Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
En met een 1.8 V6 te krijgen die ik vond in de miata ook moest
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik kan de foto van Chris_147 niet zien, maar je spreekt hier weldegelijk over de mazda 323F Ba?
Die is nooit te krijgen geweest met de 1.8V6.
Wel met een 2.0V6. (KF-DE) Die 24-klepper leverde 147pk en 183Nm. Op papier deed hij 0 tot 100 in 9,4 maar in de meeste tests bleek 8.5 tot 8.7 een correcter cijfer te zijn.
In Japan is hij een tijdje verkocht als Lantis Type R. In die configuratie leverde het blokje 170pk/
Het K8 blokje had een inhoud van 1845cc, maar was enkel verkrijgbaar in de MX3 en de Xedos 6.
Alle V6 motoren van Mazda uit de jaren '90 vallen in de K-serie:
K8 - 1.8
KF - 2.0
KJ - 2.3 (miller engine)
KL - 2.5
De 323F ba was de eerste auto die ik zelf kocht. Wat een fantastische auto en vooral best ruim en praktisch.
En die coupe-deurtjes zonder frame waren toch wel echt cool in die tijd!
.
Hier hangt het er vanaf of de kinderen (en de madam) graag mee willen of niet. Indien ja, dan zal't ook volgend weekend zijn. Indien neen, dan wandel ik na het werk eens tot daar.
Goed nieuws voor liefhebbers van de eerste generatie MX-5: Mazda gaat de onderdelen van de roadster opnieuw produceren en leveren voor de Europese markt, waarmee eigenaren een zoektocht naar tweedehands onderdelen bespaard blijft. Eerder deed het merk dit al voor de Japanse en Amerikaanse markten.
Mazda heeft voor de introductie van de onderdelen op de Europese markt naar eigen zeggen geluisterd naar de liefhebbers. In totaal zijn er voor links- en rechtsgestuurde exemplaren van de MX-5 NA respectievelijk 117 en 156 onderdelen verkrijgbaar. Waar dit verschil vandaan komt, is niet duidelijk. Een essentieel onderdeel dat Mazda opnieuw fabriceert is de softtop, waarvoor men exact dezelfde materialen als het origineel gebruikt. Daarnaast zijn er nieuwe, lichtere Enkei-wielen verkrijgbaar en levert Mazda zowel mechanische als cosmetische onderdelen. In Japan heeft Mazda een tijd geleden een officieel restauratieprogramma opgezet voor de MX-5, maar zover lijkt het merk in Europa niet te gaan. Wel zijn de originele onderdelen gewoon via het dealernetwerk te krijgen, tenminste, in Engeland. AutoWeek heeft Mazda Nederland gevraagd of dat in ons land ook het geval gaat zijn.
De MX-5 NA heeft in feite al een cultstatus bereikt. De eerste generatie van de betaalbare roadster - met de klapkoplampen - is inmiddels al ruim 30 jaar onder ons en daarom komt de term 'klassieker' langzaam in beeld. Hij is nog best vaak te zien op straat, maar goede exemplaren stijgen in waarde. Dat Mazda het belangrijk vindt dat eigenaren van hun auto's kunnen blijven genieten, blijkt wel uit de inspanningen die het merk levert. Over het algemeen is het niet overdreven duur om een MX-5 NA op de weg te houden, zo lang je maar niet te maken krijgt met de beruchte roestduivel.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Top! Ik kom ze de laatste tijd zeer veel tegen, blauwe, rode, ben ze meer en meer beginnen appreciëren ook, waar ze voordien minder mijn ding waren die NA'tjes, het is zelf zover gekomen dat ik graag eentje zou hebben naast mijn ND. Onlangs deed er nog eentje met zijn klaplichtjes.
Comment