Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MAZDA Lovers V2
Collapse
X
-
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenMAZDA BEVESTIGT ONTHULLING ELEKTRISCHE AUTO IN TOKIO
Mazda moest er een tijd lang niks van hebben, maar gaat dan nu toch echt overstag: het komt met een volledig elektrische auto. Wij reden enkele weken geleden al een prototype, nu is officieel bekend gemaakt wanneer we de productieversie ontmoeten.
Mazda’s beursstand tijdens de Tokyo Motor Show 2019 staat namelijk voor een heel groot gedeelte in het teken van zijn eerste EV. Het merk komt dus niet met een elektrische voorbode van wat we over enkele jaren gaan zien, nee Mazda toont in Tokio zijn productierijpe elektrische auto. Over de auto is nog niet heel veel bekend. De speciaal gewrapte CX-30 waar wij even geleden mee reden, was voorzien van Mazda’s nieuwste elektrische techniek.
Die auto droeg de naam ‘e-TPV’ als werktitel. Mazda was erg terughoudend met het geven van informatie, maar wij wisten toch wat los te peuteren. De synchroonmotor produceert 143 pk en 265 Nm. Het accupakket zou goed zijn voor een waarde van 35,5 kWh. Officiële cijfers volgen echter pas in Tokio. Dan wordt ook bekend of Mazda een geheel nieuwe koets voor zijn EV heeft ontworpen of dat het merk doorborduurt op zijn bestaande modellen. Naast de elektrische auto neemt Mazda verder bekende modellen mee, zoals de CX-30 en de 3.
De persdagen van de Tokyo Motor Show 2019 vinden op 23 en 24 oktober plaats. Mazda's grote persconferentie vindt op die eerste persdag plaats.
Bron: Autoweek
MAZDA EV KOMT EERDER DANKZIJ EUROPA
Tijdens het speciale introductie-event rondom de Mazda 3 met SkyActiv-X Motor doet Klaus Hüllen, Manager PR Operations bij Mazda, een boekje open over de nabije toekomst van het eigenwijze Japanse merk.
“Op 23 oktober laten we onze eerste volledige EV zien, maar dat is wat ons betreft nog maar het begin”, begint Hüllen zijn verhaal. Hoewel hij desgevraagd toegeeft dat de Europese regeldruk rondom het verlagen van de gemiddelde CO2-uitstoot een rol speelt bij het moment van de lancering, bezweert de Duitser dat Mazda al langer bezig is met alternatieve aandrijvingsconcepten. “Volgend jaar wordt voor veel fabrikanten, ook voor ons, een spannend jaar. De gemiddelde uitstoot van de verkochte auto’s moet drastisch omlaag en een volledig elektrische auto kan daarbij een cruciale rol spelen. Natuurlijk helpt de lage uitstoot van onze SkyActiv-X motor al, maar emissievrij is nog beter. Vandaar dat we hebben besloten om de lancering van ons eerste elektrische model wat eerder te doen.”
Zoals bij eigenlijk alles wat de Japanners doen, vaart ook die EV een eigen koers. “Het wordt een volledig nieuw model, dus een toevoeging aan onze line-up. Daarbij zul je zien dat het design weliswaar Kodo-invloeden heeft, maar dan ingevuld op een manier die past bij een elektrische auto.” Concreter dan dat wordt Hüllen niet, maar wel wil hij nog wat kwijt over de achterliggende techniek: “Je kunt natuurlijk een heel grote accu in de auto stoppen, maar dan maak je extra range die eigenlijk zelden echt wordt gebruikt. We zien toch dat de elektrische auto vooral wordt gebruikt op kortere afstanden. Zelfs in een land als Noorwegen kiezen mensen die dieper op het platteland wonen toch nog vaak voor een verbrandingsmotor. Door de lange afstanden is een EV daar nog niet realistisch. Onze auto zal dus niet het grootste accupakket of de langste range hebben.”
Overigens zal volledig elektrisch niet het enige alternatieve paard zijn waarop Mazda wedt. “We hebben nu SkyActiv-X in productie en we geloven heel erg in die technologie. Dat gaan we dus uitbreiden, onder meer met een zescilinder. Ook onze dieselmotoren zullen we voorlopig nog blijven ontwikkelen.” En plug-in hybrides? “We onderzoeken alle mogelijkheden, dus ook die. Maar een elektrische auto met een rotatiemotor als range-extender zou ook best een interessante optie kunnen zijn.”
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
2020 Mazda3 TCR Race Car Debuts With 350 HP And Big WingMazda Motorsports announced today the newest addition to its motorsports program with the unveiling of the all-new Mazda3 TCR race car. The Mazda3 TCR will h...
Comment
-
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
The Mazda MX-30 is a new electric SUV from Mazda competing with the Hyundai Kona Electric and Kia Niro Electric. Offering 250km of range from its 35.5kWh bat...
Comment
-
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
In de Mazda autogarage op de Tiensesteenweg in Leuven is een auto vanop de eerste verdieping door een muur naar beneden gereden. Een technieker was in de wagen aan het werken, maar door een foute beweging begon de auto plots te rijden en kwam met een zware smak buiten op de grond terecht. De man van 58 uit Leuven is zwaargewond overgebracht naar het ziekenhuis, maar is niet in levensgevaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk BerichtenIs die garage recentelijk verbouwd?
Ik ben al 6 jaar niet meer in de buurt geweest.
Comment
-
Ook geen stevige muur als die daar zomaar door rijd.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenOok geen stevige muur als die daar zomaar door rijd.Een garagist van een Mazda-garage op de Tiensesteenweg in Leuven is donderdagnamiddag zwaargewond afgevoerd na een fout manoeuvre met een wagen in de werkplaats.
Was blijkbaar een raam op die plaats.
Comment
-
Eerst was het een muur, nu een raam. Als het een raam was, waar is al het glas dan naartoe?Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
USA Mazda 3.Last edited by The Pretender; 02/02/2020, 10:01.There are Pretenders among us.....
Geniuses with the ability to become anyone they want to be.
Comment
-
Blijkbaar zouden we een nieuwe mazda 6 (alsook een CX5, CX9, ....) niet moeten verwachten voor 2023 ?!?!
Je kan dan wel spreken van een nieuwe generatie vanaf 2018 wegens verbeterd onderstel, nieuw interieur, .... maar dat zou toch betekenen dat de huidige 6 een carrière van 10 jaar zou krijgen!
Best vervelend voor iemand die aan het wachten is op de nieuwe 6
Mazda is working on a new large-vehicle architecture destined to underpin its vehicles from the CX-5 and up. It was expected to arrive in 2022, but the brand's CEO, Akira Marumoto, told US outlet Automotive News that the roll-out had been pushed back to 2023.
The delay, he says, is down to the fast-paced arrival of electrification options, with Mazda initially concerned the existing plans wouldn't be flexible enough to make drivetrain changes in the future.
"You can think of (the new architecture) as covering the CX-5 and above," he says.
"We thought about the scalability of electrification technologies in the future, and we found if we stayed with the planned architecture as it was, we may get in trouble. So we decided to make a change."
The change means the new architecture will be far more flexible, with Mr Marumoto promising four- and six-cylinder options, as well as a hybrid options combined with the brand's Skyactiv-X engine.
"(It allows for) an I-4, an I-6 and plug-in hybrid. A 48-volt mild hybrid and Skyactiv-X. The current I-4 Skyactiv-X uses a 24-volt [mild hybrid]. But the I-6 could use the 48-volt," he says.
Comment
Comment