Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De "oude" 8 blijft imho toch één van de allermooiste en meest indrukwekkende BMW's ooit.
Het interieur is natuurlijk wel een pak gedateerder dan de buitenkant. En vreemde hoofdsteunen vooraan, nooit eerder op gelet.
VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Het wordt tijd om een zachte zoektocht te starten om tegen de winter een tijdelijke zwijn-drift speeltje te kopen.
Degene die mij kennen weten dat ik (en mijn rijstijl) fan ben van het concept van een groot atmosferisch blok in een ruime kas en aandrijving op de achterwielen, dus E39 M5 is perfect hiervoor. (dit is uiteindelijk ook mijn droom M5).
Alleen is onze Belgische staat hier geen fan meer van, met als resultaat:
Jaarlijkse verkeersbelasting
€ 4.323,72
Belasting op inverkeerstelling
€ 5.018,16
Mijn wederhelft die niet zo autominded is als ik, gaat hier niet mee akkoord gaan
Dus the next best thing is een E39 540i touring.
Schuifdak, geen roest en handbak is een must.
De rest maakt eigenlijk weinig uit omdat die auto uiteindelijk meer scheef zal gaan dan recht. Dus mocht er iemand eens een interessante advertentie zien passeren, shoot
Het wordt tijd om een zachte zoektocht te starten om tegen de winter een tijdelijke zwijn-drift speeltje te kopen.
Degene die mij kennen weten dat ik (en mijn rijstijl) fan ben van het concept van een groot atmosferisch blok in een ruime kas en aandrijving op de achterwielen, dus E39 M5 is perfect hiervoor. (dit is uiteindelijk ook mijn droom M5).
Alleen is onze Belgische staat hier geen fan meer van, met als resultaat:
Jaarlijkse verkeersbelasting
€ 4.323,72
Belasting op inverkeerstelling
€ 5.018,16
Mijn wederhelft die niet zo autominded is als ik, gaat hier niet mee akkoord gaan
Dus the next best thing is een E39 540i touring.
Schuifdak, geen roest en handbak is een must.
De rest maakt eigenlijk weinig uit omdat die auto uiteindelijk meer scheef zal gaan dan recht. Dus mocht er iemand eens een interessante advertentie zien passeren, shoot
Alsof een 540i fiscaal plots een interessant iets zou zijn:
Het wordt tijd om een zachte zoektocht te starten om tegen de winter een tijdelijke zwijn-drift speeltje te kopen.
Degene die mij kennen weten dat ik (en mijn rijstijl) fan ben van het concept van een groot atmosferisch blok in een ruime kas en aandrijving op de achterwielen, dus E39 M5 is perfect hiervoor. (dit is uiteindelijk ook mijn droom M5).
Alleen is onze Belgische staat hier geen fan meer van, met als resultaat:
Jaarlijkse verkeersbelasting
€ 4.323,72
Belasting op inverkeerstelling
€ 5.018,16
Mijn wederhelft die niet zo autominded is als ik, gaat hier niet mee akkoord gaan
Dus the next best thing is een E39 540i touring.
Schuifdak, geen roest en handbak is een must.
De rest maakt eigenlijk weinig uit omdat die auto uiteindelijk meer scheef zal gaan dan recht. Dus mocht er iemand eens een interessante advertentie zien passeren, shoot
Eigenlijk zoek je een Mx-5 maar weet je het nog niet
.
Eigenlijk zoek je een Mx-5 maar weet je het nog niet
.
Het schijnt dat dat the next big thing is.
probleem is dat ik er volgens mij nooit van m'n leven in pas.
Ik heb 1x met een grijze gereden van iemand op een rondrit (die van niko denkik?) en 1x in het nieuwe model gezeten op het autosalon en ik kreeg mijn benen nergens deftig kwijt.
probleem is dat ik er volgens mij nooit van m'n leven in pas.
Ik heb 1x met een grijze gereden van iemand op een rondrit (die van niko denkik?) en 1x in het nieuwe model gezeten op het autosalon en ik kreeg mijn benen nergens deftig kwijt.
Tuurlijk pas je er in, maar er is wat aanpassingen nodig. Ik ken een Nederlander met 2.05 lengte en die rijdt er ook heel wat km's mee.
Zetels eruit, low rails en dan bride low max of Recaro pole position er in. Combineer dit met een OMP Deepdish stuur zoals ik gedaan heb en dan win je 10cm alleen al.
Ik heb nog de stock sportzetels en heb massa's ruimte over met met 1m93. Met de aftermarket zetels zak je nog eens 10cm
probleem is dat ik er volgens mij nooit van m'n leven in pas.
Ik heb 1x met een grijze gereden van iemand op een rondrit (die van niko denkik?) en 1x in het nieuwe model gezeten op het autosalon en ik kreeg mijn benen nergens deftig kwijt.
De NC van Niko met de Recaro zetels was voor mij ook nipt, een NA is een pak ruimer.
De nieuwe ND met het verstelbaar stuur is ook geen probleem meer, de prefl kon ik ook niet in.
De "oude" 8 blijft imho toch één van de allermooiste en meest indrukwekkende BMW's ooit.
Het interieur is natuurlijk wel een pak gedateerder dan de buitenkant. En vreemde hoofdsteunen vooraan, nooit eerder op gelet.
De hoofdsteunen vond ik altijd het zaligste aan de 8
Persoonlijk vind ik het interieur redelijk tijdloos...
Tuurlijk pas je er in, maar er is wat aanpassingen nodig. Ik ken een Nederlander met 2.05 lengte en die rijdt er ook heel wat km's mee.
Zetels eruit, low rails en dan bride low max of Recaro pole position er in. Combineer dit met een OMP Deepdish stuur zoals ik gedaan heb en dan win je 10cm alleen al.
Ik heb nog de stock sportzetels en heb massa's ruimte over met met 1m93. Met de aftermarket zetels zak je nog eens 10cm
Dan zou ik eens moeten passen.
Maar punt 2 "tegen" een mx-5 is het relatief beperkte vermogen. de zwaarste NA of NB doet bijna 9 seconden naar de 100.
Maar punt 2 "tegen" een mx-5 is het relatief beperkte vermogen. de zwaarste NA of NB doet bijna 9 seconden naar de 100.
Cijfers zijn natuurlijk niet alles maar toch..
De klassieker, eens je er mee gereden hebt ben je die cijfers al lang vergeten. De eerst bochten combinatie en je zit al te plakken achter auto's met het dubbele aan vermogen, das iets dat je pas gelooft als je er echt mee gereden hebt.
Snelheidsgevoel is gigantisch, rijdt ook gelijk een kart. De mijne blijft dit jaar in de garage wegens restauratie, maar 2020 kan er niet rap genoeg zijn.
3.000 euro voor een 540i. Dat kopen is één, ermee rijden en blijven rijden is nog iets anders. Zuipen als een tempelier en wisselstukken die u armen en benen kosten. En kosten heb je sowieso op korte termijn.
Comment