Gelukkig niet nee. Geen koppel, zuipt als een tierelier, buitensporig olieverbruik en na ongeveer 100k de motor in de soep.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MAZDA Lovers V2
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk BerichtenBlijf het zonde vinden dat ze in de RX-8 geen 6 cilinder ingelegd hebben. Heb dat wankelverhaal nooit begrepen.
Hoewel je nu ook niet veel moeite moet doen om een 2ehandse te vinden. Maar ja, Belgische taksen op een wankel...
Comment
-
Alles is relatief. We zullen nooit weten of een RX-8 met conventionele motor beter had verkocht. Maar de uiteindelijke cijfers vallen toch mee?
Mazda heeft 192.000 exemplaren van de RX-8 verkocht.
Nissan verkocht 162.000 stuks van de 350Z. Alfa Romeo GT 81.000, Audi verkoopt per jaar geen 5000 TT's en Honda kon 110.000 stuks van zijn S2000 verkopen.
Intern moest de RX8 het ook nog eens opnemen tegen de MX5. Dus bijna 200.000 stuks is echt wel best veel.
Het is en blijft een sportieve coupé die, ondanks de suicide doors, weinig praktisch inzetbaar is. Dat zijn modellen waar je er geen massa's van kan verkopen.
In de VS, Japan en Australië zijn er fans genoeg van de wankelmotor. Dat verklaart waarschijnlijk ook het feit dat er nog wel best veel van verkocht zijn.
De tijd van vroeger, waar Mazda een hoop van zijn modellen zowel met wankel als met conventionele motor verkocht, komt helaas nooit meer terug.
Maar David67 , nogmaals... als je er nog nooit mee gereden hebt, kan je moeilijk oordelen. Je hoeft mij niet te geloven hoor, geloof Jeremy Clarkson:
The Top Gear team put the Mazda RX8 through its paces! Watch the official full video in high quality on the BBC Top Gear YouTube channel, and visit http://w...
Ik denk dat we dus kunnen stellen:
Grootste voordeel van de RX8: de wankelmotor
Grootste nadeel van de RX8: de wankelmotor
;-)
Comment
-
Dat hadden ze al eens geprobeerd met de MX-6. Er zal wel een reden zijn waarom ze daarmee gestopt zijn, net zoals er redenen zijn dat ze met de RX-serie gestopt zijn.
In elk geval, een RX met cilindermotor is geen RX hee :-)
Zo'n auto zou er trouwens helemaal anders uitgezien hebben, de rotatiemotor was het uitgangspunt van het ganse design van de RX-8.
En niet alleen anders uitgezien, ook anders gereden, de wegligging zou nooit vergelijkbaar zijn. De Japanse versie van de Renesis 1.3 haalde dacht ik 250 pk. De Mazdaspeed6 van 2006 had 270pk maar was een 2.3. Dat krijg je daar nooit in zonder dat de wegligging drastisch verandert.
Comment
-
Ik ben wel fan van het concept, mijn vriendin haar nonkel heeft er 7 jaar eentje gehad en hem verkocht op 180.000km zonder enige kost op het reguliere onderhoud na. Zeldzaam als je dat zo leest.
Onderstaand exemplaar mogen ze gerust afzetten.
Mazda RX-8 R3 for sale:
First Registration: 11/2009 Mileage: 108.500 km Fuel: Petrol Power: 170 kW (231 Hp)
Price: €15,746
https://link.mobile.de?link=https%3A...ource=sharedAd
Comment
-
TAND DES TIJDS DOORSTAAN
MAZDA RESTAUREERT 40 JAAR OUDE MX-81 ARIA
Het is niet ongebruikelijk dat concept-cars na hun dagen gesleten te hebben op de beursvloer op de schroothoop of ergens in een kelder belanden. Het laatste gebeurde met de Mazda MX-81 Aria, de eerste Mazda die de lettercombinatie 'MX' droeg. Mazda heeft de hoekige hatchback nu in zijn oude glorie hersteld.
Het ontwerp van de Mazda MX-81 Aria is afkomstig van de hand van Marc Dechamps en de auto is gebouwd bij coachbuilder Bertone in Italië. In 1981 bracht Mazda de hatchback, die met zijn hoekige ontwerp onmiskenbaar een jaren '80-uitstraling heeft, mee naar de Tokyo Motor Show. De Aria, die op het onderstel van de Mazda 323 staat, viel met name op door zijn grote raampartijen aan de zijkant en aan de achterkant. Ook de schuin aflopende achterruit, de klapkoplampen en de achterlichten die de vorm van de achterruit volgden waren eveneens opvallende stijlelementen. Als je er ook wat Citroën BX in herkent, verklaren we je niet voor gek. In het interieur schittert het stuur in afwezigheid, in plaats daarvan zit er een groot tv-scherm voor de neus van de bestuurder. Zelfs naar hedendaagse maatstaven is dat behoorlijk futuristisch te noemen.
De MX-81 Aria werd in 2019 gevonden in een opslag bij het hoofdkantoor van Mazda in Hiroshima. Men besloot om de auto te restaureren bij SuperStile in Turijn. Na de restauratie zijn zelfs de persfoto's van de originele auto uit 1981 nagemaakt voor de Dom van Milaan. De MX-81 vormde het begin van een omvangrijk hoofdstuk in de geschiedenis van Mazda, want inmiddels is de lettercombinatie 'MX' niet meer weg te denken uit het aanbod van het merk. Het begon met de MX-5, later kwamen ook de MX-3 en MX-6 op de markt. De MX-3 en MX-6 verdwenen, maar de MX-5 is sinds zijn introductie altijd gebleven. De laatste toevoeging aan het aanbod is de MX-30. Die laatste heeft Mazda voor de gelegenheid op de foto gezet samen met de MX-81.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
De BX zie ik er in na het te lezen maar daarvoor moest ik denken aan een Matra Simca.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
-
Die was ik al vergeten.
Vandaag een MX-3 gezien.
Die zie je niet vaak meer.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Mazda MX-5 Le Mans (1991)
Van de turbo roadster zijn slechts 24 exemplaren gemaakt
Bron: https://de.motor1.com/news/515851/ma...-le-mans-1991/Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk BerichtenSexy ass
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Waarom zijn berlines altijd duurder dan hatchbacks eigenlijk, terwijl ze eerder onpraktisch zijn met hun kleine koffer/opening?
Comment
-
bij de sandero/logan net omgekeerd en bij de oudere reeksen was de logan bewust simpeler of lelijk(er), nu heeft die ook iets coupe-achtig...is allemaal puur parketing zeker
nu zie ik de 3 hatch eigenlijk ook niet, deze berline is eigenlijk de enige 3 die ik - regelmatig - zie, hij staat daar altijd maar was nu de enige keer ik er moest zijn te voet...superknap idd, en nog meer als je er frontaal achter staat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenbij de sandero/logan net omgekeerd en bij de oudere reeksen was de logan bewust simpeler of lelijk(er), nu heeft die ook iets coupe-achtig...is allemaal puur parketing zeker
nu zie ik de 3 hatch eigenlijk ook niet, deze berline is eigenlijk de enige 3 die ik - regelmatig - zie, hij staat daar altijd maar was nu de enige keer ik er moest zijn te voet...superknap idd, en nog meer als je er frontaal achter staat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtennu zie ik de 3 hatch eigenlijk ook niet, deze berline is eigenlijk de enige 3 die ik - regelmatig - zie, hij staat daar altijd maar was nu de enige keer ik er moest zijn te voet...superknap idd, en nog meer als je er frontaal achter staat
Hier in de buurt rijden er ook wel enkele rond, iets vaker de hatchback dan de sedan wel.
De 3 sedan is trouwens gegroeid tot 4m66, slechts 5cm korter dan de BMW 3 en slechts 1cm korter dan de jaguar XE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk BerichtenWaarom zijn berlines altijd duurder dan hatchbacks eigenlijk, terwijl ze eerder onpraktisch zijn met hun kleine koffer/opening?
Alleen is er bij de hatchback nog een basisversie beschikbaar (skymove).
De berline is er enkel in Skydrive en Skycruise.
Maar de prijzen zijn dus voor de berline en de hatcbback hetzelfde, 26.390 voor de skydrive en 29.390 voor de skycruise
- Likes 1
Comment
Comment