Mededeling

Collapse
No announcement yet.

OPEL Lovers V2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • OPEL Lovers V2

    Vorige werd te groot

  • #2
    VERNIEUWD LOGO EN NIEUWE SLOGAN VOOR OPEL

    GROUPE PSA PAKT STEVIG DOOR

    Gisteren werd het aftreden van voormalig Opel-CEO Karl-Thomas Neumann bekend en vandaag presenteert Opel een opgefrist logo én een nieuwe merkslogan.

    Het is gedaan met 'Wir leben Autos'. Groupe PSA, dat Opel van General Motors overnam, lijkt niet stil te zitten met de herziening van het Duitse merk en geeft Opel een nieuwe slogan: The future is everyone's. Oftewel: De toekomst is voor iedereen.

    Tevens wordt een nieuwe merkbelofte aan Opel gehangen: 'Opel maakt technologie van de toekomst voor iedereen bereikbaar'. Opel noemt zichzelf voortaan een aanbieder van mobiliteit in plaats van slechts een autobouwer. Het heeft er dus alle schijn van dat het merk zich in sterkere mate bezig gaat houden met zaken als connectiviteit en opkomende mobiliteitsconcepten als autodelen.

    Ook de bekende 'Blitz' wordt herzien. Het beeldmerk is volgens Opel vereenvoudigd. Nog altijd verwijst de cirkel naar een stuurwiel en de bliksemschicht naar energie.

    Dat Opel bovenal een Duits merk blijft, blijkt wel uit het feit dat de Insignia in het zonnetje wordt gezet met een nieuwe campagne waarbij de auto wordt aangeprezen met de slogan "Duitse technologie voor iedereen".

    Voor de duidelijkheid is het oude Opel-logo toegevoegd. Zie onderaan.

    Bron: Autoweek





    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • #3
      De toekomst ziet er voor iedereen somber uit als het met die klantendienst verder moet.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose
        De toekomst ziet er voor iedereen somber uit als het met die klantendienst verder moet.
        Looooooooool

        Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

        Comment


        • #5
          OPEL'S GSI-GESCHIEDENIS

          TOPVERSIES IN VOGELVLUCHT

          Gisteren plakte Opel voor het eerst in jaren weer het GSi-label op een van zijn modellen. De eer was aan de Insignia om de drielettercombinatie uit de mottenballen te trekken. Tijd voor het GSi-gamma in vogelvlucht.

          Tot midden jaren tachtig gebruikte Opel de letters GT/E (Gran Turismo Einspritz) voor de topversies van de Kadett en Manta, om het sportlabel vervolgens om te dopen in GSi (Gran Sport Injection). Vanaf 1998 werd het GSi-naamplaatje vervangen voor de inmiddels illustere drielettercombinatie OPC (Opel Performance Center), al is het pas sinds 2010 dat Opel geen enkele GSi-meer in de sportieve hoek van zijn showrooms heeft staan.

          In 1984 doopt Opel culticoon Manta B (vossenstaart) GT/E om tot GSi. De sportief georiënteerde Manta behield zijn 110 pk sterke 2,0-liter viercilinder die de GT/E voorheen voortstuwde. Opel greep de naamswijziging aan om een handgeschakelde vijfbak naar de topversie van de Manta te brengen. Wie haast had, kreeg in tien tellen een snelheid van 100 km/h op de klok. Een topsnelheid van 192 km/h moest haalbaar zijn. Opel zette de Manta GSi op speciaal 16-inch metend lichtmetaal, gaf het model een spoilerpakket en een interieur met Recaro-stoelen.

          Ook de E-Kadett ontkwam niet aan de nieuwe naamgeving van Opels sportieve modellen. De auto die het Nederlandse straatbeeld de komende jaren zou bepalen, kreeg als in 1984 als Kadett GSi een 115 pk en 151 pk sterke 1,8-liter viercilinder onder de kap gemonteerd, een blok dat in 1986 vervangen werd voor een net geen 130 pk sterke 2,0-liter grote achtkleps vierpitter. Opel voelde de hete adem van de zestienkleppers uit onder andere Japan en het thuisland in zijn nek en voorzag in 1988 ook deze GSi van een 16v-versie. De laatste incarnatie van de Kadett GSi was daarmee goed voor 150 pk en 192 Nm, cijfers waarmee de hot-hatch in acht tellen naar de 100 km/h op zijn digitale instrumentenpaneel toverde. Zijn topsnelheid was vastgesteld op 217 km/h.

          In 1988 ging Opel met het GSi op een grote manier klein te werk. Het schoof de Corsa (A) GSi naar voren, een auto die zowel met 101 pk als met 72 pk bestond. De krachtigste van die achtkleppers leverde 135 Nm via een handgeschakelde vijfbak naar de voorwielen. Het op kenmerkende driespaakswielen geplaatste en rondom van rode details voorziene bommetje wist daarmee in minder dan tien tellen naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. Zijn top? 188 km/h, en dat is helemaal niet gek voor een 'stadsauto'.

          Opel liet zien helemaal klaar te zijn voor de jaren negentig door de eerste Astra, de F, op de markt te brengen. De Kadett-opvolger kreeg dezelfde 2.0 16v met 150 pk in het vooronder als de laatste incarnatie van de Kadett GSi, al rommelde Opel her en der met de blokken. Zo was ook de 115 pk sterke achtkleps 2.0 op de bestellijst te vinden. Ook toverde Opel in 1993 een 125 pk sterke zestienkleps 1.8 uit de hoge hoed. Meer wijzigingen vonden aan het eind de van de Astra F-carrière plaats. De 150 pk sterke GSi wist een topsnelheid van 220 km/h voor elkaar te krijgen. In acht tellen rond was de bekende 0-100-sprint af te ronden. De GSi's waren te herkennen aan het uitgesprokener bumperwerk, de unieke grille, een dakspoiler en de zogeheten '16v-antenne' achterop het dak. Ook donkere achterlichten, een ertussen geplaatste plaat en lichte knippers waren zaken die weggaven dat je een GSi voor je had. Na de medio jaren negentig doorgevoerde facelift verdwenen deze kenmerken, enkel de stootstrips en de GSi-beeldmerken gaven de ware aard van de Astra weg.

          Het is 1993 als de Corsa B de oer-Corsa vervangt. Tussen midden 1993 en medio 1994 werd de GSi-versie van de driedeurs Corsa met een 109 pk sterke 1.6 geleverd, al werd het vermogen later teruggezet op 106 pk. Welke versie je ook koos, de GSi stond er met zijn bijzondere lichtmetalen wielen, brede banden, spoilerset en GSi-emblemen vrij sportief bij, al was de auto enkele jaren na zijn introductie stukken bescheidener vormgegeven.

          Het GSi-label was het eeuwige leven niet gegund. Vanaf 1999 plakte Opel de letters OPC (Opel Performance Centre) op de topversie van de Astra (G), maar dat betekende nog niet direct het einde van de GSi-lijn. De in 2000 gelanceerde Corsa (C) kreeg namelijk gewoon nog een GSi-uitvoering. De 125 pk en 165 Nm sterke 1,8-liter viercilinder schoot de Corsa in 9 tellen naar een snelheid van 100 km/h. Bij iets boven de 200 km/h was het gedaan met het versnellen. Na de in 2003 doorgevoerde facelift plakte Opel de letters GSi ook achter de Corsa met 90 pk sterke benzinemotor én achter de typeaanduiding van de 100 pk 1.7 CDTi-zelfontbrander. Op motorisch vlak waren ze identiek aan hun non-GSi-broertjes. Met het verdwijnen van de Corsa (C) in 2006 leek een eind te komen aan de GSi-avonturen van Opel, maar bij Opel is niets zoals het lijkt.

          De in 2006 verschenen Corsa D kwam een jaar na zijn introductie als OPC beschikbaar, een auto die een 192 pk en 230 Nm sterke 1,6-liter turbomotor in zijn neus kreeg geschroefd. Een jaar later wordt het GSi-label afgestoft en 'gedegradeerd' tot een sublabel. De Corsa D kwam als 1.6 GSi namelijk beschikbaar met een 150 pk en 210 Nm sterke variant van het OPC-blok. In 2010 viel het doek voor de lauwwarme Corsa.

          Inmiddels is het het OPC-label dat bovenaan de voedselketen van Opel staat. Het GSi-label keert nu na 17 jaar terug op een Opel en die nieuweling, de Insignia GSi, is daarmee direct de grootste GSi die het merk ooit heeft gebouwd. Of het GSi-label net als ten tijden van de Corsa D ruimte overlaat voor een OPC-versie, valt nog te bezien. Opel wil geen commentaar geven, maar het is niet ondenkbaar dat de ruim 300 pk sterke V6 die in andere markten in de nieuwe topversie van de Insignia ligt, ook naar ons land komt. We wachten af!











          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

          Comment


          • #6










            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

            Comment


            • #7












              Last edited by Jocar; 20/07/2017, 23:29.
              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

              Comment


              • #8


                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • #9
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • #10
                    OPEL MAAKT OFFICIEEL DEEL UIT VAN PSA

                    NA 88 JAAR WEG BIJ GENERAL MOTORS

                    Dat het ging gebeuren, was al even bekend, maar vandaag is het dan eindelijk zover: Opel wordt officieel bij PSA ingelijfd. De handtekeningen maken een einde aan de 88-jarige relatie tussen Opel en General Motors.

                    "Het is een historische dag", zegt Opel-CEO Michael Lohscheller. "We zijn er trots op dat we nu onderdeel zijn van de PSA Groep en beginnen hiermee een nieuw hoofdstuk in onze geschiedenis." Volgens Lohscheller stelt de overname Opel en diens Britse zustermerk Vauxhall in staat om een gezond, winstgevend bedrijf te worden. De termijn waarbinnen dat doel moet worden bereikt, is vrij concreet: in 2020 moet het zover zijn.

                    PSA benadrukt dat Opel een Duits merk blijft, al is op dit moment nog niet duidelijk waar die identiteit zich over enkele jaren in zal uiten. Peugeot, Citroën, DS, Opel en Vauxhall gaan namelijk wel degelijk samen zaken inkopen en ontwikkelen. Een concreet toekomstplan voor het grotere PSA wordt in de komende 100 dagen gemaakt.

                    Met de overname treden en vier mensen toe tot het management van PSA. Christian Müller van Opel wordt Vice President Engineering, Rémi Girardon krijgt de titel Vice President Manufacturing, Philippe de Rovira van PSA wordt CFO van Opel en Michelle Wen, die bij Vodafone wordt weggehaald, mag 'Vice President Purchasing and Supply Chain' op haar visitekaartjes laten drukken.

                    Ten slotte is er nog wat concreet productnieuws te melden. Volgend jaar moet er namelijk een nieuwe Opel Combo klaarstaan, een auto die ongetwijfeld veel overeenkomsten vertoont met de toekomstige Citroën Berlingo en een nieuwe Partner van Peugeot. In 2019 volgt misschien wel het allerbelangrijkste model voor Opel, de Corsa.

                    Bron: Autoweek
                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                    Comment


                    • #11
                      manta gone mental ...

                      Comment


                      • #12
                        Een mooie, onverneukte Calibra

                        2012 Opel Astra ST Ecoflex
                        2009 Opel Astra Ecoflex

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door prins207 Bekijk Berichten
                          Een mooie, onverneukte Calibra

                          http://www.myglease.com/cars/147
                          Die zijn spijtig genoeg echt zeldzaam
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                          Comment


                          • #14
                            Opel Diplomat V8 (1974)

                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • #15
                              edit

                              Last edited by Jocar; 15/01/2018, 21:57.
                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment


                              • #16
                                Opel Commodore GS/E (1973)



                                Opel Rekord E Caravan

                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  Opel Commodore A GS/E (1967)













                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • #18
                                    Opel GT 1900









                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                    Comment


                                    • #19
                                      OPEL REKORD (1953-1977)

                                      Vanaf 1953 voerde Opel de modellijn Olympia Rekord, maar in 1963 werd de opvolger voor het eerst alleen met Rekord aangeduid. De ‘Rekord A’ van dat jaar was aanmerkelijk moderner dan zijn voorgangers. De staartvinnen waren verdwenen, a- en c-stijlen waren een stuk dikker, de koplampen waren in de lagere grille opgenomen en de hoeken waren meer afgerond. Onderhuids waren de veranderingen trouwens minder schokkend, want de viercilinder (50 tot 67 pk) was gelijk gebleven. Maar niet getreurd: in 1964 kwam er ook een zescilinder uit de Opel Kapitän bij. Met 100 pk kwam de topsnelheid van 170 km/h daarmee in zicht. Naast de sedan is de Rekord ook als coupé leverbaar en er is zelfs een beperkte serie cabriolets verschenen (gebouwd bij Karl Deutsch in Keulen). In 1965 verschijnt de Rekord B met rechthoekige koplampen en nieuwe motoren om in 1966 het veld te moeten ruimen voor de Rekord C. Deze was uiterlijk meer veranderd ten opzichte van de A en de B, met meer gewelfde achterspatborden en geïntegreerde chromen bumpers. De motoren varieerden nu van 58 t/m 106 pk, waarbij de laatste niet een zes- maar een viercilinder betrof. De Rekord C liep zowaar ruim 5 jaar mee, om in 1971 te worden opgevolgd door de Rekord D. Die auto werd door Opel zelf overigens Rekord 2 genoemd. Voor het eerst was die er niet met zescilinder, maar stond er nu wel een diesel in de prijslijsten. In 1977 viel het doek voor de Rekord. Tegen die tijd kon gerust van een succes worden gesproken. Van de A t/m D-versie werden er ruim 3,5 miljoen gebouwd. De naam Rekord komt nog tot 1986 voor de Opel-prijslijst. Dan wordt de grote Opel opgevolgd door de Omega.











                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #20






                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment

                                        Working...
                                        X