kwamen daar gordelspanners en airbags bij. Naast de hatchback volgde in 1989 de sedanversie van de 400-serie als 460. Een stationwagon is er officieel nooit gekomen, hoewel twee designstudio's wel een gooi deden naar een dergelijk ontwerp. Een Nederlands bedrijf kwam later met een ombouwpakket waarmee de 440 een 'estate' werd. De 440 deed verder vaak dienst als patrouilleauto voor de nationale en regionale politie en verscheen in 1992 zelfs als 715 pk sterke rallyauto. De 400-serie werd gebouwd tot 1996, waarna de S40 en V40 het stokje overnamen.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Ik vond mijn V40 in elk geval veel stiller en degelijker gebouwd dan mijn 460, deels door 1.9TD tov 2.0t, maar ook door degelijker en beter in elkaar gezet materiaal.
De 460 had ook vrij snel last van roest aan randen van wielkasten...
De V40 was een veel betere en leukere auto vond ik.
Het eerste halfjaar van dit jaar gaat bij Volvo de boeken in als zijn beste halfjaar ooit. Het merk verkocht 14,4 procent meer auto's dan in de eerste maanden van 2017.
Volvo heeft in het eerste halfjaar van dit jaar 317.639 auto's verkocht, een toename van 14,4 procent ten opzichte van vorig jaar. Volvo zegt er zeker van te zijn dat het zijn verkooprecord dat het eind 2017 scoorde, dit jaar zal verbreken. In heel 2017 verkocht het merk wereldwijd 571.577 auto's.
In de Verenigde Staten nam de verkoop in de eerste zes maanden van dit jaar met 39,6 procent toe ten opzichte van diezelfde periode in 2017. 47.622 Volvos vonden in The States een nieuwe eigenaar. In China nam de verkoop met 18,4 procent toe tot 61.480 stuks en ook in Europa is een groei waar te nemen. In ons werelddeel vonden 164.480 Volvo's een eerste thuis, 5,7 procent meer dan in de eerste zes maanden van 2017.
SUV XC60 is Volvo's populairste model. 88.786 exemplaren gingen over de toonbank, gevolgd door de XC90 met 47.658 stuks. De op leeftijd geraakte V40scoort nog altijd opmerkelijk goed, al werden met 41.588 exemplaren minder V40's aan de man gebracht dan in het eerste halfjaar van 2017 (48.554 stuks). De nieuwe XC40 was wereldwijd goed voor 23.741 exemplaren.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment