Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik zou niet weten waarom een turbo aangedreven wagen geen mooi geluid zou kunnen produceren. Nu, iedereen zijn voorkeuren uiteraard.
Zeker weten.
Die straatturbos hebben nooit een deftig geluid geproduceerd imo. Dat vinden de jongens bij BMW trouwens zelf ook. Waarom zijn ze anders met - insidePerformance Active Sound Booster / BMW Active Sound Technology - op de proppen gekomen
Dat is evolutie van technieken. Heeft niets met straatturbo's te maken.
Noem jij insidePerformance Active Sound Booster / BMW Active Sound Technology - een evolutie van technieken? Dat noem ik persoonlijk dikke achteruitgang i.p.v. evolutie. Aangezien de wagen niet meer zo goed klinkt als een atmo, doen we maar een soundsystem. Maar zoals je zegt : ieder zijn voorkeur
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Noem jij insidePerformance Active Sound Booster / BMW Active Sound Technology - een evolutie van technieken? Dat noem ik persoonlijk dikke achteruitgang i.p.v. evolutie. Aangezien de wagen niet meer zo goed klinkt als een atmo, doen we maar een soundsystem. Maar zoals je zegt : ieder zijn voorkeur
Tuurlijk is dat een evolutie van technieken. De tijd blijft niet stilstaan hé, electronische snufjes zijn de dag van vandaag heel normaal. En die dingen hebben niets te maken met atmo of turbo hoor.
Moderne wagens zijn tegenwoordig zodanig goed geïsoleerd in het interieur, ook omdat de consument dat dikwijls wilt, dat er van beleving in het interieur nog weinig te beleven is. En om wat rustig te cruisen is het leuk om niet constant met een open pijp te rijden. Met een drukje op een knop kan je dat tegenwoordig allemaal aanpassen. Dat is toch zalig?
Sorry maar dat fake gedoe, dat heeft gewoon niet meer met autorijden en beleving te maken. Dan kan ik in mijn living ook een bandje opzetten. Soms gaan de dingen achteruit, dat noem ik geen evolutie. Niemand spreekt hier van een open pijp. Ik heb op de E46 een Eisenmann, die is stil bij rustig rijden, en beestig bij hoge toeren. Daar heb ik geen luidspreker of volumeknop voor nodig. Dat is nog echte beleving.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Sorry maar dat fake gedoe, dat heeft gewoon niet meer met autorijden en beleving te maken. Dan kan ik in mijn living ook een bandje opzetten. Soms gaan de dingen achteruit, dat noem ik geen evolutie. Niemand spreekt hier van een open pijp. Ik heb op de E46 een Eisenmann, die is stil bij rustig rijden, en beestig bij hoge toeren. Daar heb ik geen luidspreker of volumeknop voor nodig. Dat is nog echte beleving.
Ik begrijp nooit zo goed waarom dé autoliefhebber altijd tegen evolutie moet zijn.
Je kan die dingen ook uitschakelen als het u stoort hé. En nog eens, dat heeft niets met de turbo's van tegenwoordig te maken. Een uitlaat zonder snufjes is altijd compromissen sluiten. Uw Eisenmann gaat ook bij rustig rijden een ander geluid produceren dan de OEM uitlaat. Eberspacher (OEM BMW E46 M3 uitlaat) weet immers ook hoe ze uitlaten moeten maken.
?
Ik ben niet tegen evolutie. Maar ik keur niet elke evolutie blind goed. Dat is ook leuk aan autoliefhebberij, met een kritisch oog naar het heden en verleden van de auto kijken. Dat geluid is nu net een deel van de beleving waar ik gevoelig aan ben.
De variabele ophanging op een daily vind ik bvb iets positief.
De standaard uitlaat op een E46 M3 is zeker goed! Maar een Eisenmann geeft net dat tikkeltje meer aan beleving, zonder drone (hatelijk) en zonder er over te klinken bij rustig rijden. Dan zijn de dbs niet luider dan standaard.
?
Ik ben niet tegen evolutie. Maar ik keur niet elke evolutie blind goed. Dat is ook leuk aan autoliefhebberij, met een kritisch oog naar het heden en verleden van de auto kijken. Dat geluid is nu net
Schakel het dan uit... .
En turbo's kunnen even mooi klinken als atmo's.... .
Comment