Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FERRARI Lovers V2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• FERRARI BELEEFT RECORDKWARTAAL EN VERHOOGT VERWACHTINGEN

ONGEKENDE SUCCESSEN

Ferrari pakte vorig jaar een verkooprecord, maar waarschijnlijk gaat 2022 daar nog ruimschoots overheen. De Italianen verhogen hun verkoopverwachtingen voor de rest van het jaar na een recordkwartaal.

Niet eerder werden er zo veel Ferrari's in één kwartaal besteld als in afgelopen kwartaal. In het tweede kwartaal gingen bijna 3.500 bolides op weg naar hun nieuwe eigenaar. Dat zijn er 770 meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Over het eerst half jaar ging het om 6.706 stuks, 1.250 meer dan in dezelfde periode een jaar eerder.

Bovendien boekte Ferrari een recordomzet en -winst, meldt Ferrari dinsdag bij de presentatie van de kwartaal- en halfjaarcijfers. Het afgelopen halfjaar leverde de Italianen ruim €2,4 miljard aan omzet op en een nettowinst van €490 miljoen. Omdat het in de eerste zes maanden van het jaar zo goed ging, verwacht de automaker uit Maranello ook betere prestaties voor de rest van 2022 dan eerder voorspeld.

Vorig jaar verkocht Ferrari een recordaantal van ruim 11.155 auto's. Als 2022 zo doorgaat, gaat het merk de 13.000 stuks dit jaar voorbij. Ferrari gaat nu voor 2022 uit van een jaaromzet van €4,9 miljard, €100 miljoen meer dan eerder verwacht.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Zo ziet crisis er dus uit
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Ferrari F40 "Competizione" (1989)

Comment

• Schitterende auto.
          There are Pretenders among us.....
          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• WAAROM DE FERRARI 365 GTB/4 DAYTONA GENOEMD WERD

STOERE STIJLBREUK MET HET VERLEDEN

De naam Daytona is nooit officieel aan de Ferrari 365 GTB/4 toegekend, maar is daarmee sinds het debuut van deze auto toch onlosmakelijk verbonden. Uiteraard brengen we dit ter sprake omdat we onlangs met de Ferrari Daytona SP3 konden rijden.

Leuk toch, dat Ferrari voor de nieuwe SP3 ook de naam Daytona van stal haalt? De 365 GTB/4 moet tot de meest beschreven auto’s ter wereld ­behoren, wat veel zegt over zijn iconische status. Niet zo vreemd, want hij arriveerde in 1968 als opvolger van de niet minder ­zinnenprikkelende 275 GTB/4, terwijl hij ook nog geschiedenis zou schrijven als de voorlopig laatste Ferrari met de motor voorin. De naam Daytona was een verwijzing naar de successen van de P3 en P4 op die ­Amerikaanse renbaan, een jaar eerder. Hij kreeg het onderstel van de 275, maar de V12-motor was met 4,4 tegen 3,3 liter belangrijk groter en mede dankzij dubbele bovenliggende nokkenassen ook aanzienlijk krachtiger: 352 versus 280 pk.

Debuut in 1968

Toch moeten het Pininfarina’s verbluffend mooie lijnen zijn die deze auto zijn hoofdrol in de ­automobiele historie hebben ­gegeven. Bij zijn debuut op de Parijse autosalon van 1968 was de Daytona een sensatie, omdat hij resoluut brak met de tot dan toe gehanteerde Ferrari-stijl. Zo verdween de vertrouwde ovalen grille met de grote koplampen schuin daarboven; er kwam een nieuwerwets stuk plexiglas voor in de plaats, met de koplampen nota bene daarachter!

De kijkers waren bij deze Ferrari daardoor lang niet meer zo gezichtsbepalend als bij vroegere modellen, maar werden ondergeschikt aan het ronduit glibberige uiterlijk waarmee de 365GTB/4 zich ­presenteerde. De grille werd een smalle sleuf, waarna er een ­ellenlange motorkap kwam met vervolgens een lage cabine die de auto, zoals dat zo mooi heet, al snelheid gaf terwijl hij nog ­geparkeerd stond. De stoere vijfspaaks wielen droegen bij aan dat beeld. De hier afgebeelde Daytona is bijzonder, omdat dit exemplaar in 1969 werd getoond op de New York Auto Show. In zijn wat fletse Giallo Dino geldt hij als het eerste officiële ­productiemodel, dat evengoed nog op talloze details afwijkt van hoe de Daytona uiteindelijk op de markt zou komen.

1.258 gebouwd

Exemplaren zijn er van de GTB/4 gebouwd, plus 19 raceversies van deze Berlinetta; boven­dien zijn er 122 stuks gecreëerd van de in 1969 gepresenteerde, al even beroemde GTS/4, de Spider.

Comment

• Ferrari GTC4Lusso T: supercar én daily driver

Comment

• de 300sl, de citroen sm, jag type e...maar de dino 246 is toch ook 1 van de knapste auto's ooit

Comment

• Expo 75 anni di Ferrari in AutoWorld Brussels

Comment

• Wat een beauty's

Comment

• Daar staat voor een kapitaaltje bij elkaar...WOW.
                      Moet ik toch nog eens binnen wippen één dezer.

Comment

• FERRARI SP51 IS NIEUWE HYPEREXCLUSIEVE ROADSTER

VOOR WIE ALLES AL HEEFT

​Zit er in het uitgebreide modellengamma van Ferrari niets van je gading? Dan hoef je heus niet direct de Ferrari-showroom uit te rennen. Onder de noemer Special Projects bouwt Ferrari namelijk maar wat graag een unieke auto die wel naar je tevredenheid is. Dit is de nieuwste creatie van Ferrari Special Projects: de SP51.

De Ferrari SP51 is een uniek model. In letterlijke zin, er is er namelijk maar één van. De SP51 is in opdracht van een klant door Ferrari gemaakt en deelt zijn basis met de 812 GTS, al is het veel meer dan een 812 GTS met een aangepaste bumper.

Ferrari SP51

In het Ferrari Syling Centre heeft ontwerper Flavia Manzoni zich namelijk behoorlijk uitgeleefd. De SP51 heeft een front dat sterk afwijkt van dat van de 812 GTS. We zien Roma-achtige koplampen, een aangepaste motorkap met inzetstukken en een compleet andere bumper. Op de voorschermen nemen we inzetstukken waar, onderaan de flanken zitten brede skirts en de bulten die visuele verlengstukken van de hoofdsteunen zijn, zijn middels een brug met elkaar verbonden. Ook achterop wijkt de SP51 sterk af van de auto waar hij zijn basis mee deelt. De SP51 heeft onder meer eigen achterlichten en een veel sterker aangezette achterbumper. Dicht kan hij overigens niet en ook daarmee slaat de SP51 net even een andere weg in dan de open 812's. De blauw-witte strepen die over de gehele lengte van de auto lopen, zijn een verwijzing naar de Ferrari 410 S uit 1955.

Over de techniek van de SP51 doet Ferrari geen uitspraken en dus gaan we er vooralsnog van uit dat in de lange neus dezelfde 6.5 V12 ligt als in de 812 GTS. Die twaalfcilinder is in de 812 GTS goed voor 800 pk en 718 Nm. Zoals gezegd bestaat er van de SP51 slechts één exemplaar. De kans dat je hem in Europa tegen het lijf loopt is ook nog eens nihil. De Ferrari SP51 is gemaakt in opdracht van een Taiwanese klant en het zit er dus dik in - als hij al niet in een opslag verdwijnt - dat hij in Europa zelden tot nooit op de weg te zien zal zijn.

Bron: Autoweek

Comment

• Waarom Pininfarina de Ferrari F50 graag vergeet

Comment

• The 2009 Ferrari 430 Scuderia Is an Ultra-Focused Track Weapon

Comment

• There are Pretenders among us.....
                              Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                  The 2009 Ferrari 430 Scuderia Is an Ultra-Focused Track Weapon

Zo'n F430 zal toch de eerste ferrari zijn dat ik koop denk ik, van zodra het mogelijk is.

Wel een gewone spider, de rest is al helemaal niet meer te betalen .
                                  BMW X5 45e

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Ferrari Dino 246 (1972)

Comment

• 2001 Ferrari 550 Barchetta | Jay Leno's Garage

Comment

• Ferrari 308 GTS ( 1978 )

Comment

Working...
                                          X