Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MAZDA Lovers V2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Een rotary als range extender.... my god.
    Ze zouden beter gewoon groter batterij steken ipv range extenders.
    Weg voordeel (eventuele subsidies) EV rijden dan.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      binnen een paar jaar zullen de mensen mss wel gaan inzien dat een dikke batt dikwijls niet nodig is...al zou je verwachten dat de prijs per kw wel gaat dalen...on verra
      Dikke batterij moet zeker niet, maar op en af naar de kust is voor mij een minimum. Mijn schoonvader moest wat bijladen aan zee om terug thuis te geraken en er had er eentje zijn EV een paar dagen laten staan aan de paal ... Dat maakt het dan net niet leefbaar voor mij. En ja er zijn oplossingen, die zijn er altijd. Maar wanneer ik een dergelijk bedrag spendeer aan een wagen moet dat kunnen. Anders kan ik mij voor de helft van de prijs een i3 halen, evenveel zorgen en minder betaald
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
        Gezien de grote flop denk ik niet dat ze er een gevolg aan gaan breien.
        Ik weet eigenlijk niet of de MX-30 een grote flop is voor Mazda.
        Dit is een compliance car, meer niet.
        Deze wagen is bedoeld om de EU boetes te vermijden en ik denk dat hij daar in slaagt.
        Hij was nooit bedoeld om in grote aantallen verkocht te worden, anders had Mazda niet deze deuren er op gestoken bvb.
        Cijfers van Nederland kan je hier vinden: https://iserv.nl/files/elektrisch/
        Verkoopt niet veel slechter dan Peugeot 2008 of Fiat 500e.

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
        Een rotary als range extender.... my god.
        Ze zouden beter gewoon groter batterij steken ipv range extenders.
        Wederom, is dat nodig vanuit het oogpunt van Mazda?
        Ze hebben waarschijnlijk het geld niet om een goede EV van scratch te maken, niet de kennis/ervaring en betalen de batterijen waarschijnlijk pakken duurder dan Tesla of VW.
        Waarschijnlijk zit Mazda te hopen dat Toyota eindelijk eens in gang schiet en gaan dan platformen kopen van Toyota.
        In dat opzicht is het waarschijnlijk beter om een extender te leveren, want dat is voor hen veel goedkoper dan de batterij vergroten en de klant krijgt (voorlopig) evenveel belastingvoordeel.

Dat gezegd zijnde: ik vind ook dat Mazda eens serieus in gang moet gaan schieten om goede EV's te maken.
        Zitten ze nu geld en moeite te steken in 6 cylinders. Doet bijna niet meer!
        Ze zijn niet aan het spelen waar de bal naartoe aan het gaan is...

Comment

• Ze zijn toch zelf bezig aan de ontwikkeling van een ev platform?

"Vanaf 2025 komt Mazda echter met een volledig nieuw platform dat wél specifiek voor elektrische auto's is ontworpen."

Staat te lezen in het topic van de mx-30.
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
            Prachtige wagen nochtans in mijn ogen, ...
            Elk zijn ogen natuurlijk, maar voor mij het lelijke eendje in een Mazda showroom. Toen ik enkele maanden geleden gaan shoppen ben, was deze de eerste die van mijn lijstje viel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Elk zijn ogen natuurlijk, maar voor mij het lelijke eendje in een Mazda showroom. Toen ik enkele maanden geleden gaan shoppen ben, was deze de eerste die van mijn lijstje viel.
              Maar hij heeft wel op het lijstje gestaan.
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Haha, ja, da's eigenlijk wel waar :-)
                Als 2e auto is die wel bruikbaar in ons geval, maar met een MX-5 al in mijn bezit, en als vervanger van onze Mazda 5, moest het een eerste auto zijn. Het is een CX-5 geworden :-)

Comment

• De CX-5 stond hier 3 jaar geleden ook bovenaan.
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                    Geen nieuwe 6 ?
                    Vraag ik me ook af. Het zou fijn zijn als Mazda wat duidelijkheid zou geven. Ik lees wel geruchten over een nieuwe 6, maar dan enkel als sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Koen42 Bekijk Berichten

Vraag ik me ook af. Het zou fijn zijn als Mazda wat duidelijkheid zou geven. Ik lees wel geruchten over een nieuwe 6, maar dan enkel als sedan.
                      De wereldmarkt zegt in de eerste plek SUV, niet alleen de dure maar ook de goedkope omdat dat overal inzetbaar is. Sedans hebben ook nog wel hun markt in de grotere segmenten, een break is te niche voor de wereldmarkt. Europese merken gaan de break langer volhouden omdat het in hun thuismarkten nog wel werkt.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

'16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Eerst zorgen dat de SUV's klaar zijn om geld op te brengen en dan zal er wel een nieuwe 6 volgen.
                        Ik heb de indruk dat ze hopen dat de Duitse producenten snel genoeg stoppen met deftige achterwiel-aangedreven sedans op benzine te produceren en dat ze de liefhebbers van prettig rijdende auto's willen binnen halen in de hoop dat tegen alles eventueel elektrisch zou zijn ook deze klanten te kunnen vasthouden met een tegen dan wel deftig aanbod.
                        KLIK |&| KLAK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten
                          Eerst zorgen dat de SUV's klaar zijn om geld op te brengen en dan zal er wel een nieuwe 6 volgen.
                          Ik heb de indruk dat ze hopen dat de Duitse producenten snel genoeg stoppen met deftige achterwiel-aangedreven sedans op benzine te produceren en dat ze de liefhebbers van prettig rijdende auto's willen binnen halen in de hoop dat tegen alles eventueel elektrisch zou zijn ook deze klanten te kunnen vasthouden met een tegen dan wel deftig aanbod.
                          Daarmee zouden ze zich helemaal als buitenbeentje profileren.
                          Denk niet dat hun gedachtengang zover zal gaan.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Daarmee zouden ze zich helemaal als buitenbeentje profileren.
                            Denk niet dat hun gedachtengang zover zal gaan.

Buitenbeentje... zijn ze dat niet al altijd geweest?
                            KLIK |&| KLAK

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk Berichten

Buitenbeentje... zijn ze dat niet al altijd geweest?
                              Inderdaad, vind ik toch ook.

Comment

• Mazda MX-6 (1992)

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Mazda 121 (1994)

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Mazda 323C (1997)

Comment

• Mazda RX-7 (1983)

Comment

• MAZDA MX-5-ONTWERPER SHUNJI TANAKA OVERLEDEN

VERANTWOORDELIJK VOOR DE DEFINITIEVE VORM

Shunji Tanaka, de man die verantwoordelijk is voor het ontwerp van de eerste generatie Mazda MX-5, is overleden. Hij werd 75 jaar oud.

Het overlijden van Tanaka wordt naar buiten gebracht door verschillende (Amerikaanse) automedia, nadat een vriend van de man het naar verluidt op Facebook kenbaar maakte. Het is zeker niet gek als de naam ‘Shunji Tanaka’ je niets zegt, maar zijn werk heeft grote gevolgen gehad. Tanaka gaf de eerste MX-5, of Miata als je een Noord-Amerikaans exemplaar treft, zijn definitieve, iconische vormen.

Wel is het woord ‘definitief’ vrij belangrijk in dit verband. De basislijnen van de eerste MX-5 zijn namelijk het resultaat van een designwedstrijd tussen Japanse en Amerikaanse (Californische) ontwerpers. Het Amerikaanse ontwerp won (zie laatste foto), maar Tanaka kreeg de taak om van dat basisontwerp een bruikbare auto te maken. In dat proces veranderde er nog heel wat en werd de MX-5 NA de sportief ogende, maar tegelijkertijd pretentieloze roadster die al zo lang door de autowereld op handen wordt gedragen.

Bron: Autoweek

Comment

• edit.

Comment

Working...
                                          X