Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MAZDA Lovers V2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten

Bij de Mazda 3 kosten de Berline en de Hatchback exact even veel.
    Alleen is er bij de hatchback nog een basisversie beschikbaar (skymove).
    De berline is er enkel in Skydrive en Skycruise.

Maar de prijzen zijn dus voor de berline en de hatcbback hetzelfde, 26.390 voor de skydrive en 29.390 voor de skycruise
    Je hebt nog gelijk ook! Ik had blijkbaar alleen naar de startprijs gekeken.

Comment

• Comment

• Bouwjaar '97? 79 misschien...
        wel in prima staat!
        KLIK |&| KLAK

Comment

• Mazda applies for intriguing 'e-Skyactiv R' trademarks

https://www.autoblog.com/2021/08/22/.../?guccounter=1

Spannend!

Comment

• en enkele dagen ervoor is een nieuw logo met de letter R gelekt:

A trademark filing in Japan from Mazda shows a very stylized R logo that is angular in a way that evokes the shape of its classic rotary engine.
            KLIK |&| KLAK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
              Bouwjaar '97? 79 misschien...
              wel in prima staat!
              Geen 79, want dat zou een FA zijn en die hebben andere achterkant:

Persoonlijk vind ik de FB achterkant mooier. Dit lijkt me een vroege FB (81-83) wegens 105pk. Latere hadden 115pk.

Mooie wagen wel, en 7000 euro is niet veel meer tegenwoordig voor een goede RX-7 SA/FB.

Comment

• den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Mazda 626 2.0 GLS (1979)

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Mazda vs tesla 3

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Doe mij maar de Mazda!
                      De cijfertjes 0 naar 100 zijn voor mij minder belangrijk…
                      Last edited by ; 17/09/2021, 16:49.

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Comment

• PLUG-IN ÉN ZES-IN-LIJN

MAZDA KOMT MET CX-60 EN CX-80

Mazda breidt zijn modellengamma volgend jaar uit met twee nieuwe SUV's. Het merk haalt namelijk de CX-60 en CX-80 naar Europa. Allebei zijn het splinternieuwe modellen die ook nog eens heel interessante nieuwe motoren introduceren, waaronder plug-in hybrides én een zes-in-lijn!

Mazda breidt zijn modellenaanbod volgend jaar uit met de CX-60 en CX-80. Mazda geeft er nog weinig nieuws over vrij, maar wat het merk meldt is wel degelijk interessant. Vooral op motorisch vlak. Zo zijn de twee SUV's de eerste modellen van Mazda die straks leverbaar zijn met een plug-in hybride aandrijflijn. Die PHEV-versies krijgen een viercilinder benzinemotor die wordt bijgestaan door een elektromotor, maar meer zegt Mazda er niet over.

Misschien nog wel interessanter: Mazda bevestigt dat de twee modellen straks leverbaar zijn met zescilinder benzinemotoren. Het zijn niet zomaar zescilinders, maar zes-in-lijn motoren met SkyActiv-X-technologie. Ook levert Mazda SkyActiv-D-dieselmotoren, die voor het eerst echter worden bijgestaan door een 48v mild-hybridesysteem.

Mazda bevestigt dat de CX-60 een SUV met twee zitrijen wordt, de CX-80 krijgt drie zitrijen en is dan ook een grotere SUV met zeven zitplaatsen. Het is niet ondenkbaar dat Mazda in de CX-60 een opvolger ziet van de op leeftijd geraakte Mazda 6. Of het CX-deel van de modelnaam betekent dat de auto een traditionele SUV wordt of bijvoorbeeld meer een Citroën C5 X-achtige, is nog niet helder.

Mazda introduceert in de Verenigde Staten overigens compleet ander modellen. Het merk zegt daar met de CX-70 en CX-90 te komen. De CX-90 gaat er in ieder geval de CX-9 vervangen. Dat doet vermoeden dat de CX-80 de opvolger wordt van de hier nooit geleverde CX-8, een bijna 5 meter lange SUV.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Geen nieuwe 6 ?

Comment

• En nog steeds geen nieuws over de MX30 met extender of andere batterijen?

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                                  En nog steeds geen nieuws over de MX30 met extender of andere batterijen?

Gezien de grote flop denk ik niet dat ze er een gevolg aan gaan breien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                    Gezien de grote flop denk ik niet dat ze er een gevolg aan gaan breien.
                                    Prachtige wagen nochtans in mijn ogen, maar die range ...
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

• binnen een paar jaar zullen de mensen mss wel gaan inzien dat een dikke batt dikwijls niet nodig is...al zou je verwachten dat de prijs per kw wel gaat dalen...on verra

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
                                        En nog steeds geen nieuws over de MX30 met extender of andere batterijen?
                                        Toch wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                          Een rotary als range extender.... my god.
                                          Ze zouden beter gewoon groter batterij steken ipv range extenders.

Comment

Working...
                                          X