Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers V2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Weer eentje die ik nooit had mogen wegdoen

Ik had krek dezelfde als die zilveren uit 1992.

BMW 3 Reeks Coupé (E36, 1992-1999): klassiekers van de toekomst?

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• De E36 coupe blijft toch een van de mooiste wagens van de jaren 90

Comment

• MET DE 1602 ELEKTRO HAD BMW IN 1972 AL EEN ELEKTRISCHE MIDDENKLASSER

EEN OLYMPISCHE VERADEMING

De BMW i4 steelt momenteel de show als elektrische middenklasser van het merk, in 1972 liet BMW al een voorproefje zien in de vorm van de 1602 Elektro. De geëlektrificeerde 1602 had een groot podium, de vanwege bloedige aanslagen helaas zwart omrande Olympische Spelen van 1972.

De Olympische festiviteiten van 1972 speelden zich af in de voortuin van BMW’s destijds net voltooide, iconische hoofdkwartier, de beroemde ‘viercilinder’. Niet zo vreemd dus dat het één van de officiële autoleveranciers van het evenement werd. Voor de geheel nieuwe 520 was het nog te vroeg, want die zou in de herfst van dat jaar volgen. Wel was BMW prominent aanwezig met twee speciaal voor de Spelen met elektrische aandrijving uitgeruste 1602’s. Deze auto’s waren onder meer bedoeld om officials mee over het terrein te chaufferen. Een veel passender taak voor beide 02’s was om zich als camera- en begeleidingsvoertuigen te begeven op het parcours van de marathon. Immers, auto’s zonder uitlaatgassen – zeker als die het bedenkelijke kwaliteitsniveau van 1972 hebben – zullen de lopers als een verademing hebben ervaren. Tegelijkertijd waren de 1602’s eenmaal over de finish ook best uitgeput. De accu’s althans, die de auto’s een magere actieradius van circa 60 kilometer gaven. In het gunstigste geval tenminste, want regulier kruisend door de stad zouden ze het maar 30 kilometer volhouden. Het mocht dus niet te snel gaan, wat een boodschap is waarmee marathonlopers gewoonlijk geen rekening houden.

Het technische concept van de aandrijflijn was van een aandoenlijke eenvoud: BMW had twaalf reguliere 12V-loodaccu’s aan elkaar geknoopt en onder de voorklep van de 1602 gelegd, bij elkaar een vrachtje van een lieve 350 kilo. Het geheel kon uit de auto worden getakeld, waarna er een vers opgeladen pakket voor in de plaats kwam. Een omslachtige, maar effectieve manier om de auto’s mobiel te houden. Op de plek van de versnellingsbak kwam een elektromotor van Bosch, die de achterwielen aandreef. Ook toen kon de aandrijflijn al remenergie opslaan in het accupakket. “De elektrische 1602 maakte ons duidelijk dat we alleen met de beperkte actieradius konden afrekenen door ons te richten op de ontwikkeling van accu-technologie”, aldus de fabrikant. Daar nam BMW wel eventjes de tijd voor; de eerste elektrische BMW werd in 2013 de i3.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Last edited by RX-8; 03/03/2022, 01:08.

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Comment

Comment

• Met de lekkerste zes-in-lijn | BMW Z4 M Coupé (2006)

Comment

• ALPINA IS NU EEN MERK VAN BMW GROUP

TOEKOMSTBESTENDIG

BMW Group is een automerk rijker. Het concern breidt zijn merkenportfolio uit met Alpina, het merk dat je kent van de technisch op grondige wijze onder handen genomen BMW's.

Als alle autoriteiten de aankoop van Alpina hebben goedgekeurd, mag BMW Group zich eigenaar van Alpina noemen. Het is niet bekend voor welk bedrag BMW Group bij Alpina de touwtjes in handen krijgt. De aankoop van Alpina brengt het merkenportfolio van het Duitse concern op vijf stuks: BMW, Mini, Rolls-Royce en Alpina.

Alpina ken je ongetwijfeld van de grondig onder handen genomen 3-, 5- 7- en 8-series van het merk. Het bedrijf heeft de reputatie BMW-producten zodanig aan te passen dat er aan pure snelheid niets verloren gaat, terwijl de souplesse en het comfort alleen maar toenemen. Alpina keerde in 2021 terug naar de Nederlandse markt en opende verkooppunten in Den Haag en Apeldoorn. Momenteel verkoopt Alpina eigen versies van de 3-serie, 5-serie, 7-serie, X3, X7 en 8-serie, auto's die namen krijgen als B3, D3, B5 en B7. De B geeft aan dat het een auto met benzinemotor betreft, op dezelfde wijze staat de D voor de aanwezigheid van een dieselmotor.

Alpina geeft onder meer aan dat de transitie naar elektromobiliteit en de strenger wordende eisen op het gebied van veiligheidssystemen het voor kleine fabrikanten moeilijk maakt overeind te blijven. Niet gek dat het bedrijf uit Buchloe te kennen geeft in zijn nopjes te zijn met de overname. Wel gaat er het een en ander veranderen. Tot 2025 blijft Alpina op de huidige manier auto's aanpassen en verkopen. Erna komt het huidige portfolio van Alpina tot een eind, met gevolgen voor Alpina's thuisbasis in Buchloe. BMW zegt voor de werknemers die daar moeten vertrekken nieuwe werkplekken te gaan zoeken. Na 2025 lijkt de productie van Alpina's dus 'gewoon' deel van BMW's portfolio te worden.

Bron: Autoweek

Comment

• BMW 330d - Op de Rollenbank

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                        De aankoop van Alpina brengt het merkenportfolio van het Duitse concern op vijf stuks: BMW, Mini, Rolls-Royce en Alpina.
                        1. BMW
                        2. Mini
                        3. Rolls-Royce en
                        4. Alpina

en stuk vijf ?

Of is Rolls en Royce elk 1 ?

Da's wel armoe troef, Alpina gaan een apart merk noemen
                        Dan heeft Abarth tenminste nog een ander logo (hoewel het gewoon een jonny fiat is). Dat heeft Alpina zelfs niet, die hebben gewoon de bmw logo's

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

1. BMW
                          2. Mini
                          3. Rolls-Royce en
                          4. Alpina

en stuk vijf ?

Of is Rolls en Royce elk 1 ?

Da's wel armoe troef, Alpina gaan een apart merk noemen
                          Dan heeft Abarth tenminste nog een ander logo (hoewel het gewoon een jonny fiat is). Dat heeft Alpina zelfs niet, die hebben gewoon de bmw logo's
                          Welke merken zijn van BMW? Nu met Alpina erbij 5 dus. Klopt als een bus. Die journalist heeft enkel eentje vergeten te vernoemen met BMW Motorrad.

En armoe troef? Ik zou mij volgende keer toch eerst wat beter informeren alvorens weer proberen de plezante uit te hangen. Dit keer zat er je er zelfs 2 keer naast

BMW Group is met de merken BMW, MINI, Rolls-Royce en BMW Motorrad wereldwijd de leidende fabrikant van premium auto's en motorfietsen en biedt ook premium financiële en mobiliteitsdiensten.

Kijk eens op het stuur van bovenstaande en onderstaande foto

Comment

• Alpina is al lang erkend als een afzonderlijke constructeur. Hun auto’s hebben een afzonderlijk chassisnummer en worden ook ingeschreven als Alpina, niet als BMW.

Dus wel degelijk (tot nu dan toch) een afzonderlijk merk.

Comment

• BMW KOMT DIT JAAR MET VIER NIEUWE ELEKTRISCHE AUTO'S

I3 ALLEEN VOOR CHINA?

BMW trekt nog dit jaar het doek van vier nieuwe volledig elektrisch aangedreven modellen. Daar zit onder meer een elektrische variant van de 3-serie bij: de nieuwe i3. Het zou echter heel goed kunnen dat die elektrische 3-serie helemaal niet naar Europa komt.

BMW Group meldt dat het in 2022 in totaal 15 verschillende elektrische modellen in productie heeft. Het merk noemt auto's als de iX3, i4, iX en de elektrische Mini. Stuk voor stuk auto's die we al kennen. BMW geeft aan ook elektrische versies van de 3-serie, 5-serie, X1 en 7-serie dit jaar in (pre-)productie te hebben. Die auto's worden dus nog dit jaar aan het productieportfolio van het Duitse concern toegevoegd.

De nieuwe 5-serie en zijn elektrische i5-variant zijn al eens voor de lens van onze spionagefotograaf verschenen. Hetzelfde geldt voor de op stapel staande nieuwe X1 en de iX1 te heten elektrische versie daarvan. De nieuwe 7-serie krijgt in de vorm van de i7 ook een volledig elektrische variant. Van deze auto's weten we dat ze ook in Europa verkocht gaan worden. Voor de elektrische variant van de 3-serie ligt komst naar Europa mogelijk minder voor de hand. BMW omschrijft de elektrische i3 namelijk vooralsnog alleen als een 'volledig elektrische variant van de 3-serie met lange wielbasis die speciaal voor China is ontwikkeld.' We hebben je de nieuwe i3 al eens zonder camouflageplakkers laten zien. Ook dat betrof de in China op de markt te brengen elektrische lange 3-serie.

BMW geeft verder aan dat het binnen nu en een jaar informatie over zijn nieuwe generatie batterijtechnologie vrijgeeft. Ook krijgen we meer te zien van de eerste auto's van de zogenaamde Neue Klasse, een reeks modellen die op een nieuw en alleen voor elektrische auto's bestemd platform komen te staan. Volgens BMW Group is het niet ondenkbaar dat de Neue Klasse het mogelijk maakt dat nog voor 2030 de helft van de verkochte auto's van het concern een elektrische aandrijflijn heeft. Zowel Mini als Rolls-Royce zijn vanaf 2030 volledig elektrisch.

Bron: Autoweek

Comment

Comment

• Comment

Comment

• Comment

• 520e, die kende ik nog niet

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• Gaat in 7,9 naar de honderd

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

Working...
                                          X