Volvo 144 S (1971)
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VOLVO Lovers V2
Collapse
X
-
NO WAY BACK
ELKE VOLVO VANAF NU BEGRENSD OP 180 KM/H
Volvo werkte al langer naar dit moment toe, maar vanaf nu is het in geen één nieuwe Volvo mogelijk om harder dan 180 km/h te rijden.
Volvo’s aankondiging van de nieuwe maatregel deed vorig jaar veel stof opwaaien. Naar eigen zeggen begrenst Volvo al zijn nieuwe modellen vanwege de verkeersveiligheid. Een derde van de ongelukken met een dodelijke afloop zou plaatsvinden doordat bestuurders te hard rijden. Nu is 180 km/h alsnog een flinke snelheid, maar elke stap telt volgens het merk.
“Wij geloven dat een autofabrikant de verantwoordelijkheid heeft om de verkeersveiligheid te helpen verbeteren. Onze snelheidsbeperking en de dialoog die ontstaat, past in dat denken”, zegt Malin Ekholm, hoofd van het Volvo Cars Safety Center. Naast de begrensde topsnelheid van 180 km/h krijgt elke nieuwe Volvo voortaan ook de Care Key. Met deze speciale sleutel kunnen eigenaren de auto (anders) afstellen als hij door bijvoorbeeld onervaren gezinsleden wordt bestuurd.
De afgelopen tijd kregen modellen als de S60, V60 en XC60 nieuwe motoren waarbij de topsnelheid al was teruggeschroefd naar 180 km/h. Nu geldt dit dus voor alle nieuwe Volvo’s.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Het enige voordeel dat ik zie is dat ge banden met een lagere snelheidsindex kunt leggen die waarschijnlijk ook iets goedkoper zijn.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenHet enige voordeel dat ik zie is dat ge banden met een lagere snelheidsindex kunt leggen die waarschijnlijk ook iets goedkoper zijn.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtendat was een vervanger van u, dus
das idd een duivekotstraat, altijd wel meerdere huizen te koop
Waarschijnlijk is dat ding nog betrouwbaarder dan de V90.BMW X5 45e
Comment
Comment