Wie betaalt die abo's eigenlijk allemaal in zo'n leaseklet?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW Lovers V2
Collapse
X
-
DE MISTLAMPEN VAN EEN BMW 7-SERIE E38 VERTELLEN IETS BELANGRIJKS
TYPEPLAATJE NIET NODIG
De BMW 7-serie van de E38-generatie wordt door velen geprezen als één van de mooiste sedans ooit. Het design was strak, ingetogen en tijdloos, maar wist je dat je aan de mistlampen kunt zien welke variant je voor je hebt?
Juist de ingetogenheid van de 7-serie uit de jaren 90 maakt hem anno 2022 zo mooi. Bij de E38 kon je buiten het eventuele typeplaatje eigenlijk aan niets zien of je met een bescheiden 728i of een dikke 740i te maken had. Topmodel 750i – met V12! – kreeg een dun laagje chroom op de verticale spijlen van de grille mee, maar om dat te zien moet je ook van goeden huize komen.
Zichtbare uitlaateindes waren er bij dit model af fabriek nooit. In plaats daarvan verstopte BMW de uitlaten in alle gevallen keurig aan beide zijden achter de strakke, gladde achterbumper. Vergelijk dat nu eens met de jongste 7-serie. De M760i onderscheidt zich niet alleen met het M-sportpakket dat ook op de andere versies leverbaar is, maar ook met een hele reeks aan M-logo’s, enorme wielen, opvallende remklauwen en enorme, trapeziumvormige uitlaten. Subtiel, hoor …
En toch … was er ook bij een E38 zonder typeaanduiding wel degelijk een manier om iets over de motor te zeggen. Daarvoor moeten we niet naar de achterkant kijken, maar naar de voorkant. Meer specifiek naar de mistlampen, die door hun plekje in de brede luchtsleuf in de bumper nauwelijks opvallen. Bij een 7-serie op benzine zijn deze lampen ongeacht het type krachtbron of het bouwjaar enkele centimeters breder dan bij de diesels. Ongetwijfeld heeft dat te maken met de beschikbare ruimte, wellicht in het kader van de turbo die de 725tds, 730d en 740d stuk voor stuk hebben. Wie nu een E38 heeft, moet bij het vervangen van mistlampen dus goed opletten: niet alles past! Wie geen E38 heeft, heeft helemaal niets aan deze informatie. Al is het wel een leuk verhaal natuurlijk.
Diesel
Benzine
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Nog bijna zo eentje gehad. Maar door gebrek aan zitplaatsen en ruimte toch maar gekozen voor een 320i.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
BMW BREIDT ACCUPRODUCTIE UIT
TWEEDE PRODUCTIELIJN
BMW breidt zijn productiefaciliteit in Leipzig uit met een tweede productielijn waar het batterijmodules produceert. De te bouwen modules zijn bestemd voor de volledig elektrische BMW i4.
BMW heeft €70 miljoen geïnvesteerd in het opzetten van een tweede productielijn voor batterijmodules in zijn fabriek in Leipzig. Dat is goed nieuws voor de lokale arbeidsmarkt, er worden namelijk 250 banen mee gecreëerd. Daarnaast profiteert een BMW van de komst van de nieuwe productielijn. De nieuwe batterijmodules die BMW er bouwt zijn namelijk bestemd voor de elektrische BMW i4, die in München het levenslicht ziet.
De accumodules die BMW al in Leipzig produceerde, waren bestemd voor de iX. Natuurlijk is het niet zo vreemd dat BMW zijn batterijproductie opschroeft. Met het jaar heeft het merk meer elektrische auto's in het aanbod en het bedrijf verwacht dat omstreeks 2030 ongeveer de helft van alle auto's die het verkoopt volledig elektrisch is. BMW produceert dan ook niet alleen in Leipzig batterijen. Het heeft ook accufabrieken staan in onder meer Dingolfing, Regensberg, Spartanburg en in het Chinese Shenyang.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
BMW: 'WATERSTOF IS ESSENTIEEL IN EV-OFFENSIEF'
MEER WATERSTOF-BMW'S OP KOMST
BMW lijkt waterstof een grotere rol van betekenis toe te dichten. Dat blijkt uit een interessante uitspraak van niemand minder dan BMW-topman Oliver Zipse.
BMW heeft waterstof nooit volledig links laten liggen, maar zo fanatiek als bijvoorbeeld Hyundai en Toyota op auto's met een brandstofcel inzetten gaat BMW niet te werk. Dat zou in de nabije toekomst best eens heel anders kunnen zijn. BMW-CEO Oliver Zipse zegt namelijk dat BMW de rol die waterstof in volledig elektrisch vervoer kan spelen moet heroverwegen.
Volgens de topman is waterstof "[...] het ontbrekende stukje in de puzzel van elektrisch vervoer". BMW voorziet voor waterstof vooral een rol in gebieden waar reguliere elektrische auto's vooralsnog niet goed van de grond komen. Eerder dit jaar gaf BMW aan dat waterstof alleen interessant is voor SUV's, maar daar lijkt het merk dus enigszins op terug te komen.
Eind dit jaar slingert BMW de productie aan van een elektrische aangedreven X5's met een brandstofcel aan boord. Die BMW iX5 Hydrogen wordt in een kleine serie gebouwd, maar Zipse geeft aan dat het al vooruitkijkt. Volgens de topman denkt BMW namelijk al na over een opvolger van die auto. Daarnaast voorziet de topman ook de komst van elektrische auto's op het Neue Klasse-platform met een brandstofcel aan boord.
BMW en waterstof
De iX5 Hydrogen is overigens niet de eerste waterstof-BMW. Al in 2006 kwam BMW namelijk met de Hydrogen 7, een prototype van een toen actuele 7-serie (E65) met de 6.0 V12 van de 760i. Die twaalfcilinder lustte zowel benzine als waterstof en was dus een waterstofauto van een heel ander slag dan de iX5 Hydrogen. Voor de iX5 Hydrogen heeft BMW overigens aangehaakt bij Toyota, het merk dat met de Mirai en diverse andere projecten al behoorlijk wat jaartjes ervaring heeft in waterstofland.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichten
- Likes 1
Comment
-
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
Comment