Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MAZDA Lovers V2
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert
Amai, mijne pa heeft vroeger ook zo ene gehad, nen lichtblauwen.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
MAZDA 818 ( 1971-1978 )
Mazda bouwt al personenauto’s sinds 1960, maar pas in de jaren zeventig komt de export naar Europa op gang. De 818-serie is een van de eerste modellen die bij ons verkrijgbaar is en kan inmiddels wel als de voorganger van de 323 worden beschouwd. Hij is er vanaf 1971 en is leverbaar als sedan, stationwagon en coupé. Die laatste is fraai van vorm, met een overduidelijke coupelijnen, erg typerend voor de jaren zeventig. Dat model is trouwens, net als de meeste andere Mazda-modellen uit die tijd, ook met een wankelmotor geleverd. In dat geval had hij een cilindrinhoud die omgerekend op 1.964 cc uitkwam en werd hij ook wel RX3 genoemd. Los daarvan waren er drie normale viercilinder-motoren leverbaar met een inhoud van 1.272; 1.490 en 1.586 cc. De motoren konden naar keuze worden gekoppeld aan een handgeschakelde vier- of vijfbak of een automaat. In 1975 wordt de 818 gefacelift, krijgt hij ronde koplampen en wordt hij 818 S genoemd. Weer een jaar later komen er nieuwe achterlichten. Overlevers zijn vandaag de dag schaars en als je er al tegenkomt is het meestal een coupé die in handen is van een liefhebber. Met een prijs van 11.200 gulden (ruim 5.000 euro) was die coupé mid jaren zeventig overigens niet spotgoedkoop, en heel veel werden er dan ook niet verkocht. In 1978 verdween de hele modelreeks. Tegen die tijd waren er 625.439 Mazda’s 818 gebouwd.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
- Likes 1
Comment
-
Heeft er iemand weet van een toekomstige facelift of update van de Mazda2 dit jaar?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bekijk BerichtenHeeft er iemand weet van een toekomstige facelift of update van de Mazda2 dit jaar?
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Hmm, vorig jaar pas een update gekregen, dan zie ik het niet echt in dat er nu weer één zou volgen.
Vermoedelijk binnen een jaar of twee dan pas een nieuw model.
Comment
-
Pas op, het zou kunnen he, wanneer in het jaar is de facelift van de 2 geweest? De 3 en de 6 hebben ook begin vorig jaar nog maar pas een update gehad.
Dit lijkt iets na de 3 en 6 te zijn geweest? Dan kan het zijn dat de 2 eind dit jaar ook nog een facelift krijgt.
Mazda voert geregeld kleine updates door aan zijn modellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenPas op, het zou kunnen he, wanneer in het jaar is de facelift van de 2 geweest? De 3 en de 6 hebben ook begin vorig jaar nog maar pas een update gehad.
Dit lijkt iets na de 3 en 6 te zijn geweest? Dan kan het zijn dat de 2 eind dit jaar ook nog een facelift krijgt.
Mazda voert geregeld kleine updates door aan zijn modellen.
Comment
-
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Na
In Japan staat vakmanschap voor het streven naar perfectie met pure ambacht. Deze visie loopt als een rode draad door de geschiedenis van Mazda.
Het is geen heel correcte wiskunde, maar met 2016 28% meer verkoop dan 2015. Januari 2017 12% meer verkoop dan januari 2016. En januari 2018 39% meer verkoop dan januari 2017 : 1.28*1.12*1.39 = 1.99. Oftewel een verdubbeling in verkoop van 2015 op 2018.
Comment
-
Here is a cinematic sequence of Mad Mike Whiddetts Madbull Mazda Rx7 Rx3 Gen7.3, edited in fcpx Sam Kolder Inspired. Follow me on Instagram: @ADAM.TILSON Foo...
Comment
-
2de generatie, ook wel RX-5 genoemd.
Doe mij de eerste generatie maar.
Comment
Comment