Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers V2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • BMW 850 CSi (1995)



















    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • De "oude" 8 blijft imho toch één van de allermooiste en meest indrukwekkende BMW's ooit.
      Het interieur is natuurlijk wel een pak gedateerder dan de buitenkant. En vreemde hoofdsteunen vooraan, nooit eerder op gelet.
      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

      Comment


      • En een lopende rekening

        Mijn broer heeft een 840 gehad, hij was blij dat hij daar vanaf was
        BMW X5 45e

        Comment


        • There are Pretenders among us.....
          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

          Comment


          • Het wordt tijd om een zachte zoektocht te starten om tegen de winter een tijdelijke zwijn-drift speeltje te kopen.


            Degene die mij kennen weten dat ik (en mijn rijstijl) fan ben van het concept van een groot atmosferisch blok in een ruime kas en aandrijving op de achterwielen, dus E39 M5 is perfect hiervoor. (dit is uiteindelijk ook mijn droom M5).

            Alleen is onze Belgische staat hier geen fan meer van, met als resultaat:

            Jaarlijkse verkeersbelasting

            € 4.323,72

            Belasting op inverkeerstelling

            € 5.018,16

            Mijn wederhelft die niet zo autominded is als ik, gaat hier niet mee akkoord gaan

            Dus the next best thing is een E39 540i touring.

            Schuifdak, geen roest en handbak is een must.

            De rest maakt eigenlijk weinig uit omdat die auto uiteindelijk meer scheef zal gaan dan recht. Dus mocht er iemand eens een interessante advertentie zien passeren, shoot
            BMW X5 45e

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

              omdat die auto uiteindelijk meer scheef zal gaan dan recht.
              vandaar de naam koersbanaan

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                Het wordt tijd om een zachte zoektocht te starten om tegen de winter een tijdelijke zwijn-drift speeltje te kopen.


                Degene die mij kennen weten dat ik (en mijn rijstijl) fan ben van het concept van een groot atmosferisch blok in een ruime kas en aandrijving op de achterwielen, dus E39 M5 is perfect hiervoor. (dit is uiteindelijk ook mijn droom M5).

                Alleen is onze Belgische staat hier geen fan meer van, met als resultaat:

                Jaarlijkse verkeersbelasting

                € 4.323,72

                Belasting op inverkeerstelling

                € 5.018,16

                Mijn wederhelft die niet zo autominded is als ik, gaat hier niet mee akkoord gaan

                Dus the next best thing is een E39 540i touring.

                Schuifdak, geen roest en handbak is een must.

                De rest maakt eigenlijk weinig uit omdat die auto uiteindelijk meer scheef zal gaan dan recht. Dus mocht er iemand eens een interessante advertentie zien passeren, shoot
                Alsof een 540i fiscaal plots een interessant iets zou zijn:

                Jaarlijkse verkeersbelasting: € 3.650,69
                Belasting op inverkeerstelling: € 2.475,95
                Totaal: € 6.126,64

                Maar ja, 'scheef' gaan kost natuurlijk wel wat.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                  Alsof een 540i fiscaal plots een interessant iets zou zijn:

                  Jaarlijkse verkeersbelasting: € 3.650,69
                  Belasting op inverkeerstelling: € 2.475,95
                  Totaal: € 6.126,64

                  Maar ja, 'scheef' gaan kost natuurlijk wel wat.
                  Tuurlijk is een gewone 540i niet interessant qua taksen.

                  Daarom een touring hé, lichte vracht zolang het nog kan.
                  BMW X5 45e

                  Comment


                  • Ah zo, dat is een gans andere kwestie!

                    Comment


                    • 2002 (1975)

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                        Het wordt tijd om een zachte zoektocht te starten om tegen de winter een tijdelijke zwijn-drift speeltje te kopen.


                        Degene die mij kennen weten dat ik (en mijn rijstijl) fan ben van het concept van een groot atmosferisch blok in een ruime kas en aandrijving op de achterwielen, dus E39 M5 is perfect hiervoor. (dit is uiteindelijk ook mijn droom M5).

                        Alleen is onze Belgische staat hier geen fan meer van, met als resultaat:

                        Jaarlijkse verkeersbelasting

                        € 4.323,72

                        Belasting op inverkeerstelling

                        € 5.018,16

                        Mijn wederhelft die niet zo autominded is als ik, gaat hier niet mee akkoord gaan

                        Dus the next best thing is een E39 540i touring.

                        Schuifdak, geen roest en handbak is een must.

                        De rest maakt eigenlijk weinig uit omdat die auto uiteindelijk meer scheef zal gaan dan recht. Dus mocht er iemand eens een interessante advertentie zien passeren, shoot
                        Eigenlijk zoek je een Mx-5 maar weet je het nog niet
                        .

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

                          Eigenlijk zoek je een Mx-5 maar weet je het nog niet
                          .

                          Het schijnt dat dat the next big thing is.

                          probleem is dat ik er volgens mij nooit van m'n leven in pas.

                          Ik heb 1x met een grijze gereden van iemand op een rondrit (die van niko denkik?) en 1x in het nieuwe model gezeten op het autosalon en ik kreeg mijn benen nergens deftig kwijt.
                          BMW X5 45e

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten


                            Het schijnt dat dat the next big thing is.

                            probleem is dat ik er volgens mij nooit van m'n leven in pas.

                            Ik heb 1x met een grijze gereden van iemand op een rondrit (die van niko denkik?) en 1x in het nieuwe model gezeten op het autosalon en ik kreeg mijn benen nergens deftig kwijt.
                            Tuurlijk pas je er in, maar er is wat aanpassingen nodig. Ik ken een Nederlander met 2.05 lengte en die rijdt er ook heel wat km's mee.
                            Zetels eruit, low rails en dan bride low max of Recaro pole position er in. Combineer dit met een OMP Deepdish stuur zoals ik gedaan heb en dan win je 10cm alleen al.
                            Ik heb nog de stock sportzetels en heb massa's ruimte over met met 1m93. Met de aftermarket zetels zak je nog eens 10cm

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten


                              Het schijnt dat dat the next big thing is.

                              probleem is dat ik er volgens mij nooit van m'n leven in pas.

                              Ik heb 1x met een grijze gereden van iemand op een rondrit (die van niko denkik?) en 1x in het nieuwe model gezeten op het autosalon en ik kreeg mijn benen nergens deftig kwijt.
                              De NC van Niko met de Recaro zetels was voor mij ook nipt, een NA is een pak ruimer.
                              De nieuwe ND met het verstelbaar stuur is ook geen probleem meer, de prefl kon ik ook niet in.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                                De "oude" 8 blijft imho toch één van de allermooiste en meest indrukwekkende BMW's ooit.
                                Het interieur is natuurlijk wel een pak gedateerder dan de buitenkant. En vreemde hoofdsteunen vooraan, nooit eerder op gelet.
                                De hoofdsteunen vond ik altijd het zaligste aan de 8

                                Persoonlijk vind ik het interieur redelijk tijdloos...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

                                  Tuurlijk is een gewone 540i niet interessant qua taksen.

                                  Daarom een touring hé, lichte vracht zolang het nog kan.
                                  Discreet, en toch sportstoelen

                                  https://www.autoscout24.be/nl/aanbod...da75?cldtidx=5


                                  In duitsland staan er veel voor rond de €3000...

                                  Deze heeft echt mooi interieur;
                                  Op zoek naar een tweedehands BMW 540? Hier vind je de meest recente aanbiedingen op AutoScout24, de grootste online automarkt in Europa.


                                  Last edited by MasterC; 24/04/2019, 10:47.

                                  Comment


                                  • In duitsland zijn er idd veel rond de 3k

                                    zoals deze bv:



                                    Maar het zijn veel automaten en dat gaat niet goed samen gaan met hetgeen ik van plan ben te doen met zo'n auto

                                    BMW X5 45e

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

                                      Tuurlijk pas je er in, maar er is wat aanpassingen nodig. Ik ken een Nederlander met 2.05 lengte en die rijdt er ook heel wat km's mee.
                                      Zetels eruit, low rails en dan bride low max of Recaro pole position er in. Combineer dit met een OMP Deepdish stuur zoals ik gedaan heb en dan win je 10cm alleen al.
                                      Ik heb nog de stock sportzetels en heb massa's ruimte over met met 1m93. Met de aftermarket zetels zak je nog eens 10cm

                                      Dan zou ik eens moeten passen.

                                      Maar punt 2 "tegen" een mx-5 is het relatief beperkte vermogen. de zwaarste NA of NB doet bijna 9 seconden naar de 100.

                                      Cijfers zijn natuurlijk niet alles maar toch..

                                      BMW X5 45e

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten


                                        Dan zou ik eens moeten passen.

                                        Maar punt 2 "tegen" een mx-5 is het relatief beperkte vermogen. de zwaarste NA of NB doet bijna 9 seconden naar de 100.

                                        Cijfers zijn natuurlijk niet alles maar toch..
                                        De klassieker, eens je er mee gereden hebt ben je die cijfers al lang vergeten. De eerst bochten combinatie en je zit al te plakken achter auto's met het dubbele aan vermogen, das iets dat je pas gelooft als je er echt mee gereden hebt.
                                        Snelheidsgevoel is gigantisch, rijdt ook gelijk een kart. De mijne blijft dit jaar in de garage wegens restauratie, maar 2020 kan er niet rap genoeg zijn.

                                        Comment


                                        • 3.000 euro voor een 540i. Dat kopen is één, ermee rijden en blijven rijden is nog iets anders. Zuipen als een tempelier en wisselstukken die u armen en benen kosten. En kosten heb je sowieso op korte termijn.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X