Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
MAZDA: 'ELEKTRISCHE AUTO MET GROOT BEREIK HEEFT NIET DE TOEKOMST'
ERVARING LEERT
Autofabrikanten steken miljarden in de ontwikkeling van elektrische modellen met een grote actieradius, maar dat heeft geen toekomst. Althans, niet volgens de topman van de Amerikaanse tak van Mazda.
Mazda doet dingen graag anders dan andere autofabrikanten. Zo heeft het met zijn SkyActiv-X-machines innovatieve benzinemotoren ontwikkeld en heeft het met de MX-30 R-EV een eigenwijze plug-in hybride waarvan de verbrandingsmotor een kleine rotatiemotor is. Het EV-aanbod is met enkel de Mazda MX-30 behoorlijk beperkt en dat is ook nog eens een EV met een zeer beperkte actieradius. Het lijkt er niet op dat Mazda heilig overtuigd is van elektrische auto's met een grote actieradius. In ieder geval niet als we naar de woorden van de CEO van de Amerikaanse tak van Mazda luisteren.
De topman van Mazda USA Jefrrey Guyton zegt tegen Green Car Reports dat consumenten nu nog EV's willen die minimaal zo'n 500 kilometer ver kunnen komen, maar dat dit in de toekomst anders ligt. Volgens Guyton komen consumenten die al EV-ervaring hebben en op zoek zijn naar een vervanger van hun eerste elektrische auto erachter dat ze een bereik van 480-500 kilometer of meer helemaal niet nodig hebben. Dat zou onder meer komen doordat de laadinfrastructuur steeds beter wordt en ook het laden zelf steeds sneller zal gaan.
Bovenstaande betekent niet dat Mazda geen nieuwe elektrische modellen ontwikkelt en ook niet dat daartussen geen auto's zitten met een grote actieradius. Mazda investeert immers behoorlijk in elektrificatie en komt tot en met 2025 met drie nieuwe elektrische modellen op het SkyActiv Multi-Solution Scalable Architecture. Dat is een basis die niet alleen voor EV's is bestemd. Later komt Mazda ook met een speciaal voor elektrische auto's bestemd platform: de SkyActiv EV Scalable Architecture.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Dat mag, maar dat is geen doorsnee vereiste van de consument.
Verstuurd vanaf mijn CPH2399 met Tapatalk
dat vind ik dus ook, mensen die gaan ev-en zullen dat wel gaan begrijpen, het is idd onzinnig dikke batt mee te zeulen en inefficient rond te rijden...al ga ik het nu ook doen
dat vind ik dus ook, mensen die gaan ev-en zullen dat wel gaan begrijpen, het is idd onzinnig dikke batt mee te zeulen en inefficient rond te rijden...al ga ik het nu ook doen
Jij gaat die 1 keer op de 2 weken opladen, behalve als je naar uw zeepaleis gaat ?
wrs, zoals nu, dagelijks op de granny....van de ZP op 2,7kw, dan neem ik niets af van het net
ik ga wel een laadpaal zetten owv het belastingvoordeel nog in 2024 en indien nodig sneller te kunnen laden
Comment