Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
AUTO'S VAN BMW GROUP BESTAAN STRAKS VOOR DE HELFT UIT GERECYCLED MATERIAAL
LEKKER TERUGWINNEN
De BMW Group zet sterk in op de toepassing van gerecyclede materialen. In de toekomst moeten auto's van merken als BMW, Mini en zelfs Rolls-Royce voor tot 50 procent uit materiaal vervaardigd zijn dat een tweede leven heeft gekregen.
Momenteel zijn auto's van BMW Group volgens het concern zelf voor tot 30 procent opgebouwd uit herwonnen materialen. De Duitse autobouwer heeft zijn doel nu gericht op de toepassing van een groter percentage gerecyclede materialen. Straks moeten modellen van BMW, Mini en Rolls-Royce zelfs voor de helft uit gerecyclede grondstoffen zijn opgebouwd.
Om dat doel te halen is BMW een - overigens door de Duitse overheid met €6,4 miljoen gesponsord - project gestart waarin het samenwerkt met 'vertegenwoordigers van de recycle-industrie'. Het project heet Car 2 Car en heeft als doel om te onderzoeken en evalueren hoe BMW Group in zijn productieprocessen verder rekening kan houden met de 'circulaire economie'.
Het project moet onder meer de recyclebaarheid van materialen als aluminium, staal, glas, koper en kunststoffen en de toepassing van deze herwonnen materialen in auto's vergroten. BMW Group levert 500 auto's aan die aan het eind van hun automobiele bestaan zijn. Hier zitten niet alleen BMW's, maar ook modellen van Mini en Rolls-Royce tussen. Het gaat om modellen met brandstofmotoren, plug-in hybride aandrijflijnen en zelfs volledig elektrische aandrijflijnen. Deze auto's worden uit elkaar getrokken waarna Car 2 Car onderzoekt hoe het materiaal effectiever uit oude auto's kan trekken en in nieuwe auto's kan toepassen.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Die lichten en achterkant begint meer en meer op Toyota te lijken, en dat vind ik geen goede evolutie.
Veel te veel relief, scherpe lijnen, uitstekende delen van de lampen maken het voor mij echt niet mooi en gestroomlijnd.
Die lichten en achterkant begint meer en meer op Toyota te lijken, en dat vind ik geen goede evolutie.
Veel te veel relief, scherpe lijnen, uitstekende delen van de lampen maken het voor mij echt niet mooi en gestroomlijnd.
Hahaha, jij bashed steeds zo erg op Toyota als ik op Mercedes stealers. Frustraties kunnen soms diep zitten hé
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Hahaha, jij bashed steeds zo erg op Toyota als ik op Mercedes stealers. Frustraties kunnen soms diep zitten hé
Ik heb niet direct grote problemen gehad met Toyota, maar er zijn 2 dingen:
- hun recente auto’s zijn gatlelijk
- hun reclame met de auto die zichzelf oplaadt is gewoon de grootste bullshit die er bestaat.
Dat het hele managment nog denkt weg te komen met benzine of waterstof is misdadig. Ze produceren 10 mio auto’s, en er werken tienduizenden mensen, en dat zal nu rustig maar gestaag kapot gaan.
Hun EV’s komen veel te laat en zijn belachelijk slecht. Dat is toch gewoon spijtig.
En BMW zet ook nog in op 2 paarden, maar hun EV’s zijn niet zo dramatisch slecht.
Ik heb niet direct grote problemen gehad met Toyota, maar er zijn 2 dingen:
- hun recente auto’s zijn gatlelijk
- hun reclame met de auto die zichzelf oplaadt is gewoon de grootste bullshit die er bestaat.
Dat het hele managment nog denkt weg te komen met benzine of waterstof is misdadig. Ze produceren 10 mio auto’s, en er werken tienduizenden mensen, en dat zal nu rustig maar gestaag kapot gaan.
Hun EV’s komen veel te laat en zijn belachelijk slecht. Dat is toch gewoon spijtig.
En BMW zet ook nog in op 2 paarden, maar hun EV’s zijn niet zo dramatisch slecht.
Waterstof is zeker niet dood hoor... sterker nog , het zou zelfs de toekomst kunnen worden... ik ben beroepshalve bezig met een project waar wij waarschijnlijk zullen kunnen aan meewerken waar er 2 maanden terug +/- 900 mio euro is uitgetrokken voor waterstofgerelateerde zaken... ( B bedrijf trouwens , namen kan ik niet noemen... maar ze doen dit niet zomaar ... )
Waterstof is zeker niet dood hoor... sterker nog , het zou zelfs de toekomst kunnen worden... ik ben beroepshalve bezig met een project waar wij waarschijnlijk zullen kunnen aan meewerken waar er 2 maanden terug +/- 900 mio euro is uitgetrokken voor waterstofgerelateerde zaken... ( B bedrijf trouwens , namen kan ik niet noemen... maar ze doen dit niet zomaar ... )
Ik geloof zeker in waterstof, maar niet voor auto's.
Het zal een toepassing vinden in metallurgie en chemische industrie.
Comment