Vorige werd te groot.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MAZDA Lovers V2
Collapse
X
-
Mazda's Official Magazine Says Rotary Could Soon Make A Comeback
Mazda has kept us guessing about the future of the rotary engine throughout the past two years, seemingly jumping back and forth between planning a future with the powertrain and without it.
At March’s Geneva Motor Show, the automaker hinted it could launch an EV with a rotary range extender and hopes of a new rotary-powered model have been renewed following the fall publication of Mazda’s official magazine, Zoom-Zoom.
In the latest issue, Mazda hints that the rotary engine could be on the cusp of returning and could launch as the sole propulsion system for a new model, act as a range extender or be modified to run on hydrogen.
“The rotary may indeed be on the verge of a comeback. As the primary power source, it may be comparatively thirstier as revs rise and fall and loads vary. But at constant and optimal rpm, such as experienced by a generator, it is ideal,” the magazine reads.
“Little wonder that Mazda has experimented with using these delightfully small engines — one-third the size of a conventional petrol or diesel engine — as on-board power generators, or ‘range extenders’. There are other future possibilities. Rotary engines can run superbly on hydrogen, the universe’s most abundant element. It’s also very clean: combusting hydrogen produces only water vapour.”
The company is continuing to keep its cards close to its chest, even in these latest comments and is clearly attempting to build hype for an announcement in the near future. Some say a global rotary gathering will be held in September where all will be revealed about Mazda’s rotary future.
Comment
-
Comment
-
-
MAZDA GAAT OER-MX-5 ZELF RESTAUREREN
JAGUAR ACHTERNA
Het is een trend onder autobouwers met een rijke historie: klassiekers in eigen beheer restaureren. Mazda sluit zich in Japan aan bij het prestigieuze rijtje.
In het thuisland van Mazda is het namelijk sinds kort mogelijk om je oer-MX-5, onder liefhebbers bekend als de NA, bij Mazda te laten restaureren. De auto met de kenmerkende klapkoplampen kan vanaf eind dit jaar worden aangeboden bij Mazda, waarna de restauratie in 2018 volgt. Om dat mogelijk te maken, gaan de Japanners ook weer onderdelen leveren. Onder meer de softtop en het kenmerkende Nardi-stuurwiel worden weer verkrijgbaar. Het eindresultaat moet een auto zijn die net zo goed is als toen-ie jaren geleden de fabriek verliet.
Nu de MX-5 alweer 28 jaar onder ons is, komt de term 'klassieker' langzaam in beeld. Mazda zegt het dan ook belangrijk te vinden dat de legendarische oerversie van de roadster in leven wordt gehouden, een statement dat wordt onderstreept door de lancering van de restauratieservice. Overigens heette de auto in Japan Eunos Roadster, waarbij Eunos een label was dat ook op 'onze' Xedos 6 werd gebruikt.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenKnap, maar denk dat de prijs van de restauratie kostelijker is dan de duurste ND die momenteel op de markt is.
Comment
-
Wagentjes zijn ook onverwoestbaar. Enkel de dorpels op tijd en stond aanpakken, regengootjes proper maken en het blijft goed.
Onze uit 1992 blijft maar gaan, motor klimt nog steeds heel graag in de toeren
Motoren gaan met basic onderhoud tot meer dan 300.000km mee.
Als ik op Autoscout kijk, vind ik er 144 onder de 5000€ binnen 100km van mijn woonplaats, verscheidene onder de 3000€ die al oldtimer zijn.
Beter kan je toch niet wensen!
Comment
-
MAZDA PRESENTEERT SUSTAINABLE ZOOM-ZOOM 2030
LANGETERMIJNVISIE MET NIEUWE MOTORENGENERATIE
Mazda presenteert een nieuwe langetermijnvisie die de naam Sustainable Zoom-Zoom 2030 draagt. Het merk licht vandaag een tipje van de sluier op.
In 2007 presenteerde Mazda al zijn Sustainable Zoom-Zoom toekomstvisie, een plan dat nu aangescherpt, bijgesteld en gemoderniseerd wordt dankzij de huidige technologische ontwikkelingen. In het nieuwe Sustainable Zoom-Zoom 2030 komen we onder andere een volledig nieuwe motorengeneratie tegen.
De Skyactiv-G benzinemotoren die Mazda momenteel bouwt, hebben onder andere een hogere compressieverhouding dan gebruikelijk. Het merk weet zo het voeren van compacte turbomotoren te omzeilen. In 2019 lanceert Mazda een volledig nieuwe motorengeneratie: Skyactiv-X. Over twee jaar maken we kennis met de eerste in serie geproduceerde benzinemotor die is voorzien van compressie-ontsteking. Hierbij ontsteekt het mengsel van lucht en benzine zich als het door de zuiger wordt samengedrukt. Dergelijke benzinemotoren moeten volgens Mazda 10 tot 30 procent meer koppel leveren dan de huidige Skyactiv-G motoren. Tevens neemt het verbruik met 20 tot 30 procent af.
Mazda is verder voornemens minder CO2-uit te stoten, zowel gedurende het productieproces van een auto als tijdens diens levensloop. In 2030 moet de gemiddelde CO2-uitstoot met 50 procent zijn teruggebracht ten opzichte van 2030. In 2050 moet dit percentage op 90 procent liggen.
Mazda zegt de brandstofmotor voorlopig dus verder te ontwikkelen, maar houdt zich niet afzijdig op elektrogebied. Zo moeten vanaf 2019 ook geëlektrificeerde modellen op de markt verschijnen, auto's die profiteren van de nieuwe innige samenwerking met Toyota die onlangs werd aangekondigd.
Mazda wil ook nieuwe veiligheidssystemen ontwikkelen. In 2020 start het merk met het testen van autonome techniek. Omstreeks 2025 kunnen we de technologie op de markt verwachten.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Mazda Launches New Racing Team With Audi's Team Joest
One of the most accomplished manufacturers in sports prototype racing has announced a renewed assault on the American circuit, and it's partnered with one of the winningest teams in endurance racing to make it happen.
Starting next season, Mazda will compete in the IMSA WeatherTech SportsCar Championship together with Joest Racing. That'd be the same Joest that ran Audi's dominant Le Mans program until it was shut down last year.
Though it may not carry the same cachet as Porsche and Audi, Mazda is no slouch in endurance racing, either. Despite Toyota's best efforts, it's still the only Japanese (or Asian) automaker to take overall victory at Le Mans. It's also scored dozens of class wins at Sebring and Daytona, and with 155 wins, ranks as “the third-most successful manufacturer in the history of North American professional sports car racing.”
That's some record to improve upon, but Mazda evidently thinks Joest is up to the task. And not without reason: the German team has 16 Le Mans wins to its name, not to mention dozens more at Sebring, the Petit Le Mans, and Daytona – first with Porsche, then with Audi. It also ran Opel's DTM program, helping to round out its expertise.
Announced hot on the heals of Acura's partnership with Penske, the newly formed Mazda Team Joest effort replaces the previous Mazda Motorsports partnership with SpeedSource Race Engineering. The new team will set up shop near Atlanta, and continue running the Mazda RT24-P DPi prototype developed with Multimatic (the same Ontario-based company that builds the Ford GT) with its production-based 2.0-liter turbo four tuned to the neighborhood of 600 horsepower by Advanced Engine Research.
Comment
Comment