Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FERRARI Lovers V2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• DUIDELIJK CORONAEFFECT

BEVESTIGD: ELEKTRISCHE FERRARI IN 2025

Ferrari blikt terug op een 2020 waarin de coronapandemie duidelijk gevolgen had, maar blijft positief.

In een presentatie aan aandeelhouders laat de tijdelijke Ferrari-CEO John Elkann weten dat ‘zijn’ merk in 2020 9.119 auto’s verkocht. Dat is 10 procent minder dan vorig jaar, maar dat was gezien de coronaperikelen ook wel te verwachten. Bovendien was 2019 met meer dan 10.000 stuks een absoluut recordjaar en daarmee moeilijk te verslaan. De daling kwam bovendien niet als een verrassing, maar werd in augustus al aangekondigd.

Toch zijn de financiële gevolgen substantieel. Ferrari noteert een omzet van 3,46 miljard euro, 8,1 procent minder dan in 2019. De EBIT, ofwel de operationele winst voor aftrek van rente en belastingen, kwam met 716 miljoen 21,6 procent lager uit.

Tegelijkertijd kijkt Ferrari terug op een jaar waarin maar liefst drie nieuwe modelvarianten werden gelanceerd: de Portofino M, de SF90 Spider en racer 488 GT Modificata.

Elektrisch in 2025

De komende maanden worden er nog drie nieuwe modelvarianten aan de lijst met nieuws toegevoegd, in lijn met de grote ambities van Ferrari op dit vlak. Het iconische merk doet ook een boekje open over de verdere toekomst. Zo wordt aangekondigd dat de eerste elektrische Ferrari in 2025 moet verschijnen, nadat eerder al duidelijk werd dat de eerste Ferrari-EV in ieder geval niet voor dat jaar zal verschijnen. Het merk rept met geen woord over een SUV, die echter aantoonbaar wel in de pijplijn zit.

Ook op het gebied van autosport, traditioneel misschien wel het allerbelangrijkste voor Ferrari, zit er veel nieuws in het vat. Zo wil het merk in 2023 terugkeren in de 24 uur van Le mans. Tot slot wordt er gewerkt aan nieuwe manieren om de ijzersterke merknaam van Ferrari te verzilveren, bijvoorbeeld met luxe ‘merchandise’ en de heropening van een heus restaurant in Maranello.

Nieuwe CEO

Elkann trad in december 2020 aan als interim-CEO nadat Louis Camilleri was opgestapt. Volgens Ferrari wordt er druk gewerkt aan een meer definitieve opvolger en is er ondertussen een ‘shortlist van sterke kandidaten’.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• FERRARI Museum Kroymans, klassieke Ferrari's kijken in Hilversum

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Ferrari F355 Berlinetta: icoon uit de 90'ies

Comment

• Blijft een van mijn droomwagens. ​ Maar geen rode.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
            Blijft een van mijn droomwagens. ​ Maar geen rode.
            Deze dan

Comment

• Die is af.

Comment

• donkerblauw of groen

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Comment

• 38000€ voor dit ? Er gaat binnenkort iemand ongelukkig zijn op een oldtimer/ferrarimeeting.

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• 1960 Ferrari 250 PF Cabriolet | Jay Leno's Garage

Comment

• Damm wat een beauty seg.
                            Enkel is deze de topper van die periode IMO

Last edited by Bud Wijzer; 20/10/2021, 16:36.

Comment

• Ferrari 599 GTB Fiorano: magistraal V12 geweld!

Comment

• Mijn Auto: Ferrari 360 Modena van Iteke

Comment

• FERRARI: '2021 WORDT EEN RECORDJAAR'

TEGEN DE ELLENDE IN

Terwijl de auto-industrie voor een groot deel gebukt gaat onder het wereldwijde chiptekort en andere verstoringen in de toelevering, is Ferrari lekker bezig. De Italianen verwachten dit jaar af te sluiten met een verkooprecord.

Ferrari is naar eigen zeggen bezig aan een recordjaar. Het verhoogt dankzij het hoge aantal nieuwe bestellingen in het afgelopen kwartaal zijn verwachtingen voor heel het jaar. Ook leverde Ferrari meer auto's af in de maanden juli tot en met september. In dat derde kwartaal bedroeg de omzet voor het automerk een kleine €1,1 miljard, haast een vijfde meer dan een jaar eerder. Het aantal auto's dat Ferrari afleverde kwam uit op 2.750 tegen 2.313 een jaar eerder. De nettowinst ging met 21 procent omhoog tot €207 miljoen.

Op iedere auto die Ferrari verkoopt maakt het een gemiddelde brutowinst van meer dan 35 procent. Die hoge marge zorgt ervoor dat Ferrari de verwachte brutowinst kon opvoeren tot net boven de €1,5 miljard over het hele jaar. Onder de nieuwe topman Benedetto Vigna zet Ferrari voorzichtig zijn strategie door van meer hybride auto's. De tweede hybride in het huidige aanbod, de 296 GTB, werd deze zomer onthuld. Ook komt Ferrari volgend jaar met zijn eerste SUV, de Purosangue, ruim na concurrenten als Porsche, Bentley en Lamborghini. Dat zal de verkopen ongetwijfeld nog een extra zet geven.

Bron: Autoweek

Comment

• FERRARI BR20 IS HYPEREXCLUSIEVE NIEUWKOMER

'SPECIAAL VOOR JOU'

Kun je niets van je gading vinden in het vrij uitgebreide modellenaanbod van Ferrari? Dan laat je Ferrari toch gewoon een uniek exemplaar bouwen dat wél aan je wensen voldoet? Ferrari levert met deze BR20 het bewijs dat dat daadwerkelijk gebeurt.

De tijd dat het Ferrari-gamma overzichtelijk en kort was, ligt inmiddels ver achter ons. Anno 2021 heeft het illustere merk 9 auto's in het gamma en dan hebben we de Icona-modellen en de extremisten van de Special Series niet eens meegeteld. Wie genoeg geld meebrengt naar Maranello, kan echter ook iets écht unieks laten maken.

Een ongetwijfeld gefortuneerde klant heeft Ferrari de BR20 laten maken, een one-off op basis van de techniek van de inmiddels uit productie gegane GTC4Lusso. Hoewel de kenner in het front van de BR20 nog invloeden van die GTC4Lusso ziet, is veel van de koets volledig eigen. Zo is de BR20 geen shooting brake-achtige, maar een conventioneler gelijnde coupé met plek voor slechts twee inzittenden. De BR20 is daarbij - dankzij een grotere overhang achter - zo'n 7,5 centimeter langer dan de auto waarmee hij zijn techniek deelt.

Ferrari leverde de GTC4Lusso met een 6.3 V12 en hing een 3.9 twinturbo V8 in de neus van de GTC4Lusso T. Deze BR20 heeft de machtige twaalfcilinder als krachtcentrale die in het origineel 610 pk naar alle vier de wielen stuurde. Ferrari geeft het unieke model onder meer diverse uit koolstofvezel vervaardigde extraatjes en onder aan de achterzijde zit een diffuser.

Wat de BR20 zijn vast apetrotse eigenaar heeft gekost? Dat vermeldt Ferrari niet en erg relevant is dat natuurlijk ook niet. Voor de gewone sterveling blijft het immers gewoon bij plaatjes kijken.

Comment

• Ferrari 456 GT (1995)

Comment

• Mmmm, alhoewel een groot liefhebber van de kleur geel staat het de 456 niet.

Comment

Working...
                                        X